Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 2 / 21 » I „franšízový rozvod“ je jev, s nímž se musí počítat

I „franšízový rozvod“ je jev, s nímž se musí počítat

 
First_Stop_(Bridgestone)

pátek, 11. června 2021

Po léta byla provozovna brněnské společnosti SQS, spol. s r.o., něco jako „výkladní skříň“ konceptu First Stop. Nyní tuto spolupráci ukončila a rozhodla se vstoupit do konceptu Premio. Hana Slavíková, vedoucí provozovny, vysvětluje důvody, které firmu k takovému kroku vedou, a co od nové spolupráce očekává.

 

SQS má s franšízou 15leté zkušenosti a obecně považuje takovou spolupráci za přínosnou. „Nové sídlo SQS jsme již stavěli jako člen partnerské sítě First Stop, což je vždy výhodné, protože to umožňuje už ve fázi projektu zapracovat požadavky na vizualizaci a další prvky, které poskytovatel franšízy vyžaduje. A první léta byla spolupráce vynikající,“ říká Hana Slavíková na úvod. Pak se však něco pokazilo. V tomto případě – alespoň podle názoru paní Slavíkové – problémy souvisely s přechodem správy – centrály tuzemského trhu značky Bridgestone do Polska a zredukováním české kanceláře. „Úroveň podpory místního trhu šla zásadně dolů, nové vedení se zaměřilo na podporu velkých distributorů, což nám pokazilo ceny. Do té doby fungoval systém bonusů a kompenzací, najednou jsme nemohli konkurovat cenám, které nabízel Handlopex, Latex nebo jiné polské velkoobchody. Zhoršila se i pružnost, každodenní operativa, marketingová podpora, zavládla nekonzistence ve strategiích, které se často měnily.“

Franšíza má smysl, ale…
Hana Slavíková označuje Bridgestone za „srdeční záležitost“, hodlá tuto značku nadále prodávat a udržovat zavedenou spolupráci. Tento dlouholetý obchodní vztah probíhal již na osobnější bázi a v síti First Stop s ostatními partnery dokonce na úrovni přátelské. Obchodní politika značky však není momentálně zaměřena na podporu maloobchodní sítě, ale preferuje velkoobchodní cestu. „To jsme nemohli ignorovat. Musíme hájit své zájmy a ty nyní s politikou First Stopu nejsou v souladu.“

Ani v této situaci firma nezapochybovala o výhodnosti franšízového vztahu, ale bylo třeba se ohlédnout jinde. „Nadále chceme mít záštitu velké značky. Franšíza má smysl, hlavně v dnešní době, kdy dostupnost zboží, plynulost dodávek a garance ceny nejsou samozřejmostí. Jsou tu i nové oblasti, kde bychom to měli sami podstatně těžší, například zpětný odběr, štítky a legislativa obecně.“

U partnera Premio vidí řadu výhod. „Mají jedinečnou pozici v oblasti osobních flotil a velmi dobrou softwarovou podporu osobních i nákladních pneumatik. Jako pozitivní vnímám především rozšíření portfolia prodávaných značek, vzdělávání, školení a marketingové akce, například roční garance na poškození pneumatiky v případě defektu, která je mnohem účinnějším marketingovým nástrojem než všechny soutěže a dárky, které vyžadují zbytečnou administrativu. Navíc se domnívám, že Premio funguje pružněji a s mnohem větší podporou své maloobchodní servisní sítě,“ vyjmenovává Hana Slavíková výhody nové spolupráce.

V současné době je již dokončen rebranding vnitřních prostor provozovny a pomalu se přechází na vnější vizualizaci. Nové provedení bude barevně střízlivější než „červená“ varianta, nicméně příslušnost k síti Premio bude jednoznačně nezaměnitelná.

Tyto změny provádíme citlivě a postupně, aby si naši zákazníci měli čas zvyknout a pochopili, že „nová tvář“ jejich autopneuservisu je ku prospěchu a vede k jejich spokojenosti.

„Myslím si, že koncepty by měly lépe chránit své členy hlavně cenově, protože nelze na jedné straně budovat sítě, na straně druhé tlačit ohromné objemy do velkoobchodů a ve finále nechat důsledkům takové politiky své maloobchodní partnery napospas. To je podle mě klíč k větší atraktivitě franšíz pro nezávislé pneuservisy,“ uzavírá Hana Slavíková, vedoucí provozovny SQS, spol. s r.o., v Brně.

Foto: Barvy sítě First Stop na provozovně SQS v Brně  v těchto dnech mizejí...
Foto Pneu revue

 

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz