Pneurevue.cz » Aktuality » Průmysl » Pirelli dodá pneumatiky, které zamíchají kartami

Pirelli dodá pneumatiky, které zamíchají kartami

 
pirelli-valencia

pondělí, 28. ledna 2013

Společnost Pirelli nenechává ani letos nikoho na pochybách, že její pneumatiky pro závody formule 1 byly vyvinuty s cílem učinit závody divácky atraktivnější a napínavější. Vyplynulo to z prezentace programu F1 pro rok 2013, která se konala minulý týden. Pirelli tvrdí, že řada pneu pro suchou trať PZero, tak i “mokré” pneumatiky Cinturato byly kompletně přepracovány, jak si to přály týmy a jak to žádá i vrcholný řídící organ tohoto sportu, automobilová federace FIA. Cílem inovací je podle Pirelli ještě vyšší výkon, zvýšená tepelná degradace a garance minimálně dvou zastávek v boxech během závodu.

 

Změny se týkají směsí, které jsou obecně měkčí, struktura je pružnější a změny doznala i ramena, která jsou zesílená. Kosmetické změny najdeme na bočnici: k označení jsou použity zářivější barvy a dříve šedou barvu k identifikaci tvrdé směsi nahrazuje oranžová.

“Sezona 2013 je pokračováními naší filozofie přijaté loni jako zásadní směr vývoje původní řady pneumatik pro sezonu 2011,“ řekl u příležitosti prezentace sportovní ředitel Paul Hembery. „Týmy se loni určitou dobu seznamovaly s novými pneumatikami, což vedlo k nevídané vyrovnanosti podtržené sedmi vítězi v prvních sedmi závodech. Později stáje chování pneumatik plně pochopily, což se promítlo do menší dramatičnosti i divácké atraktivity. Tento fenomén přiměl týmy k tomu, aby při svém zadání pro sezonu 2013 opět zdůrazňovaly roli pneumatik jako katalyzátoru vývoje závodů. Proto naše řada 2013 opět zamíchá kartami, umožní více předjíždění a zajistí dvě nebo tři zastávky v boxech."

Nová řada je výsledkem tisíců hodin počítačových simulací, laboratorních testů a sedmi tisíc kilometrů provozních testů s vozem Renault R30. Testovací formuli pilotovali Jaime Alguersuari a Lucas Di Grassi v Jerezu, Spa, v Barceloně a na Paul Ricardu. Tvrdou směs si mohly stáje vyzkoušet loni v listopadu při volném tréninku v Brazílii, nicméně skutečnou premiéru zažijí nové pneumatiky Pirelli až při prvním oficiálním testu začátkem února v Jerezu.

Obecně měkčí směsi letošních pneumatik umožní dosahovat rychleji provozní teploty a zajíždět časy v průměru o půl sekundy rychlejší než loni. Letošní tvrdá směs je přibližně na úrovni loňské směsi „Medium“. Boky pneumatik více pruží a ramena jsou naopak tužší. Výsledkem má být rychlejší tepelná degradace, ale i prodloužení doby, po kterou pneumatika prodává vrcholný výkon. Pirelli dodává, že pneumatiky mají také lepší záběr, což se promítá do rychlejších časů. Výkonnostní rozdíl mezi jednolivými typy směsí má činit 0,5 sekundy.

Ilustr. foto

Napsal: redakce

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

 
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz