Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 3 / 16 » Být „in“ je dnes „out“

Být „in“ je dnes „out“

 
2016-wintercontact-ts-860

středa, 31. srpna 2016

Správný výraz pro kohokoliv či cokoliv, co nezůstává pozadu a naopak určuje směr budoucího vývoje, je podle současné nastupující generace „trendy“. Nedávno jsem se to dozvěděl od jednoho mladíka.

 

Přijde mi, že tomuto vnímání světa a rychlosti běhu času se přizpůsobili všichni výrobci čehokoliv. Bez ohledu na složitost věci samé anebo složitost výrobní technologie je nutné v zájmu udržení si pozornosti trhu být stále „trendy“. Věci si tímto vývojem vnímání vysloužily jepičí život, resp. my spotřebitelé jsme si na výrobcích čehokoliv vysloužili to, abychom byli v dobrém slova smyslu a s dobrým úmyslem podvádění. Pneumatiky nevyjímaje.

Pozornost „trendy“ cílové skupiny, jejíž ekonomická síla stále narůstá, lze udržet pouze novinkami. Loňský model jakoby neexistoval, resp. jsou trhem očekávány takové obchodní ústupky, které jsou výhodné pouze pro jednu stranu. Pro kupujícího. O novém produktu se mluví a píše. Když je k dispozici nějaká novinka, tak mají PR manažeři žně a související reklamní kampaň pomůže zviditelnit celou značku.

Dostupnou techniku, která se vyvíjela po desetiletí, už nelze za daných ekonomických podmínek výrazně posunout dál. Každý nový model auta nemůže být o jednu třídu lepší než jeho předchůdce, protože taková rychlost vývoje by dnes možná byla realizovatelná, ale byla by určitě ekonomicky nerentabilní. A tak auta převlékají kabáty na stále velmi podobné technice a tým komunikačních expertů posune technické charakteristiky produktu o desetinky do plusu, aby bylo jasné, že to tu ještě nebylo. Platí to jak pro automobily, lodě a letadla, tak pro pneumatiky a cokoliv jiného.

Aby totiž třeba pneumatika mohla být stále lepší a lepší a současně stále levnější a levnější, a výrobce si udržel očekávanou ziskovost, je nezbytně nutné, aby se jednoho modelu s jednou technologickou konstrukcí na jedněch a těch samých mašinách vyrobilo co nejvíce milionů. S každým dalším milionem kusů se totiž poměr ceny a hodnoty produktu stává pro všechny zúčastněné smysluplnějším. To platí především pro masově vyráběné produkty. Každý výrobce však má i prémiovou modelovou řadu, která je skutečným nositelem nejmodernějších technologií a prémiový zákazník je připraven platit prémiovou cenu. Jen tak se může daná technologie co nejdříve objevit v masových produktech. Je tedy zcela přirozené, že nové modely pneumatik vycházejí ze svých předchůdců. Berou si z nich vše dobré, včetně například velmi podobné či stejné kostry, a jsou doplněné o některé z nejmodernějších „trendy“ technologií, které posunou na cestě nekonečného vývoje danou pneumatiku zase o krůček dál.

 

Celý článek si můžet přečíst v aktuálním vydání Pneu revue 3/2016.

Napsal: redakce

 
 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz