Pneurevue.cz » Aktuality » Obchod » Jedna značka, jedna kvalita. Platí to ale opravdu?

Jedna značka, jedna kvalita. Platí to ale opravdu?

 
cina

středa, 16. ledna 2013

Coca Cola koupená v Praze prý chutná jinak než ta zakoupená v Berlíně, Paříži či Amsterodamu. Stejně tak i hamburgery, čokolády, tyčinky a mnoho dalších potravin. Také prací prášek nadnárodní značky prý vykazuje rozdílnou kvalitu podle toho, kde byl koupený. Zda na „východě“, nebo na „západě“.

 

Dlouho jsem těmto tvrzením nevěřil. Nedovedl jsem si představit, že velcí nadnárodní producenti šidí své produkty podle toho, jak je cílový zákazník náročný nebo jaká vládne v dané zemi konkurence. Až jsem četl rozhovor s jakýmsi zástupcem mezinárodní potravinářské firmy, který takové rozdíly připustil. Prý to ale není vedeno snahou někoho šidit, ale proto, že zákazníci v různých zemích jsou zvyklí na různé „chutě“. To by snad ještě šlo přijmout, pokud by ovšem neplatilo, že chutě lidí ve východní Evropě s sebou vždy nesou potřebu používat méně kvalitní a levnější ingredience, více chemikálií, barviv apod. Každopádně i samotné přiznání faktu, že toto minimálně v potravinářství existuje, mě velmi překvapilo.

Vzpomněl jsem si na to, když se na našem webu začaly zhruba před rokem objevovat zkušenosti našich prodejců pneumatik s totožnými dezény vyrobenými v různých zemích světa. „Montoval jsem zimní klebery v rozměru 195/65 R 15 91T HP a když jsem dva vzal do ruky, něco se mi nezdálo. Taky že jo. Jeden z Rumunska, druhý z Británie. Brit měl nevývažky 15 g a 25 g,  váhu včetně disku Octavia II se závažím a ventilem TR-413 15.29 kg.  Rumun měl nevývažky 35 g a 45 g a váhu 16.26 kg. A potom, že to je jedno, kde se to vyrobí... Zajímalo by mě, co to bude dělat na autě...,“ napsal začátkem roku jeden čtenář na našem internetovém fóru.

A vzápětí jiný přidal zkušenost se stejnou pneumatikou. „Já jsem dostal na sezonu třetinu anglických a dával jsem je lepším zákazníkům a známým. Je to naprosto jiná guma, na jednu nápravu nedoporučuji.“

Další čtenář popisuje zkušenost s  pneu Goodyear 215/55 R 17 W, jednou zakoupenými v Česku a podruhé v Německu. Na stejné sadě disků česká kola vykazovala házivost 0,45, 0,59, 0,29 a 0,50 (pneu úspěšně reklamovány). Poté obdobné pneu zakoupené v Německu ukázaly na stejné sadě disků házivost 0,18, 0,19, 0,23 a 0,28. Podobnou zkušenost pak ještě jednou zopakoval. A další výtky padají např. na pneu Barum z Malajsie, pneu Nokian z Ruska a řadu dalších. Vždy platí, že obdobné dezény vyrobené v evropském závodě vykazují podstatně lepší vlastnosti než ty pocházející z různých mimoevropských filiálek.

To, že si výrobci nedokážou stoprocentně naklonovat výrobní postupy ve dvou závodech vzdálených od sebe tisíce kilometrů, si lze představit. Stejně tak to, že to může vyvolat až odchylky v kvalitě. (Obvykle něco takového rezolutně odmítají). Ovšem to, že by cíleně „řídili“ kvalitu podle toho, zda je daná pneumatika určená pro „ost“ nebo „west“, zní velmi nepravděpodobně. V příštím čísle se zeptáme několika zástupců značek na trhu i známého spotřebitelského magazínu.

 

Diskutujte na toto téma v nově založeném fóru na této adrese, a další názory také zde.

A máte-li zajímavý příběh a jste-li registrován, vložte svůj příspěvek také jako blok. Uvidí ho víc lidí.

Ilustr. foto



 

Napsal: mensa

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Anonym
Anonym Ovšem to, že by cíleně „řídili“ kvalitu podle toho, zda je daná pneumatika určená pro „ost“ nebo „west“, zní velmi nepravděpodobně. Tak to si zkuste nakoupit nábytek v prodejnách KIKA u nás v ČR .Je to kšunt a nakonec jim to ještě rád vrátíte, po zkušenostech s reklamacemi.Pak si zajedte do téže prodejny v Rakouzku........
čtvrtek, 17. ledna 2013
 
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz