Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 2 / 18 » Na práci nejsou lidi (Nástrahy velkoměsta)

Na práci nejsou lidi (Nástrahy velkoměsta)

 
ilustracni

středa, 6. června 2018

Na začátku roku 2017 jsme začali psát cyklus Nástrahy velkoměsta. K tomuto kroku nás vedla snaha přiblížit vám, našim čtenářům, místní specifika gumárenského trhu, která nám byla zprostředkována lidmi z místních pneuservisů. Postupně jsme již navštívili – se záměrným vynecháním Prahy – Brno, Ostravu, Plzeň, Liberec a naposledy jsme si povídali se servisáky z Českých Budějovic. Právě i naše návštěva posledně jmenované městské aglomerace, jak jsme psali v minulém čísle, poukázala na možnost individuálních charakteristik regionálního trhu, který se projevuje loajalitou zákazníků ke svým dodavatelům. Rádi proto pokračujeme v seriálovém projektu, tentokrát v Hradci Králové. Následující stránky vám přinášejí pohled na hradecký trh očima čtyř zástupců místních pneuservisů.

 

Pár slov na úvod...

Dnešní území bylo osidlováno již v dobách prehistorických. Jeho středověký význam stvrzuje skutečnost, že šlo o věnné město českých královen. V dobách vlády Josefa II., spoluvladaře Marie Terezie, bylo přijato rozhodnutí vystavět z Hradce Králové pevnost. Asi nejvíce se o vybudování moderní metropole zasloužil starosta města, JUDr. František Ulrich, zvolený v roce 1895. O zlatou éru královéhradecké architektury se na počátku 20. století zasloužil Gočár a Kotěra.

Hradec Králové byl a je pro místní region nejen centrem kultury a sportu, ale má i svou průmyslovou historii, však například v roce 1869 v něm byla založena První česká akciová strojírna, ostatně na její odkaz navazuje tamní průmysl i dnes. Asi nejznámější u nás a ve světě je výroba pian Petrof.

Významnou součástí metropole je i univerzitní výuka realizovaná na některých fakultách Univerzity Karlovy, dále na Univerzitě Hradec Králové a Univerzitě obrany.

Martin Klejna byl 23. března první, který mi hned ráno vyprávěl, jak se dařilo, daří a dařit bude jejich pneuservisu v centru Hradce Králové.

S kolegou a společníkem Lukášem Řezníčkem jsme se před lety na základě svých předchozích pracovních zkušeností rozhodli otevřít si vlastní pneuservis. Spolu jsme v jednom pracovali, pak jsme společně přešli přímo do pneusevisu Barum, nyní vlastně BestDrive sítě. Já jsem šel dělat na prodejnu, to znamená spíš takovou tu obchodní část naší práce, a kolega zůstal jako mechanik. Od roku 2011 jsme na trhu se svou firmou. Začínali jsme na okraji Hradce Králové, neměli jsme finance na to se někde rozjíždět, tak jsme hledali prostor, který byl připravený na to se jenom nastěhovat a začít fungovat. Stroje a vybavení jsme si pořídili. Tuším, že před třemi lety jsme se nastěhovali sem, na náměstí 5. května, a tady v centru jsme spokojení. Jediné naše omezení je dáno velikostí pronajatých prostor, které nám neumožní se dále rozšiřovat, například přístavbou. Primárně se věnujeme kompletním službám pneuservisu pro osobní a dodávková vozidla, nákladním autům se tady nevěnujeme. Sekundárně se zabýváme rychloservisem, tato činnost nám umožní plně využít naše kapacity i v dobách mimo hlavní sezónu. Navíc je to dobrá služba pro naše zákazníky, kteří nakonec drobné opravy požadují po celý rok.

Jsme součástí celosvětové nezávislé sítě Point S, která působí ve 27 zemích na třech kontinentech. Toto zastřešení nám přináší řadu konkurenčních výhod, možnost obsluhovat fleetové a leasingové zákazníky, také máme ze strany sítě i marketingovou podporu. Tomuto projektu opravdu věříme a jsme s ním spokojeni. Jak zimní, tak letní neumatiky pro nás přímo vyrábí a vyvíjí společnost Continental ve spolupráci s naší matkou ve Francii. Takže je to pro nás nejdůležitější skupina produktů. V České republice je zapojeno do této sítě zhruba 38 pneuservisů.

 Určitě nás těší, že nám přibývají a vracejí se zákazníci, za to jsme moc rádi. My se tady shodujeme, že není tak kladen důraz na cenu naší služby, ostatně za naší prací si stojíme a nedáváme na cenu našich služeb ani žádné slevy. Určitě je ale ze strany zákazníku kladen důraz na cenu pneumatik. Ty si mohou zajistit na mnoha místech, samozřejmě také na internetu. Určitě jsou zákazníci, kteří na cenu pneumatiky hodně koukají a pneumatiky na přezutí si přivezou. My s tím tady nemáme problém, samozřejmě je přezujeme. Pro nás je stěžejní naše práce, zisk z té práce, ta pneumatika je spíš jako doplněk. Na druhou stranu je pro nás výhodou, že celá řada zákazníků od nás vyžaduje radu a my tím, že jsme napojeni přímo na výrobce pneumatik, jim můžeme nejen dobře poradit, ale nabídnout jim i cenu, která může konkurovat internetu.

Další výhodu našeho napojení na výrobce pneumatik nám přináší možnost smluvního vztahu se společností Eltma, která od nás přímo odváží pneumatiky v režimu jejich zpětného odběru. My s tím pak nemáme zbytečné starosti.

Zvláštní specifika našeho trhu nevnímám, myslím, že je to tu podobné jako v ostatních částech republiky. Snad jedině, že u nás nemusí být tolik kladen důraz na zimní pneumatiky, protože nejsme na horách. Může se tedy přezouvat již od dubna a nemusí se čekat až do května.

Pokud bychom se chtěli bavit o našem rozvoji, tak ten je možný pouze v otevření naší další pobočky tady v Hradci Králové, ale to je opravdu zatím hudba budoucnosti.

Celý článek si přečtěte v Pneu revue č. 2/2018

 

 
 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz