Pneurevue.cz » Aktuality » Průmysl » "Nový Reifen" neurazil, ani nenadchl

"Nový Reifen" neurazil, ani nenadchl

 
2018

úterý, 5. června 2018

Dlouho očekávaná premiéra nového oborového veletrhu The Tire Cologne v Kolíně nad Rýnem je za námi, i když tuto reportáž píšu z důvodu uzávěrky ve chvíli, kdy se jeho brány ještě nezavřely. Nicméně dva úvodní dny stačí bohatě k tomu, aby si člověk mohl udělat obrázek a vlastní závěr. Výstava, která z tradičního termínu vytlačila značku Reifen, stejnojmennou výstavu v Essenu, měla být dynamická, moderní, velkolepá a odrážet novou „tvář“ odvětví, což událost s letopočtem 1960 v rodném listě prý již nemohla splnit.

 

Připomeňme  si stručně pozadí celé geneze cesty z Essenu do Kolína nad Rýnem. Zhruba před pěti lety ztratil veletrh Reifen „záštitu“ německého profesního svazu BRV, který se spojil s veletržní správou právě v Kolíně, aby společně vytvořili nový koncept pneumatikářské výstavy pro 21. století. Hovořilo se o tom, že Reifen už zastaral, tamní prostory již něco zažily a že si odvětví zaslouží po letech moderní alternativu. Když noví pořadatelé ohlásili termín výstavy, kryjící se přesně s termínem Reifenu (konec května), Essen kapituloval a pro rok 2018 již tradiční  termín opustil. Místo toho ohlásil nový koncept, postavený na spojení s vyhlášeným aftermarketovým veletrhem Automechanika ve Frankfurtu, v jehož rámci  bude tradice Reifenu pokračovat od letošního září.

Již před zhruba pěti lety, kdy se události daly do pohybu a kdy se bytí a nebytí německé pneumatikářské výstavy spojovalo s přízní nebo nepřízní BRV, jsem psal o tom, že žádná „záštita“ práci za kolínské pořadatele neudělá a výstavu budou míst přesně takovou, jakou si ji udělají. O reálné hodnotě spojení s různými zájmovými a lobbistickými sdruženími nemám valné mínění, což pramení z mé vlastní zkušenosti. Nějaké to zajímavé logo v záhlaví akce sice není na škodu, ale nenahradí dobrý obchodní model a tvrdou práci.

Tři z pěti
A jak tedy v tomto světle vidím novou výstavu? Výhodou bylo modernější prostředí, lépe klimatizované prostory a koncentrované umístění expozic v rámci relativně malého prostoru. Ovšem mnohem menšího rozměru celé výstavy ve srovnání s Reifenem si nešlo nevšimnout. Vše se odehrávalo ve čtyřech pavilonech, navíc ne plně obsazených. Slyšel jsem také názor, že hlavním vystavovatelům  se v Essenu nelíbilo velké množství čínských expozic, často připomínajících jarmark, ovšem pokud se je nyní nějakým způsobem podařilo vystrnadit, nemyslím, že to je pro někoho výhra. V rozměru výstavy se možná odráželo dilema tradičních vystavovatelů, kam jet a kam nejet, což někteří možná nakonec řešili šalamounky obsazením obou akcí, ale na menší ploše. Také počet návštěvníků se mi zdál o dost  nižší, než bývalo v Essenu, kam jsem pravidelně jezdil minulých dvacet let. Je to ovšem pouze můj dojem, pro toto tvrzení nemám zatím žádná čísla, ovšem už odhad vyjádřený číslem 20 000, který zazněl z úst organizátorů při úvodní tiskové konferenci, by neznamenal nic moc. Také doprovodný program byl znatelně slabší, než bývalo zvykem v Essenu.

Reportáž z veletrhu The Tire Cologne si přečtěte v Pneu revue č. 2/2018

 
201820182018201820182018201820182018201820182018201820182018201820182018201820182018201820182018201820182018
 
 
 
 
 
 

Komentáře k článku

 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz