Pneurevue.cz » Aktuality » Průmysl » Tak stejné, tak rozdílné

Tak stejné, tak rozdílné

 
image2408

úterý, 13. března 2012

Zázemí filmových ateliérů maďarské pobočky hollywoodské filmové společnosti bylo dějištěm pondělní prezentace společnosti Continental, při níž její zástupci představili dvě významné novinky v segmentu osobních pneumatik a rovněž pohovořili na téma...

 
Zázemí filmových ateliérů maďarské pobočky hollywoodské filmové společnosti bylo dějištěm pondělní prezentace společnosti Continental, při níž její zástupci představili dvě významné novinky v segmentu osobních pneumatik a rovněž pohovořili na téma nové směrnice EK 1222, zavádějící používání tzv. eko-štítků.

Zástupci vývojového oddělení názorně přiblížili problémy a výzvy, které vývoj moderních pneumatik provází. Posloužila k tomu nejenom sugestivní audio-vizuální prezentace, ale i krabička s nevábně vyhlížející hmotou, kterou každý novinář obdržel. Nejednalo se sice o umělý či syntetický kaučuk, ani o jinou surovinou používanou při výrobě pneumatik, ale i tato víceméně „hračka“ naznačila velmi dobře možnosti vývoje materiálů. Materiál se dal táhnout jako žvýkačka nebo těsto, ale při prudkém trhnutí za konce vytvarovaného válečku se přetrhl v geometricky přesném řezu. Vymodelovaná kulička při prudkém nárazu pěstí nebo plochým předmětem dokonale zachovala tvar, ale pokud spadla na podlahu, okamžitě se proměnila ve známý míček „hopík“. Materiál neuvěřitelně měnil vlastnosti podle toho, jaká síla a jakým směrem působila, jak rychle nebo pomalu se materiál hnětl v dlaních a jaký tvar měl vymodelovaný „produkt“.

„A přesně v tom spočívá tajemství dnešních pneumatik. Na první pohled vypadají všechny stejně, ale uvnitř obsahují materiály, které jsou přizpůsobivé a schopné fungovat a reagovat různě v různých situacích,“ řekl jeden ze zástupců vývojového oddělení v úvodu prezentace nové pneumatiky ContiPremiumContact 5. Je to další člen „rodiny“, která je na trhu již 12 let a setkala se s nebývalým úspěchem. Jen jeden důkaz za všechny – pneumatiky ContiPremiumContact a ContiPremiumContact 2 (kterou „pětka“ nahrazuje) získaly více než 300 schválení pro první výbavu.

Nová pneumatika je typickým produktem pro automobily vyráběné v masovém měřítku, když její potenciál sahá od segmentu A až po velké luxusní vozy. Nabídne 26 různých rozměrových variací pro kola 14 – 17 palců a do rychlosti až 270 km/h. Jak obstojí nová pneumatika ve srovnání se svojí i tak úspěšnou předchůdkyní? Continental tvrdí: brzdná dráha kratší o 15%, valivý odpor snížený o 8% a kilometrový proběh vyšší o 12%. Tvůrci nového produktu se netají tím, že nový dezén je určen pro řidiče, kteří při výběru náhradní pneumatiky preferují bezpečnost nad úsporami. ContiPremiumContact 5 sice nabízí zlepšení v obou kritériích, bereme-li za své, že klíčovým faktorem bezpečnosti je brzdná dráha na mokru a ekologičnosti koeficient valivého odporu, ovšem největší přidaná hodnota nové pneu tkví právě v těch 15 procentech ubraných z brzdné dráhy. Jedná se o masivní posun mezi dvěma generacemi pneumatiky, obzvláště bereme-li v úvahu skutečnost, že se o téměř stejnou hodnotu zlepšil i kilometrový dojezd. Continental předběžně avizuje, že v budoucím štítkovacím „žebříčku“ ponese nová pneu v kritériu brzdné dráhy na mokru hodnocení A a v oblasti valivého odporu hodnocení C.

Více o novém produktu i dalších zajímavostech ze společnosti Continental si přečtěte v Pneu revue č. 2 / 2012
Foto: Continental


 
 
 

Komentáře k článku

 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz