Pneurevue.cz » Aktuality » Průmysl » REIFEN 2018. Jaký byl?

REIFEN 2018. Jaký byl?

 
reifen-2018

úterý, 16. října 2018

Ve dnech 11. – 15. září se se Frankfurtu nad Mohanem konala oborová výstava Reifen, poprvé v historii mimo Essen a poprvé v rámci veletrhu Automechanika Frankfurt, největší evropské přehlídky dodavatelů pro automobilovou výrobu a aftermarket. Rozměr výstavy byl podstatně skromnější než v minulosti, k umístění všech expozic stačila jen část prvního podlaží nové haly 12 a ještě zbylo dost pro zajímavou výstavu klasických aut a veteránů a jejich servisu. Reifen, který si k redakčnímu pokrytí v minulosti vyžadoval nejméně dvoudenní nasazení, šlo letos obejít za pár desítek minut.

 

Proč tomu tak bylo, o tom píšeme v samostatném boxu. Je to realita, pro dlouholeté návštěvníky Reifenu možná smutná, ale stále realita. Nicméně vše nebylo úplně špatné, pár zajímavých schůzek jsme uskutečnili a navázali i několik nových kontaktů.


Nedostatek samostatných vystavovatelů pořadatelé nahradili tematickými expozicemi, jako byly „Rund-ums-Rad Lounge“, zaměřená na disky, či „Network tyre workshop“, kde byla vystavena servisní technika i navzájem konkurenčních výrobců. Z hlavních světových výrobců pneumatik jsme narazili pouze na stánky značek Continental, Bridgestone a Pirelli. Hala 12 též hostila i několik zajímavých prezentací. Tématy byly technické trendy a „smart tyres“, rozvoj segmentu all-season a z toho plynoucí konsekvence pro dealery, dále firemní fleety a konečně téma digitalizace. Podívejme se krátce, co nás během krátké návštěvy Reifenu zaujalo.

„Klasické“ příležitosti
Není marné občas zabrousit i do sfér pneumatikářské branže, které nepatří k tomu úplně hlavnímu proudu. Sem spadá i oblast pneumatik pro veterány a klasické automobily poválečné éry. Obecně bylo téma oldtimerů a youngtimerů jedním z velkých hitů letošní Automechaniky, protože se sběratelství nebo čistě vlastnění takového vozu „pro radost“ stává stále větší obchodní příležitostí. A to platí i pro pneumatiky a pneuservisy. Na stánku Pirelli Deutschland nám k tomuto tématu řekl pár slov Niko Kessler, inženýr se specializací na dynamické testy. Značka zde vystavovala např. legendární dezén Cinturato CN 36 z roku 1968 speciálně vyvinutý pro tehdejší sportovní vozy a výkonná GT.  Byla to vůbec první celoocelová radiální  pneumatika z produkce Pirelli.  O pár let později, v roce 1974, byl  uveden dezén Cinturato P7 pro světový šampionát v rallye, který byl o dva roky později adaptován i pro sériové sportovní vozy,  jako Porsche 911 Turbo. Pneumatika se vyráběla s tehdy nevídaným profilovým číslem 50.  A dále tu byl dezén P700-Z z konce 80. let, první „dítě“  počítačové simulace, s vlákny 00  (jak říkají Italové 00 Bandina)  první výbava Lancia Delta Integrale. Všechny tyto pneumatiky jsou dokonalými maketami dezénů z tehdejší doby včetně vzorků, tvaru bočnic, patek atd. Ovšem uvnitř se skrývají současné nejmodernější technologie. „Tyto pneumatiky se vyrábějí v miniaturních sériích např. 100 kusů, takže si dovedete představit, že náklady na jednotku  jsou velmi vysoké. A tomu odpovídá i cena. Přesto si tyto pneumatiky nacházejí klientelu prakticky po celém světě,“ vysvětluje Niko Kessler.

Pro manipulaci a skladování
Setkání na stánku společnosti Martins Industries ukázalo, že i v dnešním, vysoce konkurenčním prostředí lze vybudovat úspěšnou mezinárodní firmu. Montrealský Kanaďan  Martin Dépelteau se původně specializoval na ocelová schodiště, než vytušil příležitost v oblasti dodávek pro pneuservisy. Nyní se zaměřuje  na bezpečnostní klece, manipulační techniku a skladování. 70 % procent produkce zatím směřuje do Severní a částečně Latinské Ameriky, ale firma již otevírá pobočky v evropských  zemích, jako jsou Nizozemí, Německo či Francie. A zájem má pochopitelně i o střední Evropu. Vyrábí  v Kanadě a v Číně, přičemž o přesunutí výroby výlučně do nízkonákladových zemí pan Dépelteau vůbec neuvažuje. Domácí výrobní základna totiž plní také úlohu vývojového centra a právě důmyslné nápady je to, co firma považuje za hlavní přidanou hodnotu. A různých šikovných „vychytávek“ pro pneuservisní praxi najdeme v katalogu Martins Industries hned několik.

Jak dopadla bitva o evropskou oborovou výstavu?
V roce 2016 se konal poslední ročník veletrhu Reifen v domovském Essenu, jeho novodobá podoba v rámci veletrhu Automechanika měla premiéru letos v září. Začátek tohoto měsíce byl redakčně hodně nabitý, přesto jsme se tam alespoň „na otočku“ vypravili, abychom mohli Reifen porovnat s novou konkurencí jménem Tire Cologne, která odkryla karty letos v červnu v Kolíně nad Rýnem, a současně si odpovědět na otázku, kdo v té bitvě – možná spíše šachové partii  -  zvítězil. Odpověď není jednoduchá. 

Celý článek si přečtěte v Pneu revue č. 4/2018

 
reifen-2018reifen-2018reifen-2018reifen-2018reifen-2018reifen-2018reifen-2018reifen-2018reifen-2018reifen-2018reifen-2018reifen-2018reifen-2018reifen-2018reifen-2018reifen-2018reifen-2018reifen-2018
 
 
 
 

Související články

 
 

Komentáře k článku

 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz