Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 1 / 19 » O podnikání s Miroslavem Hnídkem

O podnikání s Miroslavem Hnídkem

 
Pneuservisy_-_objekty

úterý, 12. března 2019

O minulosti, současnosti i budoucnosti pneuservisního podnikání v Jablonci jsme si v polovině února povídali se zakladatelem firmy Pneu Hnídek Miroslavem Hnídkem. Je to člověk, kterého na první pohled hned tak nic nerozhází – slova sice volí opatrně, ale navzdory tomu, že patří k té „grunderské“ generaci pneuservisních podnikatelů v Čechách, jejíž příslušníci vnímají „novou dobu“ často velmi negativně, pohlíží na současné poměry klidně a realisticky. I když se ho všechny současné problémy podnikání a ekonomiky obecně bezprostředně dotýkají. „Stále nás to baví, daří se nám i rozvíjet a snažíme se, aby se dařilo také našim zákazníkům – těm servisním i těm velkoobchodním,“ říká Miroslav Hnídek.

 

Ne všechny změny, které se v pneuservisním oboru v poslední době udály, však musí působit pouze negativně. Například změny preferencí v oblasti předzásobení. „Menší zájem o předzásobení něčemu nahrává. Dříve firmy vytvořily předobjednávku, my jsme zavezli, občas se něco přikoupilo, vrátilo, bylo to všechno jednodušší. Ale vázla platební morálka. My si nemůžeme dovolit něco dlužit, a tak když někdo váhal s platbou, komplikovalo nám to život. Dnes posíláme po čtyřech pneumatikách, je to pracnější, ale je to na dobírku, takže se splatností nejsou takové starosti,“ říká majitel firmy.

Malo- i velkoobchod
Pojďme se tedy podívat na to, co firmě z Podještědí nejvíce pomáhá překlenout trable současného podnikání v pneuservisu, z nichž jsme zatím vyjmenovali jen pouhý zlomek. A k některým se ještě dostaneme. Asi první napadne skutečnost, že firma stojí pevně „na více nohách“, neboť vedle velkého pneuservisu v Jablonci se úspěšně věnuje velkoobchodu a je schopna oslovit svou nabídkou pneuservisy napříč republikou. V Lučanech má velký skladový areál, o něm už ostatně byla řeč. Spektrum servisních služeb jde daleko za hranice pneuservisu – Pneu Hnídek nabízí prakticky kompletní autoservis. Mnozí zákazníci si zvykli na to, že tu obstarají i třeba diagnostiku a mechanické opravy a hojně toho využívají. Není to vždy vděčná práce, zejména u starších vozů, ale s ohledem na nutnost vytížit zaměstnance v útlumových obdobích roku je to zcela nezbytné.

Bez Savy to nejde
Ale vraťme se k pneuservisu, který nás zajímá nejvíc. Pneu Hnídek je členem sítě Premio, je tedy dobrá příležitost zjistit, jak franšízový vztah, vykreslovaný jeho poskytovateli zpravidla v růžových barvách, reálně funguje. Zde si dává Miroslav Hnídek dlouhou pauzu. A z další řeči je poznat, že to není pokaždé jednoduché, ale v součtu pro a proti přece jenom převládají výhody. Nejde to ale bez toho, aby se franšízanti sítě Premio, jimž je pan Hnídek mimochodem předsedou, občas hlasitě neozvali. „Měli by nás podle mého názoru přece jenom více protežovat oproti jiným, když pro ně děláme takovou práci,“ uzavírá téma franšíz Miroslav Hnídek.

Členství v Premiu předurčuje, s jakými značkami firma přednostně spolupracuje. Majitel nenechá dopustit především na Savu, „bez které bychom se tady na horách těžko obešli“. V poměru ceny a kvality je to prý nejlepší značka zimních pneumatik a stále lepší jsou i letní dezény, které dříve pokulhávaly. Značková škála je však pochopitelně mnohem širší a jak říká pan Hnídek, o tom, co budeme a nebudeme kupovat, rozhoduje zákazník. Pneu Hnídek je i přímým dovozcem značky Nexen a čínské Rotally. Čínským značkám prý dříve moc nefandili, ale Rotalla se osvědčila – z nemalého počtu kontejnerů, které nakoupili, nebyla jediná reklamace.

„Doba se mění a nutí nás vyzkoušet věci, na které bychom dříve ani nepomysleli,“ říká Miroslav Hnídek a s úsměvem vzpomíná na dobu, kdy začínal: „Tehdy jsme dovezli kostry z Německa, nechali na ně naprotektorovat dezény Michelin nebo Goodyear, a člověk byl král. Pneumatiky doslova mizely pod rukama a zisk byl sto procent. Dnes máte na prémiové pneumatice za dva tisíce korun zisk sto padesát, a ještě ji musíte mít na skladě.“

Celý článek si přečtěte v Pneu revue č. 1/2019

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz