Pneurevue.cz » Aktuality » Průmysl » Bibendum slaví stodvacetiny

Bibendum slaví stodvacetiny

 
Michelin

pondělí, 2. července 2018

Bibendum, proslulý maskot značky Michelin, letos slaví 120. narozeniny. K tomuto výročí otevírá Michelin rozsáhlou výstavu ve svém L'Aventure Michelin v Clermont-Ferrand, která potrvá od 27. července do 31. prosince 2018.

 

Bratři André a Edouard Michelinové spatřili poprvé Bibendum v hromadě pneumatik, vystavené na jedné průmyslové výstavě. Reálnou podobu mu propůjčil svým štětcem v roce  1898 reklamní malíř Marius Rossillon, který pracoval  pod pseudonymem O'Galop. Ve své první roli zvedá Bibendum sklenici naplněnou střepy a hřebíky  a pronáší latinsky „Nunc Est Bibendum“   - „Je čas se napít“.  Tento slogan použil O'Galop již o několik let dříve na plakátu pro jeden mnichovský pivovar, načež  ve  verzi pro Michelin  získal  přenesený význam: pneumatiky Michelin zdolají jakoukoli překážku.

Poprvé se Bibendum představilo na prvním autosalonu v Paříži v roce 1898 a ačkoli ho jeho konkurenti nazvali  „opilcem silnice“ , tento tělnatý, dobromyslný panáček z pneumatik si brzy získal mnoho příznivců.  

Jeho věhlas dále rostl díky  řadě umělců a ilustrátorů  ve 20. letech 20. století, které Michelin zaměstnával již ve svém vlastním grafickém studiu. Postupem času, jak se motorizmus stával stále více lidovou záležitostí,  opouštělo Bibendum  symboly tříd, které původně reprezentovalo:  larňon, doutník, prsten  či manžetové knoflíčky. Bibendum však zůstávalo nadále bíle,  jako byla barva pneumatik před zavedením černých sazí jako plniva, k čemuž došlo v roce 1910.

Nejvíce se Bibendum dmulo pýchou v roce 2000, kdy jej   Financial Times a magazín  R.O.B. vyhlásily nejlepším  firemním logem všech dob. Skupina věhlasných osobností na poli umění a designu  umístila Bibendum před symbol londýnského metra (ten skončil na druhém místě), červený kříž a logo Volkswagen. Za uplynulých 120 let se panáček Michelin objevil v devíti hlavních podobách. Ta poslední,  odhalená v loňském roce, znamená  návrat do 2D formy poté, co strávil sedmnáct let jako 3D počítačem generovaná figurka. Michelin říká, že nejnovější verze modelu Bibenda  „inkarnuje“, co chce skupina Michelin představovat: „každodenního partnera, který je diskrétní, ohleduplný a uklidňující“.

 
MichelinMichelinMichelinMichelinMichelinMichelinMichelin
 
 
 
 

Související články

 
 

Komentáře k článku

 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz