Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 3 / 13 » Výhradně pro (pneu)servisy

Výhradně pro (pneu)servisy

 
Velkoobchody

čtvrtek, 22. srpna 2013

Nabídnout na přeplněném pneumatikářském trhu něco nového je dnes opravdu kumšt. Nejde ani tak o to vymyslet něco zcela úplně originálního, ale třeba jen přenést a dobře „lokalizovat“ myšlenku již existující. Něco takového nabízí elektronické tržiště pneumatik PNEUSAD, které letos čeká první horká sezona.

 

Autor projektu a majitel společnosti PNEUSAD s.r.o. Petr Smutný se sice nechal inspirovat obdobnými zahraničními projekty, ale obecnou myšlenku se snažil maximálně přizpůsobit místním podmínkám, zvyklostem a způsobu myšlení. Co si tedy pod pojmem elektronické tržiště pneumatik představit? „Je to profesionální nástroj pro pneuservisy, který soustřeďuje na jedno místo a pod jeden systém nabídky většího počtu velkoobchodů. Uživateli dává jedinečnou možnost tyto nabídky porovnat z hlediska dodacích lhůt, cen a dalších parametrů, které ho zajímají. Odpadá tak nutnost neustálého porovnávání cen a konkurenčních nabídek, Pneusad poskytuje uživateli naprostou jednoduchost, transparentnost a úsporu času, kterou může věnovat lepší péči o své zákazníky,“ říká Petr Smutný.
 
Zítra, nebo raději ještě dnes

Zdůrazňuje, že při výběru partnerů na straně dodavatelů upřednostňuje Pneusad kvalitu před kvantitou. Cenotvorba je plně v kompetenci do systému zapojených velkoobchodů, a jelikož se ty mohou stále porovnávat s konkurencí, vytváří to přirozený tlak na cenu. Při výběru partnerů staví Pneusad na první místo kvalitu služeb, především rychlost dodání: „Ta nesmí v žádném případě překročit následující pracovní den, v řadě případů jsou pneumatiky k dodání ještě v den objednání,“ upřesňuje Petr Smutný. A dodává, že již nyní, na startu projektu, mají dodavatelští partneři k dodání přes půl milionu pneumatik s dodací lhůtou následující den nebo dříve. V době, kdy řada menších pneuservisů radikálně omezuje předzásobení a skladem drží co nejmenší množství zboží, je rychlost dodání tím nejdůležitějším, co pomáhá udržet zákazníka, míní autor projektu.
 
Jakým způsobem se může pneuservis do systému zapojit? Podmínkou je registrace, kterou musí provozovatel systému schválit. Kontroluje při tom živnostenské oprávnění a další relevantní údaje, aby měl jistotu, že žadatel je tím, pro koho je systém určen, tedy odborným místem prodeje pneumatik: „To je pro nás velmi důležité. Dbáme a budeme dbát o to, aby systém nepřekročil hranice B2B, aby zprostředkovával pouze toky zboží mezi velkoobchody a pneu či autoservisy. V žádném případě nebudeme informace poskytovat např. e-shopům. A také neuvažujeme o napojení zahraničních velkoobchodů, protože si uvědomujeme, že při současné cenové asymetrii jsou ceny zahraničních velkoobchodů pro tuzemský obchod destruktivní. V tom jsme tak trochu patrioti,“ říká Petr Smutný.
 

Celý článek si přečtěte v PR č. 3 / 2013

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz