Pneurevue.cz » Aktuality » Obchod » Důvěra je křehké zboží

Důvěra je křehké zboží

 
Michelin

pondělí, 20. srpna 2012

Každý z nás již zřejmě někdy vyplnil formulář a připojil se k věrnostnímu programu té či oné firmy. Vstup do klubu či věrnostního programu je však vázán na poskytnutí osobních dat, která jsou cenným marketingovým materiálem.

 

K tomu, aby získal prodejce od zákazníka osobní data, však mohou sloužit i jednodušší formy marketingu. Výrobci pneumatik např. nabízejí zákazníkům za vyplnění formuláře s osobními daty poukázky na palivo, drobné dárky nebo slevu na nákup příští sady pneumatik. Je to praxe letitá, která málokdy vzbudila větší pozornost. Diskuze se obvykle omezí na to, zda taková forma podpory na lidi působí,  méně častěji na to, kde končí sesbíraná osobní data a k jakému účelu slouží.

Když se však taková „nevinná“ akce nedomyslí, může to mít velmi závažné následky. To se ukázalo na jaře letošního roku, kdy zastoupení společnosti Michelin na českém trhu uspořádalo ve spolupráci s budapešťskou agenturou Café Connection poněkud pozdní akci na podporu prodeje letních pneumatik pod názvem  „Nikdy není pozdě měnit nové letní pneumatiky Michelin!“.  Scénář akce byl jednoduchý: každý, kdo si v období do 7. května do 3. června koupil u některého z prodejců, zařazených do programu, sadu pneumatik Michelin a vyplnil příslušný registrační formulář, získal některý z „dárkových balíčků“.  Potud nic zajímavého. Pověstnou rozbuškou byl teprve seznam prodejců zapojených do programu, který byl zveřejněn na webu jako jednoduchá příloha v pdf. Z něho jasně vyplynulo, jaký typ prodejců chtěl  Michelin svou akcí podpořit především, neboť drtivou většinu prodejců tvořili ti specializovaní na on-line prodej, tedy internet. To, že Michelin za několik dnů seznam vyměnil a přidal jména některých pneuservisů, již nemělo vliv. Bomba vybuchla.

Káže vodu, pije víno, v tomto duchu se nečastěji nesly reakce českých a moravských pneuservisů na tento krok, který se snad nedá nazvat jinak než sebevražda v přímém přenosu. „Snad by mi ani nevadil ten typ akce, že dají někomu baterku na svícení, ale to, že podpoří internet. Před sezonou byl u mně obchoďák a vykládal mi, jak budou podporovat jenom kvalitní servisy a směřovat zákazníky k nám. Jo, krásně se to poslouchalo. Pro mě je to podraz, který není z prvních a navíc v době, kdy každý počítáme s každou korunou na gumě. Že se nestydí! A to chce Michelin radit, jak se dá dělat pneuservis,“   napsal již 14. května na našem internetovém fóru uživatel Morris.

O tom, že pneuservisy vnímají obchodní politiku Michelinu velmi negativně, svědčí i otevřené výpovědi jeho obchodních partnerů.

Celý článek  si přečtěte v PR č. 3/2012

 
 
 

Komentáře k článku

DobrePneu
DobrePneu Velice odvážný a přímý článek. Rád bych podotknul, že na internetových stránkách spolku michelin jsme se ocitly bez našeho vědomí a souhlasu.
čtvrtek, 23. srpna 2012
 
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz