Pneurevue.cz » Aktuality » Průmysl » "Mraky" nad Roveretem, sitauce v Marangoni se přiostřila

"Mraky" nad Roveretem, sitauce v Marangoni se přiostřila

 
2016-na-web

pondělí, 15. února 2016

Jako "černé mraky" popisuje současnou situaci v závodě společnosti Marangoni v Roveretu server tyrepress.com.

 

Přibližně 290 pracovníků stávkuje od čtvrtka 11.2.2016 v tomto m závodě proti rozhodnutí jejich odborové unie. Bojují tím za budoucnost svých pracovních pozic a samozřejmě také ze strachu o budoucnost svého zaměstnavatele. CEO společnosti Marangoni Group, Massimo de Alessandri, popsal v lokálních médiích situaci jako stále obtížnější. Mnozí z postižených zpochybňují budoucnost společnosti a obávají, že Marangoni plánuje propustit až 50 procent pracovní síly. Ve svém projevu de Alessandri uvedl, že takové snížení je věc „čiré spekulace“, kterou prosazují z pocitu nejistoty zaměstnanci a odbory.

Společnost Marangoni, jeden z evropských etalonů v oblasti protektorování nákladních pneumatik, se jako řada dalších evropských výrobců dlouhodobě potýká s přílivem levných asijských pneumatik a dalšími nepříznivími vlivy.

Protektorování nezažívá zlaté časy
Na stánku Marangoni jsme na toto téma hovořili se zástupci společnosti loni na veletrhu Autopromotec v Bologni.  Své názory nám sdělili pánové Giuseppe Ferrari, ředitel pro protektorovací systémy, dále Roberto Santorum, regionální obchodní ředitel, a Daniel Brichta, který má na starosti několik exportních trhů včetně České republiky. V úvodu si pan Ferrari trochu posteskl, že Autopromotec kdysi začínal jako veletrh protektorování a dnes je tu tento sektor zastoupen jen poskrovnu. Trh protektorování se podle jeho slov zatím nedostal na úroveň roku 2007, po němž následoval prudký pád. Oživení v letech 2011 – 2012 nebylo tak výrazné, jak se čekalo, a další léta přinesla opět spíše stagnaci. Jak si tedy počínat v době, kdy největším konkurentem protektorování jsou levné nové pneumatiky z Asie? „Musíme akceptovat skutečnost, že trh se nám zúžil, a snažit se fungovat v menším prostoru. Zvyšovat kvalitu, koncentrovat se na ziskovější segmenty,“ míní G. Ferrari. Ne všechny segmenty jsou zasaženy stejně. Relativně nejlépe je na tom sektor nízkoprofilových pneumatik obecně, pneumatiky pro městské aplikace, zimní pneumatiky a pneumatiky pro dálkovou přepravu. Naopak nejhůře jsou na tom regionální pneumatiky a pneumatiky provozované v podmínkách s menší mírou opotřebení. Nicméně zástupci Marangoni se domnívají, že výhoda nových pneumatik je pouze dočasná. Jakmile vzrostou ceny kaučuku, přednosti protektorů opět převládnou. Stejně tak i porostou ceny čínských pneumatik obecně. Pro Marangoni je výhodou i globální přítomnost na trzích, jako je Severní a Jižní Amerika – mimo Evropu se realizuje 60 % produkce. Rozvoj nových trhů je jednou z hlavních priorit.

Napsal: redakce

 
2016-na-web
 
 
 
 
 

Komentáře k článku

 
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz