Pneurevue.cz » Aktuality » Produkty » Nové myšlení

Nové myšlení

 
2015-crossclimate

úterý, 31. března 2015

V květnu 2015 uvádí Michelin na evropské trhy světovou novinku. Nazývá ji „zlomovým bodem“ v historii, neboť se má jednat o první letní pneumatiku s „certifikací na zimu“. Nový Michelin CrossClimate je kombinací technologií letních a zimních pneumatik. „Technologií, o kterých jsme se až dosud domnívali, že jsou neslučitelné,“ píše se v tiskové zprávě výrobce.

 

Přesně tak. A aby toho nebylo málo, Michelin uvádí tiskovou zprávu titulkem „4 minuty potřebné k poznání nové pneumatiky Michelin CrossClimate.“ Za čtyři minuty má tedy zákazník pochopit, že to, co Michelin a další výrobci hlásali posledních 20 let, již není pravda. Navíc nezaznívá ani stín jakékoli hranice či omezení, jak je obvyklé u dlouholetých zkušených výrobců celoročních pneu (mírnější podmínky, menší nájezdy, převažující jízda ve městě apod.). Zcela naopak – Michelin prezentuje svou novinku bez jakéhokoli „omezení zodpovědnosti“. V následujícím textu v podstatě přesně citujeme tiskovou zprávu, protože jakkoli komentovat tento nový produkt či spíše segment je bez dodatečných  nezávislých informací nemožné.

Co tedy pneumatika CrossClimate nabízí?

  • Její brzdná dráha na suchém povrhu je krátká.
  • Získala nejlepší známku „A“ v brzdění na mokru.
  • Byla schválena pro používání v zimě, a to dokonce do té míry, že nese symbol vločky v horském masívu.

K těmto vlastnostem ještě přidává ty, které mají charakteristický podpis všech pneumatik Michelin: vysoký počet najetých kilometrů, energetická účinnost a pohodlí. Pneumatika bude k dispozici nad rámec již existujícího katalogu řad zimních a letních pneumatik. Tato skutečnost bude důležitá zejména na jistých trzích a za jistých podmínek.

Technologie

Vlastnosti nové Michelin CrossClimate jsou výsledkem kombinace tří technologií:

Inovovaná směs běhounu: Oblast běhounu je mimořádně pružná a zvyšuje schopnost směsi přilnout k nejmenší nerovnosti povrchu silnice za každých podmínek (sucho, mokro, sníh – jak je možné dotknout se povrchu země skrze sníh?). V této části soudíme, že sami inženýři  zapochybovali, neboť zde se evidentně jedná o zapomenutou korektorskou poznámku. Za druhé, nový podběhoun optimalizuje energetickou účinnost pneumatiky tím, že snižuje produkování tepla. Inženýři Michelinu snížili narůstání tepla díky použití nejnovější generace siliky, která tvoří součást gumové směsi, díky čemuž se zlepšila celková energetická účinnost.

Kombinace jedinečného vzorku dezénu ve tvaru V s novými 3D do sebe zapadajícími lamelami.

Tento jedinečný vzorek dezénu ve tvaru V s evolučním úhlem optimalizuje přilnavost na sněhu:

Bočně díky úhlu středové oblasti dezénu

Podélně díky úhlu, který se rozšiřuje do oblasti ramen

Tento vzorek dezénu ve tvaru V je kombinován s novými samoblokovacími 3D lamelami: tyto celohluboké lamely, které jsou mimořádně zvlněné, různě silné a s komplexní geometrií, vytvářejí na sněhu efekt drápů a tím zvyšují záběr.

Svislé a horizontální vlny jsou samoblokovací. To znamená, že jsou spojeny dohromady kvůli větší pevnosti bloků dezénu. Díky tomu je pneumatika stabilní bez ohledu na to, jakým silám je nucena čelit: podélné síle při brzdění a zrychlování a boční síle při zatáčení. Proto je řízení s touto pneumatikou a její obecné chování za sucha lepší. S touto kombinací pokrokových technologií je celková pevnost dezénu lepší, což nejen zlepšuje přesnost jízdy, ale také maximalizuje životnost pneumatiky. Tato kombinace pokrokových technologií plus přítomost technologie EverGripTM v ramenu nabízí skvělé vlastnosti při jízdě na sněhu, přesnou jízdu za sucha a dlouhou životnost. Pokroková kombinace  bloků dezénu se zkosenými hranami s vysokovýkonnostními lamelami je zárukou optimálního kontaktu s povrchem vozovky, což zlepšuje vlastnosti při brzdění za sucha. S tímto pokrokovým designem Michelin také kombinuje zkosené rohy s komplexními a celohlubokými lamelami pro vynikající brzdění a záběr na sněhu.

Pochopení

Motoristé každý den čelí nečekaným změnám počasí, dešti, sněhu a poklesům teploty. Řešení, která mají dnes k dispozici nebo postoje, které přijímají, je plně neuspokojují. Proto podle studií, které Michelin prováděl, nastává následující:

  • 65% evropských motoristů používá letní pneumatiky celý rok, čímž ohrožuje svou bezpečnost, když je chladné počasí, sníh a led. Toto číslo je tvořeno  20% podílem v Něměcku, kde nařízení vyžadují, aby kola v zimě byla osazena zimními pneumatikami a 76% podílem ve Francii, kde není žádné takovéto nařízení (Zdroj GFK – Studie chování evropských spotřebitelů - 2014).

 

  • 4 z 10 evropských motoristů považují sezónní výměnu pneumatik za omezení a nechají ji až na poslední chvíli (Zdroj Ipsos – Kupní chování v zimě 2014/2015). Proto ti, kteří nemohou nebo nechtějí přijmout náklady a nepohodlí s tím spojené, odmítají osadit na své automobily v zimě zimní pneumatiky.

 

  • 3% řidičů v Něměcku a 7% řidičů ve Francii používá své zimní pneumatiky celý rok, čímž ohrožují brzdění za sucha, zejména když je teplo, a zvyšují svou spotřebu paliva.

 

Při svém uvedení na trh v květnu 2015 bude pneumatika MICHELIN CrossClimate k dispozici ve 23 různých rozměrech od 15 do 17ti palců, což pokryje 70% evropského trhu. Uvedení dalších rozměrů je plánováno na rok 2016.

 

 
2015-crossclimate2015-crossclimate2015-crossclimate2015-crossclimate
 
 
 
 

Související články

 

Komentáře k článku

 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz