Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 1 / 14 » Udržet podíl na trhu není skromný cíl

Udržet podíl na trhu není skromný cíl

 
nejlevnejsi-pneu

středa, 26. února 2014

Když Radek Grill (35), zakladatel a majitel největšího internetového obchodu na pneumatiky nejlevnějšípneu.cz řekne, že ti, kdo s jeho firmou neobchodují, jsou hloupí, nemusí to nudně znít samolibě či arogantně. Řekne to naprosto bezelstně, v toku řeči, když sám jako by nechápal, že je vůbec možné při tak výhodných podmínkách nakupovat někde jinde. To když je řeč o pneuservisech, resp. velkoobchodu vůbec, který tvoří asi čtvrtinu obratu firmy. Převážná většina příjmů firmy však stojí na koncových zákaznících – motoristech – kteří si e-shop nesporně oblíbili. A to tak, že výraz „nejlevnější pneu“ je údajně na internetu třikrát vyhledávanější než samotný výraz „pneu“.

 

Radek Grill si je svého úspěchu vědom, a proto není divu, že nepůsobí nijak ušlápnutě. Sebevědomí tu však nemá nic společného s namyšleností; spíš se projevuje v  odlehčenosti, uvolněnosti a humoru. Nečiní mu problém udělat si legraci sám ze sebe, při fotografování se nerozpakuje nasadit si pneumatiku jako „chomout“ a ještě přemýšlet, jaké jiné zajímavé aranžmá nachystat. I fakt, že - jak říká - ho někteří pneuservisáci nemají rádi, vnímá pozitivně a na nikoho se zjevně nezlobí. Pokud by někdo očekával patetické mentorování či samolibý příběh o podnikatelském úspěchu, bude zklamán. V podnikání se zjevně spoléhá na zdravý rozum; nic, na co jsme v rozhovoru narazili, nepovažuje za klíčové, převratné, nezpochybnitelné. Význam věcí a dějů spíše relativizuje, než aby jim přikládal zásadní význam. Ať už se jedná o nejnižší cenu, atraktivní doménu, privátní značky či cokoli jiného. Snad až na jedinou věc: mít zboží na skladě a mít ho v největším výběru na trhu.

To je věc, ve kterou věří a na které postavil své podnikání.Zima pomalu končí. Můžete vyhodnotit, jaká byla u vás z hlediska prodeje zimních pneumatik?
My jsme se zimou spokojeni, z našeho pohledu byla velice dobrá. I když na rozdíl od minulého roku máme v tomto období ještě nějaké zimní zboží na skladě (rozhovor jsme dělali na začátku února, pozn. red.), meziročně jsme zaznamenali nárůst. Domnívám se, že jaro bude pro obchod obecně o poznání rozpačitější. V posledních letech dochází k rychlému přeskupení podílů mezi zimními a letními pneumatikami. Proto se obchod potýkal s nadměrnými zásobami letních pneumatik a obávám se, že tento trend bude ještě přetrvávat. Nám se naštěstí tento problém vyhnul, ale víme, o co jde, protože jsme jej řešili o několik let dříve.

Jak jste se vlastně dostal k tomuto podnikání, co vás přivedlo k pneumatikám?
Nic mě s oborem nespojovalo, mé zájmy byly naprosto odlišné a snad jedinou spojnicí byl zájem o auta a automobilový sport. Oslovil mě kamarád, který chtěl pomoci s přípravou e-shopu, který se shodou okolností týkal pneumatik. Měl jsem na tu dobu  slušné znalosti internetu, a tak jsem se dílem náhody začal podílet na přípravě e-shopu. Naše cesty se zakrátko rozešly, ale oba jsme v oboru zůstali.

Často se řeší otázka, zda pro podnikání na internetu je lepší být odborníkem na internet nebo na zboží, které prodáváte. Jaký názor na to máte vy?
Myslím si, že nejdůležitější je zvládat marketing a prodej obecně, než být odborníkem na internet nebo znalec konkrétního zboží. Já jsem již před patnácti lety říkal, že na internetu se dá prodávat cokoli. To nebyla podle mě žádná světoborná myšlenka, také jsme nebyli první, kdo s prodejem pneumatik na internetu přišel. Již tu nějaké dva, tři e-shopy byly, ale domnívám se, že ti lidé sami moc nevěřili tomu, že si ten velký těžký nesmysl nechá někdo posílat domů. Snažili jsem se lidem vysvětlit, jakou to má výhodu, a to se nám, myslím, podařilo. Odhaduji, že se u nás přes internet prodá 30 – 35 % pneumatik, to je nejvyšší podíl na světě!   Vím, že na mě někteří lidé z obchodu nahlížejí nepřátelsky, ale je to třeba brát i pozitivně. Myslím si, že obecné povědomí o pneumatikách narostlo i díky nám. Pneumatiky jsou dnes více středem pozornosti, lidé se o ně více zajímají  a těží z toho všichni.

Celý článek si přečtěte v Pneu revue č. 1 / 2014

Napsal: redakce

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Hrouda
Hrouda No Bravo sláva panu Grillovi. Jen škoda že jste se nepustil do prodeje praček lidé by se o ně více zajímali a ............................nenší humus
pátek, 28. února 2014
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz