Pneurevue.cz » Aktuality » Obchod » Z prémiovek mají na léto Češi nejraději Michelin, rozhodují se podle testů

Z prémiovek mají na léto Češi nejraději Michelin, rozhodují se podle testů

 
Pneumatiky

úterý, 26. července 2016

Z dlouhodobého průzkumu mezi zákazníky e-shopu Pneumatiky.cz vyplývá, že Čechy z prémiových značek o své kvalitě nejvíce přesvědčil francouzský Michelin (30 % respondentů). Na dalších příčkách se umístili Continental (28 %), GoodYear (12 %) a Dunlop (11 %). Když dojde na samotný nákup, řidiči se rozhodují především podle nezávislých testů (45 %).

 

Od ledna 2016 probíhal mezi 45 000 zákazníky e-shopu Pneumatiky.cz sběr dat s cílem zjistit, které letní pneumatiky jsou mezi Čechy nejoblíbenější a podle čeho se zákazníci rozhodují před samotným nákupem. Jaké jsou výsledky?

I když první příčky nikoho nepřekvapí, další pořadí je už zajímavější. „Nokian zjevně doplácí na pověst severské gumy. Právě to ho v povědomí zákazníků řadí mezi výrobce bezkonkurenčních zimních pneumatik, aniž by se příliš vědělo, že umí i výkonné letní dezény. Umístění značky Pirelli je z mého pohledu zcela očekávatelné, protože Pirelli od počátku úzce pojí vývoj svých výrobků s motorsportem. Logicky proto přitahuje dravé řidiče s výkonnými vozy, kterých na českých silnicích oproti těm komfortním jezdí méně,“ komentuje výsledky ankety majitel e-shopu Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier.

Čeští řidiči věří nezávislým autoritám

Jasně pozitivní zprávu pak vyslal druhý průzkum, který běžel ve stejném období. Téměř polovina českých řidičů (45 %) se totiž při nákupu rozhoduje podle nezávislých testů. Jejich autory jsou zpravidla organizace (německý ADAC, ACE, český ÚAMK, Autoklub ČR) nebo časopisy (německý Autobild, Motorrad, Autozeitung nebo český dTest). Na druhém místě se umístil výběr pneumatiky podle důvěry ke značce (31 %). Pokud tedy řidič sám vyhodnotí, že je pneumatika kvalitní, koupí si ji zpravidla opakovaně podle předchozí zkušenosti, bez ohledu na jiná další doporučení. Na třetím místě figuruje doporučení odborníků (je jedno, zda jde o servis nebo samotné prodejce pneumatik), kdy se podle něj rozhoduje 11 % respondentů.

EU štítky nejsou kritériem. Naštěstí.

Dalším příjemným překvapením pak bylo zjištění, že pouze 8 % řidičů dá na hodnoty z EU štítků. „Odborná veřejnost dlouhodobě poukazuje na fakt, že EU štítky v současné verzi nejsou pro porovnání pneumatik vyhovující. Jedinou důležitou hodnotou, která přímo ovlivňuje bezpečnost, je zde úroveň brždění na mokrém povrchu, zbylé údaje o spotřebě a hlučnosti jsou v reálném provozu nedůležité a nemusí odpovídat realitě,“ dodává Schwangmaier.

EU štítky si může vystavovat každý výrobce sám, pokud má certifikované pracoviště. Proto se např. čínské hodnoty nemusí ani zdaleka shodovat s evropskými. To si již naštěstí většina českých řidičů dobře uvědomuje a rozhoduje se jinak. A lépe.

Poznámka: Do ankety byly zařazeny výhradně výrobci prémiových pneumatik.

Napsal: redakce

 
Pneumatiky
 
 
 
 

Související články

 

Komentáře k článku

 
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz