Pneurevue.cz » Aktuality » Průmysl » Michelin stále proti proudu, 1,6 mm stačí

Michelin stále proti proudu, 1,6 mm stačí

 
Michelin

čtvrtek, 25. července 2019

Diskuse o tom, jaká hloubka dezénu je dostačující a jaká má být doporučována, probíhá již řadu let. Zatímco někteří výrobci pneumatik, jakož i některá sdružení a motoristické spolky podporují změnu zákonné minimální hloubky dezénu na 3 mm, jakožto krok k vyšší bezpečnosti, je firma Michelin hlasitým zastáncem nejen zachování zákonného minima na 1,6 mm, ale i skutečného používání pneumatik až po tuto hloubku dezénu.

 

Je také jednou z rostoucího počtu stran požadujících nařízení, jež by spotřebitele informovalo o tom, jaký výkon pneumatiky podávají v opotřebovaném stavu. Začátkem tohoto měsíce Michelin zveřejnil informace o nejnovějším vývoji ve snaze o „Dlouhodobou výkonnost“. To je i název kampaně, kterou Michelin vede.

Nejprve shrnutí dosavadního stanoviska firmy v této věci. V posledních třech letech se Michelin opakovaně vyjadřoval proti „řízenému zastarávání” v pneumatikářském průmyslu – tedy proti doporučení k výměně pneumatik při dosažení 3 mm hloubky dezénu. Shledává ohromné finanční a ekologické výhody v používání pneumatik až po 1,6 mm – jen v samotné Evropě by úspory činily 7 miliard eur a 6,6 miliónu tun CO2. A prezentoval argument podpořený statistikami nehod a srovnávacími testy, že jízda na pneumatikách až po 1,6 mm může být bezpečná.

Může být bezpečná, ale nemusí. První reakcí na kampaň Dlouhodobá výkonnost firmy Michelin bylo, že neupozorňovala dostatečně na to, že ne všechny pneumatiky skýtají bezpečnou úroveň přilnavosti za mokra na 1,6 mm hloubky vzorku. Další otazník visí nad „předpovídáním“ výkonu opotřebované pneumatiky za mokra – dobrá přilnavost nové pneumatiky není zárukou bezpečného výkonu v opotřebovaném stavu.

Společnost Michelin si je těchto problémů dobře vědoma. „Hloubka dezénu není spolehlivým ukazatelem brzdného výkonu na mokré vozovce,“ poznamenává Fabienne Goyeneche, manažerka pro záležitosti EU z oddělení externích vztahů firmy Michelin. „Ani brzdný výkon nové pneumatiky není dobrým indikátorem toho, jaký bude podávat výkon v opotřebovaném stavu. V obou případech neexistuje zřejmá spojitost.“

Kampaň pro Dlouhodobou výkonnost se naštěstí vyvinula dále, nad rámec svého počátečního cíle, tj. lobbování pro zachování zákonného limitu 1,6 mm hloubky dezénu, namísto výměny pneumatiky při 3 mm nebo 4 mm. Původní cíl zůstává, co se změnilo, je větší důraz na informování motoristů o tom, jak se jejich pneumatiky budou chovat nejen v nejlepším, nýbrž i v nejhorším stavu. A zatímco kampaň stále poskytuje platformu pro prosazování předností pneumatik Michelin, snaží se zároveň prospět všem motoristům, bez ohledu na značku pneumatik, na kterých jezdí.

Celý článek si přečtěte v Pneu revue č. 3/2019
Foto: tyrepress.com

 
 

Související články

 
 

Komentáře k článku

 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz