Pneurevue.cz » Aktuality » Obchod » První zkušenosti se štítky

První zkušenosti se štítky

 
stitkovani

úterý, 4. prosince 2012

Dle nařízení Evropské unie vyšlo počátkem listopadu v platnost povinné označení pneumatik standardizovanými štítky. Hlavním cílem tohoto značení bylo zjednodušit zákazníkům výběr pneumatik a zároveň mu poskytnout ucelené informace o produktu. Standardizované štítky informují konečného spotřebitele o třech výkonnostních parametrech pneumatik. Spotřebitel si může vybrat pneumatiky podle palivové účinnosti, přilnavosti na mokrém povrchu a vnějšího hluku odvalování. Nové označení bylo odborníky vítáno pozitivně. Co ovšem říkají zkušenosti z praxe?

 

„Chování zákazníků se při výběru pneumatik na základě nařízení povinného štítkování nezměnilo,“ uvádí Ing Magda Pančochová, marketingová manažerka sítě servisů BestDrive. „Alespoň ne u zákazníků, kteří pneumatiky nakupují v kamenných servisech. Jen velice malá část zákazníků měla vůbec povědomí o štítcích. A ještě menší část jejich hodnoty využívala k výběru té správné pneumatiky. V servisu většinou zákazníci stále dají na doporučení odborníka – který jim dokáže nabídnout tu správnou pneumatiku s ohledem na jejich automobil, jízdní styl, požadavky i stav peněženky. Jediné viditelné změny jsou zatím ty, které vyžaduje legislativa – od označení pneumatik štítkem až po  uvádění hodnot štítků na fakturách. Štítkování sebou neslo i další náklady – od odborného tréninku zaměstnanců našich poboček, přes úpravu webových stránek, tisk POSM až po úpravu IT systému. Vícenáklady spojené se štítkováním jsme do prodejních cen pneumatik nepromítli. Vliv štítkování na chování konečných zákazníků byl opravdu minimální. Otázek, na které se zákazníci nejčastěji ptají bylo položeno i odpovězeno více v médiích než ve skutečném životě na pneuservisu. Otázka je proč? Buď média vysvětlila problematiku naprosto dostatečně a každému je jasná. Nebo pro zákazníky nejsou hodnoty štítků u zimních pneumatik zásadní“, dodává Magda Pančochová.

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Anonym
Anonym Myslím, že to bude jako bílé elektro.. Rok, dva nic a pak to lidi kupují jenom podle štítků a značky.. No uvidíme..
úterý, 18. prosince 2012
 
Michal
Michal Já mám prakticky podobnou zkušenost jako Hrouda, v první fázi sezony se o to nikdo nezajímal, pak to motali s vnitřní hlučností, ale v poslední době se to povědomí o štítkách začíná pomalu projevovat, ale že by prodej konkrétních pneumatik ovlivnili štítky tak to ani omylem. Já jsem se osobně co se konkrétní vlastnost ze štítků týče, tak pouze přilnavosti na mokré vozovce a to řešili čistě místní pražští zákazníci. Tady je obecné povědomí mezi řidiči, že zimní pneumatiky nemají úplně rády čistě mokrý povrch a tak je tato funkce zajímala. Zde mohu potvrdit, že díky tomu stoupnul prodej Yokoham, které v mnoha rozměrech mají vlastnost na mokru hodnocenou A, ale že by to nějak ovlivnilo prodej jiných značek třeba jen proto, že mají E, to určitě ne, prodávali se prakticky totožně jako loni bez štítků. Co se týče administrativy, tak já osobně jsem se na to připravoval od července a žádné velké náklady jsem s tím spojené neměl, spíš jen časová náročnost tím vzrostla. Osobně si myslím, že teprve letní sezona ukáže, jak štítky dovedou prodej ovlivnit.
středa, 5. prosince 2012
 
Hrouda
Hrouda Podle našich zkušeností z letošní zimní sezony se zákazníky to je jen další ze způsobu jak zkomplikovat a někomu i prodražit práci s pneumatikami, tak jak uvádí třeba paní Pančochová. U nás na servisu registrujeme doposud jen jediného zákazníka kterého zajímaly a teď cituji „ a co ty decibely nebudu mít hlučné auto“ pán vlastnil škodu Felici. Pána jsme uklidnili že přes hluk jeho vozu samotného o pneumatikách ani nebude vědět a že pneumatika Barum Polaris 3 je to co potřebuje pro svou cestu do práce a OBI marketu. Pán se zdál spokojený a ohledně štítků si pravděpodobně už starosti dělat nebude. Za mou osobu mohu říci že bez štítků by to šlo také. R. Šanda
úterý, 4. prosince 2012
 
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz