Pneurevue.cz » Aktuality » Průmysl » 8 % dílů pro OE je vadných

8 % dílů pro OE je vadných

 
Auta

pondělí, 31. března 2014

8% autodílů vyrobených v České republice v roce 2013 bylo vadných a nebylo je možné použít při výrobě automobilů. To je méně než v předešlém roce a přesně na úrovni evropského průměru - vyplývá z interních údajů firmy Exact Systems, která kontroluje kvalitu autodílů. Představitelé společnosti zdůrazňují, že se průměrné auto skládá ze zhruba 8 tisíc součástek a vadnost třeba jen jedné z nich může způsobit vážnou poruchu automobilu, která se může pro majitele vozu ukázat nebezpečná a nákladná.

 

Poruchovost autodílů v minulých dvanácti měsících byla v České republice 8%, což je o 2 procentní body méně než v roce 2012. Máme velkou radost, že naše kontrola prokázala klesající počet závadných dílů. Dobrou zprávou je zároveň také neustále rostoucí kvalita vyráběných a používaných součástek. Důkazem pro takové tvrzení jsou výsledky našich kontrol: v roce 2013 jsme v České republice prověřili téměř 20 mil. komponentů a součástek. To je skoro třikrát více než v minulém roce – říká Radovan Meleš, ředitel pro rozvoj prodeje v Exact Systems.

Poruchovost součástek v Česku – mezi Ruskem a Německem
Exact Systems prověřil běhěm roku 2013 v celé Evropě takřka 500 mil. komponent (+40% r/r), z čehož až 8% nesplnilo bezpečnostní standardy. Když se blíže podíváme na statistiku poruchovosti dílů v jednotlivých zemích, můžeme si všimnout velmi výrazných rozdílů. Zatímco v Rusku  nebylo až 39% zkoumaných prvků vhodných pro montáž do automobilu, na opačném konci žebříčku se umístil slovenský a německý trh, na kterém podíl poruchových autodílů představuje jen 3% respektive 6% – zdůrazňuje Paweł Gos, jednatel Exact Systems.

Důvodem pro takto důkladnou kontrolu kvality výrobků montovaných do aut je pro automobilové koncerny mimo jiné možná ztráta důvěry zákazníků a údaje o každoročním svolávání do servisů několika desítek tisíc vozidel. Výrobci automobilů chtějí uvádět na trh vozy, které budou na vyšší technologické úrovni, bezpečnější a zárověň levnější než předchozí modely. Proto tlačí na subdodavatele, aby snižovali náklady a ti následně zvyšují produktivitu nebo hledají úspory při výrobě autodílů. To se bohužel odráží na kvalitě a polští subdodavatelé musí dělat vše proto, aby i přes tlak ze strany výrobců udrželi kvalitu na co nejvyšší úrovni – dodává Radovan Meles.

Opel Meriva je nejméně poruchový
Jelikož se zatím žádnému koncernu nepodařilo vyrobit 100% bezporuchový automobil, měli by se zákazníci při nákupu vozu řídit ukazatelem spolehlivosti jednotlivých modelů – radí Meleš. Na otázku, která auta jsou nejspolehlivější, nalezneme odpověď ve statistice zpracované německým Technickým kontrolním sdružením (TÜV) . Ze zprávy TÜV2014 vyplývá, že mezi 2-3 letými modely je nejspolehlivější Opel Meriva. Další příčky obsadily Mazda 2 a Toyota iQ. V případě starších vozů zvítězila Toyota Prius. Žebříček byl zpracován na základě výsledků pravidelných prohlídek na stanicích technické kontroly. Umístění jednotlivých modelů ovlivnil počet zjištěných závad a poruch, které mohly ohrozit řidiče nebo jiné účastníky provozu. 
 

Ilustr. foto

Napsal: redakce

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz