Pneurevue.cz » Aktuality » Průmysl » V maďarském Ráclamaši se pneumatikám daří lépe než paprice

V maďarském Ráclamaši se pneumatikám daří lépe než paprice

 
raclamas

úterý, 3. června 2014

První pneumatiku na půdě Evropy vylisovala společnosti Hankook 26. června 2007. Stalo se tak v obci Ráclamás asi hodinu jízdy jižně od Budapešti. Tehdy stál korejský výrobce před prvním dílčím cílem, a to dosáhnout plné kapacity továrny s denní výrobou 17 000 pneumatik. To se brzy podařilo, takže ruku v ruce s tím již dozrávaly plány na rozšíření výrobního závodu. Druhá etapa výstavby byla završena v roce 2010 a do celkové kapacity přidala dalších 19 500 pneumatik denně. A v nejbližších dnech čeká továrnu nový převratný okamžik – zahájení výroby ve třetí hale, jejíž cílová kapacita činí 18 500 denně. Zakrátko se tedy bude z maďarské továrny Hankooku expedovat den co den v průměru 55 000 pneumatik.

 

Ve hře je však  další, čtvrtá etapa, která by k již  tak impozantním rozměrům továrny, vystupující ve své stříbrnošedé  barvě z okolních nekonečných lánů jako výjev ze sci-fi, další tisíce metrů hal. Pro Hankook je to typické: razí zásadu, že raději méně závodů, ale každý s co největší kapacitou. V současnosti jich má sedm, Ráclamás je jediný mimo asijský kontinent. Ve výstavbě je však další neasijský závod, tentokrát v USA.

Současnost maďarské výroby pneumatik Hankook mohli o uplynulém víkendu vidět na vlastní oči významní partneři značky z  Česka, Slovenka i dalších středoevropských trhů. Kromě návštěvy závodu měli na programu další atraktivní program – závod DTM na okruhu Hungaroring. Právě DTM je jednou z významných sponzorských aktivit Hankooku – tedy lépe řečeno sponzorských a dodavatelských, protože Korejci jsou výlučným dodavatelem pneumatik pro tuto motoristickou disciplínu. Pro Hankook je Evropa naprosto životně důležitým trhem. Je určitě překvapující, že v Evropě Hankook realizuje více prodejů než v Číně a Koreji dohromady. Konkrétně podíl Evropy činí 32 %, na domácím trhu Hankook realizuje 15 % prodejů a v Číně o procento méně.  Celkově prodá Hankook pneumatiky za skoro 5 miliard eur a co do tržeb je mezi globálními výrobci již na šestém místě. Co do počtu vyrobených pneu je ještě o příčku výš. Poslední léta byla pro Hankook neobyčejně úspěšná. Od roku 2006 do současnosti svůj obrat téměř zdvojnásobil.

Hankook má dnes všechny atributy prémiové značky. Je dodavatelem pro první výbavu nejvýznamnějších automobilek, patří k technologickým lídrům odvětví, má vysoký podíl UHP pneumatik a prezentuje se jako sponzor vrcholných sportovních disciplín včetně fotbalu. Maďarská továrna patří bezesporu k nejmodernějším v odvětví. Na každém kroku je vidět, že vše je podřízeno maximální efektivitě a produktivitě. Na pohled se ani nezdá, že z pásů denně sjede na 37 000 pneumatik, celá továrna působí klidným a harmonickým dojmem. Jen mohutný portálový robotický podavač na konci celého výrobního procesu neomylně uchopí každou novou pneumatiku do svých chapadel a šetrně  ji umístí na své správné místo, odkud putuje do expedičního skladu. Snadno si lze spočítat, že v pracovních dnech, kdy probíhá expedice,  opustí areál na 25 kamionů plně naložených pneumatikam. A bude jich stále přibývat, neboť do roka by měla roční kapacit vzrůst až na 19 milionů pneumatik!

Více o společnosti Hankook Tire si přečtěte v Pneu revue č 3 / 2014

Napsal: mensa

 
raclamasraclamasraclamasraclamasraclamasraclamasraclamasraclamasraclamasraclamasraclamasraclamasraclamasraclamasraclamasraclamas
 
 
 
 

Související články

 

Komentáře k článku

 
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz