Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 2 / 15 » Řekli k celoročním pneumatikám

Řekli k celoročním pneumatikám

 
2015-crossclimate

čtvrtek, 28. května 2015

Zaznamenávali jsme hlasy k tématu celoroční pneu.

 

Zdeněk Ševčík
jednatel
TASY s. r. o.

 

Pokud Váš dotaz směřuje na nové celoroční pneumatiky (CrossClimate) od společnosti Michelin, tak vám musím bohužel říct, že o tomto produktu jsem zatím jen slyšel, ale nic o něm nevím. Po dvaceti letech obchodní spolupráce výrobce nepovažuje za nutné seznámit prodejce s novým produktem a po přímém dotazu nám bylo sděleno, že výrobek není aktuálně určen pro distribuci prostřednictvím pneuservisů a bude distribuován výhradně přes internet. Na motivy, očekávání a výsledky takového počínání se musíte zeptat u výrobce. 
 

Odezva od zákazníků bude odpovídat jejich spotřebitelskému očekávání. Já jezdím celý rok a za každých klimatických podmínek, proto bych nikdy o takových pneumatikách ani neuvažoval. Pro kategorii tzv. svátečních řidičů nebo druhých automobilů v rodině může být použití takových pneumatik řešením. V době oblíbeného škrtání nákladů se výrobci i pneuservisy mohou obávat toho, že si tyto pneumatiky jako standart zvolí leasingové společnosti. Propad servisních služeb bude potom další pohromou našeho oboru.
 

Miroslav Hnídek
Pneu Hnídek s.r.o.
Jablonec nad Nisou

Co se naší firmy týče, tak jsme na zájem zákazníků v tomto segmentu připraveni, ale zatím nebyl nijak velký. A pokud jde o náš maloobchodní prodej,  tak u nás díky nadmořské výšce a kopcovitému terénu je především zájem o pneumatiky s co nejlepším výkonem na sněhu,  anebo o co nejlevnější. A to ani jedno celoroční pneu nesplňují. Ale na druhou stranu v tom vidím určitě postupný vývoj, na který se musíme připravit. Zvláště v rovinatých a níže položených oblastech si umím představit , že zákazník koupí celoroční pneu a dojezdí bez přezouvání. Už teď jsme přezouvali německou půjčovnu
z letních pneu na zimní, aby mohli jezdit na jedněch pneumatikách stále a odpadla jim starost s přezouváním a skladováním. Tam by slušely celoroky, ale rozhoduje cena,  a ta je bohužel u nich vyšší. Ale už na letošní zimní sezonu pozorujeme posun cen dolů, což jistě ovlivňuje i zvýšená angažovanost výrobců v tomto segmentu. A je pravda, že na velkoobchodě jsme všechny vyprodali,  a tak se určitě  připravíme hlavně na letošní zimu. Obavy z menší poptávky po přezouvání vyváží  to, že auta s celoroky  budou přezouvat, když pneu dojedou,  a ne ve špičkách od 10.10 do 31.10 a na jaře v týdnu,  kdy uhodí teplé počasí. Kdybych nebydlel v Jablonci a nejezdil na lyže či snowboard, tak si umím představit, že bych vše odjezdil třeba s VECTOREM 5+ MS. Budou samozřejmě rozhodovat klimatické podmínky a požadovaný charakter jízd.Čili očekáváme mírný nárůst a hlavně co se týče velkoobchodu,  budeme připraveni.


Peter R. Ringhofer
generální ředitel
Yokohama Austri
a

Yokohama neplánuje vyrábět osobní pneumatiky pro všechna roční období. Dlouhá léta se pneumatikářský průmyslu včetně těch, kteří nyní nabízejí řešení jménem „kočkopes”, snažil vysvětlit koncovým zákazníkům, že pneumatika je složitý technický produkt. A tím stoprocentně je! Pneumatika, ať letní nebo zimní, je už sama o sobě kompromisem, tak co jiného může taková celoroční pneumatika nabídnout? Pouze a jen ještě větší kompromis. Osobně nevěřím, že toto je opravdu to nejlepší řešení pro uživatele po stránce bezpečnosti, ekonomiky a životního prostřední. Možná se opravdu jedná o průlom v technologii all season, pokud uvěříte marketingovým oddělením těch dotčených firem, ale stále půjde pouze o ten kompromis. Pochybuji o tom, že v opravdu nezávislém testu může taková pneumatika dosáhnout srovnatelných výsledků, ať již s letní nebo zimní pneumatikou. Na druhé straně rozumím tomu, že v ekonomicky nestabilní době chtějí lidé ušetřit na čemkoli, ale pochybuji o tom, že toto je to správné místo k úsporám. 

Marketing a distribuce

K dezénu Weatherproof  zatím žádnou kampaň ani marketingovou podporu nepřipravujeme. Na českém trhu chceme být stále prodejce top produktů v zimním a letním provedení, protože naše klimatické podmínky si dle našeho názoru tyto dva typy pneu vyžadují.
Milan Hybš, Nokian Tyres

Pro rok 2015 je naplánován prodej Michelin CrossClimate pouze pro internetový online kanál. Od toho se odvíjí také marketingová podpora nového dezénu, která míří pouze na uživatele internetu. V roce 2016 dojde k výraznému rozšíření prodejních kanálů této pneumatiky.
Daniel Cahel, Michelin

Celý článek si přečtěte v Pneu revue č. 2/2015

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz