Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 4 / 17 » Continental se vrací „na trať“

Continental se vrací „na trať“

 
pr-04-17

pátek, 1. prosince 2017

Globální firma musí být všestranná, specializace je minulostí. „Zpátky na trati“, to je jen jedno z hesel, která doprovázejí návrat značky Continental do segmentu agri pneumatik. Continental tento segment v roce 2004 opustil (do té doby se agri pneumatiky vyráběly v jeho závodě v Otrokovicích) a prodal licenci na značku Continental České gumárenské společnosti. Tato spolupráce skončila po deseti letech.

 

V roce 2013 vedení Continentalu rozhodlo, že se zemědělské pneumatiky do portfolia Continentalu vrátí, a to v rámci nově budované divize CST (Commercial Specialty Tires). Pak už šlo všechno ráz na ráz. Vyvrcholením čtyři roky trvajícího procesu bylo v úterý 6. září slavnostní otevření výrobního závodu v portugalském Lousadu. Proč právě Lousado, městečko nedaleko Porta? Při hledání optimálního místa pro novou investici Continental prošel kompletní seznam svých výrobních kapacit nejen v Evropě, ale i ve světě. Jak řekl ve svém projevu člen správní rady Continental AG a nejvyšší šéf divize pneumatik Nikolai Setzer, při zvažování takové investice se bere v úvahu v zásadě pět hlavních faktorů: úroveň a kvalifikace pracovní síly, výrobní náklady, předpoklady pro zajištění očekávané kvality, poloha a infrastruktura a v neposlední řadě také vstřícnost státní i místní správy.“ V kuloárech jsme se pak dozvěděli, že v užším výběru bylo kromě Portugalska také Slovensko a Rumunsko. Volba nakonec padla na Portugalsko, které favorizovalo tamní výrobní zázemí společnosti Mabor Continental s roční kapacitou 18 milionů osobních pneumatik ročně, výhodná poloha pro export agri pneumatik mimo evropské trhy a v neposlední řadě také fakt, že podle slov Setzera je Lousado nejefektivnějším výrobním závodem ze všech továren Continentalu.

Do výroby nové výrobní haly Continental investoval 50 milionů eur a dalších 2,5 milionu padlo na výstavbu a vybavení vývojového a testovacího centra. Základní kámen byl položen v červnu 2016 za účasti portugalského premiéra a vrcholných představitelů Continentalu. Již v listopadu téhož roku byly vyrobeny první ETO (Experimental Tire Order), tedy jakési prototypy budoucích pneumatik. Od dubna bylo postupně na 11 trhů dodáno 284 testovacích pneumatik pro testy v reálném provozu. Přibližně stejně velká série plášťů byla paralelně zkoušena v novém testovacím centru. V červenci 2017 byla chválena sériová výroba a ve stejné době vulkanizována pneumatika s pořadovým číslem 1000.

Continental vstupuje do agri segmentu s klasickými traktorovými pneumatikami v řádách 70 a 85. V letošním roce je cílem vyrobit na 5000 kusů pneumatik ve 13 rozměrech. Plány jsou však smělé. Do roku 2019 se má program rozšířit až na 100 rozměrů, a to nejen v klasických traktorových pneumatikách, ale postupně expandovat např. i do dalších typů.  To by se mělo v Lousadu vyrábět již 20 000 zemědělských pneumatik ročně.

Celý článek si přečtěte v Pneu revue č. 4/2017

Napsal: redakce

 
 
 

Komentáře k článku

 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz