Pneurevue.cz » Aktuality » Průmysl » Hankook cílí na chytré továrny

Hankook cílí na chytré továrny

 
raclamas

úterý, 14. dubna 2020

Umělá inteligence a digitální čidla pomohou společnosti Hankook vstoupit do nové epochy v oblasti kontroly kvality vyrobených pneumatik. Výrobce uvádí, že sytém plně automatické kontroly zvýší efektivitu a plynulost výroby v důležité fázi kontrolního procesu.

 

Vyškolení dělníci provádějí v průběhu inspekce pneumatik řadu testů na možné skryté vady. Je to zejména kontrola pomocí ITT (interferometr – 3D konfokální mikroskop) k odhalení vzduchových bublin, rentgenová kontrola vnitřku pneumatiky a vnější vizuální kontrola. Zpracování obrazu u kontroly ITT může přinést zavádějící výsledky, protože tvar a velikost bublin jsou velmi proměnlivé. Dosud stálo vyhodnocení tohoto testu především na důvtipu a zkušenostech kontrolních pracovníků. Od nynějška však Hankook zavádí nový, automatizovaný systém ITT, založený na umělé inteligenci.

Díky ní se kontrolní systém dokáže „naučit“ odhalovat skryté defekty systematickým zpracováním obrovského množství iregularit na dodaných vzorcích. Na vývoji Hankook spolupracoval s korejským institutem pro vědu a výzkum KAIST. Hlavním výdobytkem nové technologie založené na umělé inteligenci bude vyšší efektivita, plynulost a vyváženost kontrolního procesu, stejně jako zkrácení času nutného k vyhodnocování výsledků. V budoucnu hodlá Hankook aplikovat umělou inteligenci také v oblasti RTG inspekce a vnější kontroly nově vyrobených plášťů.

Záměr a cíl proměnit značku Hankook v technologicky zaměřenou společnost se odrazily i ve změně názvu společnosti, která byla oznámena loni v květnu. Jméno firmy se změnilo z Hankook Tire na Hankook Tire & Technology. První krok v zapojení  umělé inteligence ve výrobním procesu učinil Hankook již koncem roku 2019 uvedením technologie nazvané Virtual Compound Design (VCD), což je prediktivní systém modelování směsí. Hankook chce postupně přeměnit své výrobní závody na „chytré továrny“, které budou lídrem odvětví v oblasti digitálních inovací.

 

 

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz