Pneurevue.cz » Aktuality » Obchod » Reinkarnace pneumatiky

Reinkarnace pneumatiky

 
Ekologie

pátek, 16. února 2018

V novém čísle Pneu revue se obsáhle věnujeme problematice zpětného odběru a ekologické likvidace pneumatik. I když likvidace je relativní pojem. Navštívili jsme závod, který pneumatikám vdechuje "nový život", odpadové pneumatiky přepracovává do velmi užitečných výrobků.

 

Společnost RPG Recycling, s.r.o.,  která  se zabývá sběrem, svozem a recyklací odpadu s katalogovým číslem 16 01 03 (právě pneumatiky) a následným využitím výstupů recyklace – pryžového granulátu, textilního vlákna a ocelového kordu.

Tradice zpracování pneumatik v Uherském Brodě se datuje již od devadesátých let minulého století. V roce 2007 tuto provozovnu zakoupila společnost Kovosteel s.r.o. se sídlem ve Starém Městě, která tak rozšířila svou činnost o zpracování a recyklaci pneumatik. V pololetí 2010 došlo k transformaci společnosti Kovosteel v Uherském Brodě na samostatný právní subjekt RPG Recycling, s.r.o. Dnes je RPG spolu s dalšími recyklačními společnostmi součástí skupiny REC Group s.r.o.

RPG Recycling je jedním ze subjektů, které se starají o logistiku svozu pneumatik. Je partnerem kolektivního systému Eltma i některých individuálních systémů a povinných osob. Ke svozu používá pět vlastních nákladních kontejnerových souprav, současně využívá služeb externích subdodavatelů. Momentálně zajišťuje svoz blízkých krajů. Jak vysvětluje prokurista a výkonný ředitel společnosti Pavel Hartman, každou zakázku si firma musí „vysoutěžit“ a cena této služby musí být ekonomická. Je pochopitelné, že čím větší vzdálenost, tím vyšší náklady.

První mezistanicí dovezených pneumatik je venkovní sklad, kde se pneumatiky jedna po druhé kontrolují a drtí na  menší kusy. Vlastní recyklace na granulát se souběžnou separací oceli a textilního kordu probíhá na moderní lince značky Eldan (Dánsko). Kapacita linky je 5000 kg/hodinu, ročně zpracuje přes 20 000 tun pneumatik, čímž vyrobí cca 13,5 tuny pryžového granulátu, přes 3 000 tun ocelového a stejné  množství textilního kordu. RPG vyrábí  širokou škálu granulátů, které nesou  označení SBR (hlavní složka styrene-butadienová pryž), rozdělených podle velikostí zrn – pryžových granulek zbavených textilního vlákna i ocelového kordu. Nejčastější frakce jsou 0-1,0 mm (v podstatě prach), 1,0-3,0 mm nebo 3,0-6,0 mm.

Celý článek si přečtěte v Pneu revue č. 1/2018.
 

 
 
 
 
 
 
 
 

Komentáře k článku

Hrouda
Hrouda "A Vy dáváte konečným uživatelům slevu" Ano divné co přijďte si prosím koupit pneu a já vám nedám slevu a uvidíme Paní Petro." tedy jim poplatek v ceně neúčtujete ?" děláte si srandu máte mě za blázna ? účtuji tedy počítám s tou částkou v ceně nejsem eshop ke mě se ty pneu vracejí ve 100% a o tom se tu bavím celou dobu za tu částku, kterou účtuji v ceně vy pracujete. Já prodám a dostanu to co si řeknu za pneu a potom nakládám na kontejner a jsme všichni spokojeni. Neprodám a jen nakládám a jsem nasr... Musím jít pracovat a dopíši to později, jdu nakládat kontejner :D
sobota, 24. února 2018
 
Petra
Petra Nezlobte se, teď jsem si vsimla ještě první reakce . Můj dotaz na nátlak nesmeroval k Vašim dodavatelům, ale k zaměstnancům naší společnosti. Jestli Vas nekdo k podpisu nutil z nasi strany, tak budu ráda, když mi to sdelite. Vážím si toho, že vystupujete z anonymity a otevrene diskutujete.
čtvrtek, 22. února 2018
 
Petra
Petra A Vy dáváte konečným uživatelům slevu, tedy jim poplatek v ceně neuctujete? Poplatek je již v ceně, kterou v konečném důsledku platí spotřebitel. Mimochodem tyto tzv. viditelné náklady máte při prodeji pneumatik na dokladech uvádět i Vy. Doporučuji navštívit stránku MŽP.
čtvrtek, 22. února 2018
 
Hrouda
Hrouda Ještě otázka k vaší reakci: nebo pneumatiky likvidovat na své náklady a vést si odpadové hospodářství. Ano to by šlo, ale co s tím poplatkem na faktuře od dodavatelů? Budu platit cca 1,85 až 3kč za kg? a přesto budu finančně zatížen likvidací na své náklady? "Pokud ovšem požadujete sám zpětný odběr, musíte i Vy umožnit zpětný odběr tak, jak to stanoví zákon. Ano souhlasím ať si to Michelin, Conti , Mitas a dovozci čínských pneu atd nebo velkosklad XY přijede naskládat do kontejneru poplatek jsem odevzdal v částce na faktuře.O nic jiného nejde . Zákon je špatně napsaný.
čtvrtek, 22. února 2018
 
Hrouda
Hrouda Dobrý den. Už to že píši na tomto webu takto otevřeně je pro mou maličkost odvaz a jména těch kteří mě stěžovali svým chováním likvidaci pneu Vám do emailu určitě nezdělím. Ale děkuji svá práva a povinnosti v ELTMA znám , jen jsem zmaten nad některými pasážemi . "Máte možnost pneumatiky vůbec nesbírat a informovat konečné uživatele o nejbližším místě zpětného odběru" :D do roka zavřu s tímto přístupem " Nechci útočit na vaší společnost ta funguje dobře doufám ( nakládám jak o život ať to nejezdí prázdné), ale jde mě o to ,že něčí povinnost někdo přenesl na posledního, kdo tu černou tmu držel v ruce. To je oč tu běží. Ziskovost prodeje pneu se sune k nule a povinností přibývá. příklad :" náš pracovník naloží pneumatiku", kde její likvidace přijde na 100 korun nic jsme neúčtovali a nakládali - 100 korun za likvidaci v ceně pneu zaplatil pan Y eshopu nebo velkoskladu - velkosklad nebo eshop zaplatil 100 korun výrobci té pneumatiky a výrobce pneumatiky zaplatí 100 korun do společné pokladny třeba ELTMA a pneu se recykluje a zhodnotí v další produkt. a kde je mzda pro toho kdo jí naložil ??? Výrobce prodal a měl zisk- eshop nebo velkosklad prodal a měl zisk servis naložil a.... nic. Ten to případ neplatí pokud jsem pneu prodal panu Y rád jeho pneu naložím odešlu k Vám. Dnes tu na mě útočil zákazník že si pneu zlikviduje sám ať mu pneu prodám ještě o něco laciněji měl na mysli tu částku kterou mám na faktuře od dodavatele ( cituji - dle zakona č. 185/2001 Sb. jsou tyto náklady součástí prodejní ceny a jejích výše je 1,89kč/kg někteří učtují až cca 3kč ) pneu vážila dle katalogu 144,5kg. Děkuji
čtvrtek, 22. února 2018
 
Petra
Petra Dobrý den, jako místo zpětného odběru jste povinnen odebírat pneumatiky od konečných uživatelů, a to bez ohledu na nákup zboží či služeb a bezplatně. Jak je uvedeno výše, není Vaše povinnost být místem zpětného odběru. Máte možnost pneumatiky vůbec nesbírat a informovat konečné uživatele o nejbližším místě zpětného odběru (v tom případě není třeba mít smlouvu o sběru pneumatik s naší společností, protože se u Vás žádné opotřebované pneumatiky nevyskytnou) nebo pneumatiky likvidovat na své náklady a vést si odpadové hospodářství. Pokud ovšem požadujete sám zpětný odběr, musíte i Vy umožnit zpětný odběr tak, jak to stanoví zákon. Co se týká činnosti našeho kolektivního systému či otázek na zpracování pneumatik, rádi Vás uvítáme u nás v kanceláři v Brně nebo Vám zprostředkujeme prohlídku RPG v Uherském Brodě. Dávám též k dispozici všem diskutujícím svůj email: marketing@eltma.cz. Ráda Vám zodpovím Vaše otázky, protože bohužel my žádné nedostáváme, pouze se o nich dočítáme takto v diskuzích. Dále bych ráda uvedla, že nikoho netlačíme smlouvu s naší společností uzavírat. Pokud jste se takto cítil, tak Vás poprosím o více informací proč a kým jste byl do uzavření smlouvy tlačen. Děkuji a přeji všem hezký den, Petra Navrátilová za společnost Eltma
čtvrtek, 22. února 2018
 
roman
roman Pokud je sběrné místo vybaveno kontejnerem Eltmy na ojeté pneumatiky, tak bych ještě chápal a souhlasil s tím, že se jedná o bezplatnou službu. Ovšem existují sběrná místa bez kontejneru, kde se ojeté gumy skladují (zdarma) ve skladech, kde pouze překáží, až do doby, než pro ně přijede svoz od Eltmy a někdo musí třeba těch 200 pneumatik naložit do jejich vozidla (a opět zdarma). Chápu, že v této situaci motivace pracovat zdarma velká není, zejména v případě, že se jedná o pneu zakoupené u jiného prodejce. Tohle by se mělo též nějak řešit...
úterý, 20. února 2018
 
Hrouda
Hrouda Zasílám přepis zprávy kterou jsem obdržel :Dobrý den, dovolujeme si upozornit, že zpětný odběr pneumatik je vždy bezplatný. Množí se nám různé stížnosti od obcí a občanů, že jsou požadovány různé poplatky. Proto upozorňujeme, že zpětný odběr nelze zatížit žádným poplatkem (manipulace, úschova atd.). Zpoplatněním se vystavujete možnosti postihu ze strany České inspekce životního prostředí. Zároveň se jedná o porušení ustanovení 2.1. VPP. Děkujeme, Vaše Eltma
pondělí, 19. února 2018
 
Hrouda
Hrouda Říkal jsem že tomu pořád nerozumím, ale já místem zpětného odběru jsem mám kontejner od ELTMA a musím to odebírat. Tedy pokud jsem dobře četl smlouvu. Dlouho jsem se tomu bránil, měl jsem a pořád mám nejasnosti. Cítím se i trošku vtlačen do této smlouvy. Mí dodavatelé odmítali odebírat pneumatiky ne přímo , ale měli spoustu keců a různě mě to znemožňovali tím že "sem to nechci, dnes se to nehodí" a mě se kupily a kupily pneu až jsem to vzdal. Nebudu jmenovat oni vědí o kom mluvím. Tedy odebírám a nakládám a dělám scény, stojí to čas a nemalé úsilí. Ti, co uvádějí nové pneu na trh se nemají k tomu mě jich zbavit bezbolestně a bez řečí. Samozřejmě že ne každý dodavatel , aby mě tu někdo nechytal za slovo z pánů dodavatelů jsou i ti hodní. A malá osvěta zákazníků ohledně odběru pneu k likvidaci v mediích by také neškodila je těžké se dohadovat s každým kdo si pneu přiveze. A jsem rád že jste se ozval můžeme si tu probrat některé pasáže kterým nerozumím. Tedy pokud budete mít zájem tu školit ukřičeného mechanika :D Já budu rád a vděčný za spolupráci, protože to tu trošku usnulo a já si nechci číst zprávy na seznamu. Bohužel nemám ten správný dokument zrovna u sebe, ale zítra se pokusím něco přepsat.
neděle, 18. února 2018
 
mensa
mensa Vy nejste povinen zadarmo odebrat pneu od zákazníků (pokud nejste místem zpětného odběru), máte je pouze informovat, kde je v okolí nejbližší místo zpětného odběru. Povinnost mají jen povinné osoby, tj. ti, co uvádějí nové pneu na trh. Zákon vám neukládá povinnost být místem zpětného odběru.
neděle, 18. února 2018
 
Hrouda
Hrouda Pořád se v tomto tématu ztrácím :C Já jsem povinný zadarmo odebrat od zákazníků pneumatiky i v případě že je u mne nezakoupí (tedy pro mou maličkost 0 zisk, pokud pocházejí z mého obchodu zisk cca 3 až 10%) musím je skladovat do doby než jich mám tolik, aby si pro ty pneumatiky někdo dojel ( pro mne 0 náklady za odvoz :D ale skladovat je musím zadarmo výhradně na svém pozemku ten zadarmo nebyl. :C ) zadarmo naložit !! aby je někdo zpracoval na prach 0-1,0mm nebo 1,0-až 3,0mm atd. kde získá ten onen zpracovatel za cenu odvozu 13500tun pryžového granulátu, za rok přes 3 000 tun ocelového a stejné množství textilního kordu. a pak se děje co ? za odvoz to věnuje na charitu nebo někam jinam nebo ten matroš za cenu nákladů na odvoz otočí a z prachu 0-3,0mm udělá 0-3,0 miliardy ??? A to jsem nevymyslel kam a na co jdou ty peníze od přispěvovatelů do kolektivního systému ( Conti,Michelin, atd za to se pořizují formuláře které podepisuji při odvozu oněch pneumatik ????) Ta technologie na zpracování pneumatik také nebyla zadarmo to chápu a provoz taky něco stojí, ale já servis taky nevytáhl pomocí sluníčka z pařezu v lese a stroje stály i nějaký ten milion, odměnou je ta marže 3-10%z pneumatiky, než provdám druhou dceru tak se to zaplatí možná :D:D No je to složité možná jsem to jen nečetl pořádně a pokud si to přečtu znovu tak to třeba pochopím.
sobota, 17. února 2018
 
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz