Pneurevue.cz » Aktuality » Produkty » Goodyear reviduje přístup k nákladnímu segmentu

Goodyear reviduje přístup k nákladnímu segmentu

 
Goodyear

pátek, 27. září 2013

Společnost Goodyear Dunlop přichází s novou produktovou řadou nákladních pneumatik, která ovšem znamená víc než pouhou generační výměnu produktů. Přináší totiž zcela nové přístupy v kategorizaci pneumatik podle způsobu použití, kterým je vlastní celkové zjednodušení a větší přehlednost.

 

Tento poměrně převratný krok Goodyearu je v zásadě popřením dosavadního přístupu, který upřednostňoval uvádění stále nových a specializovanějších produktů, které měly u dopravců vytvářet iluzi vysoké profesionality a technické vyspělosti. Ostatně trend rostoucí složitosti a rozbujelosti  všeho, co nás obklopuje a co nám naše životy komplikuje, místo aby je zjednodušovalo, můžeme sledovat na každém kroku. Goodyear při zkoumání požadavků a preferencí správců vozových parků došel k závěru, že nikoli složitost, ale naopak přehlednost a srozumitelnosti jsou ty parametry, které dokážou zaujmout. Nikoho nepřekvapí, že společná pro všechny dopravce bez ohledu na velikost vozového parku je dnes úzkostlivá honba za nízkými náklady. Ovšem preference se v tomto ohledu liší podle typu nákladu a druhu tratí, které vozy absolvují. A dají se vysledovat dvě základní skupiny dopravců podle druhu priorit: jedni dávají na první místo dlouhou životnosti pneumatik, zatímco druzí vzývají nízkou spotřebu pohonných hmot. To byl ten základní směr, který se Goodyear při navrhování nových produktových řad nákladních pneumatik vydal.

Henk van Tuyl, ředitel společnosti pro technologie nákladních pneumatik v regionu EMEA poznamenává, že optimalizace různorodých, často protichůdných vlastností má při vývoji pneumatik své meze: „Je těžké optimalizovat kilometrový proběh a nízkou spotřebu současně. Čím více gumy přidáte, tím vyšší máte spotřebu, na tom se moc změnit nedá.“ Spíše než vyvíjet a vyrábět jednu pneumatiku, která bude i při úporné snaze sladit dva protichůdné požadavky , vždy kompromisem, Goodyear nyní uvádí dva produkty, které vycházejí vstříc každé ze zmíněných skupin dopravců. Fuelmax má v hledáčku úsporu PHM, zatímco Kmax je navržen s prvořadým ohledem na životnost a kilometrový proběh.

Už samotné názvy produktových řad jsou srozumitelné a jednoznačné: „K“ jako kilometr, „F“ jako fuel, tedy palivo. Nové řady nahradí léta vyvíjené a úspěšně obchodované řady dálkových a regionálních pneu Goodyear, s notoricky známými dezény, jako Regional RHS, RHD, RHT, Marathon LHS, LHD a LHT, k nimž postupně přibyly další symboly, jako „+“ či „II“, jak se řady vyvíjely a přicházely nové generace a inovace. U těchto pneumatik se výběr řídil otázkou, kudy vedou a jak dlouhé jsou typické trasy toho kterého dopravce. To je dnes zapomenuto. Základní otázka zní: je při mém přepravním schématu důležitější nízká spotřeba nebo kilometrový proběh?

Více informací k novým nákladním pneu Goodyear přinese Pneu revue č. 4 / 2013
Ilustrační foto

Napsal: redakce

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

 
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz