Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 4 / 22 » Jak to vidí dopravci

Jak to vidí dopravci

 
Auta

pondělí, 21. listopadu 2022

"Mít na čem jezdit“ je priorita, inteligentní systémy zatím jen pozvolna. Díky projektu Barometr silniční autodopravy, který již dva roky rozvíjíme v časopise Truck & business, jsme oslovili několik účastníků našeho komunikačního panelu a požádali o to, aby se s námi podělili o jakékoli zkušenosti s nákladními pneumatikami a jejich správou. Inspirovala nás k tomu i návštěva akce společnosti Continental, kde jsme mohli shlédnou a vyslechnout to, co představuje absolutní vrchol současnosti v oblasti pneu managementu.

 

Samozřejmě nás nepřekvapilo, že  je to  zatím „špička ledovce“ ve vývoji současných nákladních pneumatik a systémů jejich správy a že průměrný manažer autodopravní společnosti dnes řeší problémy tak říkajíc na nižších patrech: dostupnost, cena, kilometrový proběh atd. Ale už také zaznělo slovo „čidla“ pro hlídání tlaku v pneumatikách, takže je vidět, že výraz „inteligentní pneumatika“ již není v našich končinách  neznámým pojmem. Co nám tedy řekli top manažeři několika českých autodopravních firem při vyslovení velmi obecné otázky „Vy a pneumatiky?“

Vlastimil Bednář
ředitel společnosti
KAFKA TRANSPORT a.s.
Opařany
V oblasti pneu hospodářství se dlouhodobě zaměřujeme na prémiovou značku.  Velmi se nám osvědčila precizní evidence každé pneumatiky od pořízení, nasazení na vozidlo až po vyřazení z provozu. Jsme schopni z vlastních zkušeností určit, na jaký druh přeprav se daný typ pneumatiky hodí. Každá pneumatika má své evidenční číslo, takže jsme schopni říci přesný proběh ujetých kilometrů. Samozřejmostí je pravidelná péče o pneu během nasazení v provozu tak, abychom z každé pneumatiky dokázali vytěžit maximální počet ujetých kilometrů.

MVDr. Martina Šmídlová
jednatelka
Šmídl Provozní Holding s.r.o.
Žamberk

Pneu hospodářství nám zajišťuje externí firma. Samozřejmě jsme zaznamenali zdražování nových pneumatik. Kromě nedostatku vstupních surovin v čele s kaučukem je na vině i ekologická politika EU vyžadující pneumatiky s hladším běhounem a nižším valivým odporem. Ty sice na jedné straně ušetří něco málo paliva, ale z našich zkušeností snesou o poznání nižší nájezd a musí se tak dříve vyměnit. Úsporu oxidu uhličitého tam bohužel příliš velkou nevidíme. Abychom měli jistotu, že budeme mít „na čem jezdit“, fixujeme ceny za nové pneumatiky a předzásobujeme se nejméně půl roku dopředu.

 

Kateřina Rázlová
ředitelka automobilové divize a transportu DHL Supply Chain
DHL Supply Chain
Praha
Porovnáváme možnosti centrálního nákupu s lokálními možnostmi, kdy hledisko flexibility servisu může mít důležitou váhu. Jdeme cestou kvality za rozumnou cenu.

 

Karel Klouda
Předseda představenstva
ZDEMAR TRANSPORT a.s.
Chabařovice
Mnoho dopravců jede při pořizování v módu „levně nakoupím, ušetřím“. Ten, který uvažuje  moudřeji, si spočítá náklady na kilometr za všechny případné životy konkrétní pneumatiky  a hlavně tyto náklady hlídá od začátku až do vyřazení. Často pak dražší pneumatika odvede lepší práci za méně peněz než ta „levnější“. A ten, kdo to myslí opravdu vážně, pneumatiku před začátkem zařazení do pneuparku otestuje. Je opravdu s podivem, jak se pneumatiky liší například hmotností, nebo valivým odporem u stejných produktů a rozměrů.  

Tyto veličiny jsou snadno měřitelné a mají výrazný vliv na spotřebu pohonných hmot.

Víte, pořízení pneumatiky je jen začátek, důležitá je ale pravidelná kontrola nahuštění, nebo kontrola opotřebení, která může poukázat na jiné, technické problémy vozidla. Anebo také na případné nestandartní chování řidiče.

Oblast je velmi obsáhlá na to, aby se dala shrnout do pár řádků.

Rád bych ještě zmínil fakt, že v médiích proběhly informace o tom, že ceny pneumatik vzrostly o 6 až 12 %. Naše zkušenost je bohužel taková, že cena nové pneumatiky na nákladní vozidlo je minimálně o 20% vyšší než před rokem.

Celý článek si přečtěte v Pneu revue č. 4 / 22
Ilustr. foto Truck & business

 
 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz