Pneurevue.cz » Archiv

PNEU REVUE 1 / 16

Nedávno mě v rozhovoru s jedním z větších distributorů a prodejců pneumatik zaujala jeho slova o fungování nejmenované franšízové sítě: „Oni nepotřebují a ani nechtějí kreativní lidi. Každý mechanik má své procesy a postupy nastaveny do nejmenšího detailu, přesně ví, co má dělat, jak to má dělat a kolik si při tom vydělá. Jakékoli vybočení z tohoto standardu není ani vyžadováno, ani tolerováno.“ Tento postup pak dával do kontrastu s principy fungování jiné franšízové sítě, kde si prý „každý dělá, co chce“, což nemůže přinést kýžený výsledek.

Ano, podíváme-li se na fungování velkých, hlavně nadnárodních firem kolem sebe, musíme si přiznat, že tento trend nabývá na síle. Mě osobně však odlidštěný systém dělání obchodu nikdy neoslovil a vzhledem k mému věku již neosloví. S nostalgií vzpomínám na časy, kdy bylo na národních zastoupeních výrobců pneumatik či automobilů komu zavolat, za kým se zastavit a třeba si jen tak popovídat. Neříkám, že osobní vztahy již zcela přestaly existovat, ale je jich bohužel stále méně. Vadí mi to, ale nic s tím nenadělám.

V této souvislosti jsem se však zamyslel nad otázkou, jestli společnost potřebuje nebo nepotřebuje kreativní lidi. Pokud by platilo plošně, že ne, tak je to podle mě něco jako apokalypsa, popření přirozenosti a podstaty lidské existence. To snad nebude tvrdit ani ten nejortodoxnější, „hardcore“ nadnárodní manažer dnešního věku. Pak tedy ale otázka stojí, na jakém místě, na jaké funkci či úrovni je ještě kreativita (chcete-li také osobní iniciativa, invence, tvůrčí myšlení)  prospěšná a odkud již ne. A kdo tato pravidla bude určovat?  Pokud pracovní životy lidí sešněrujeme pravidly, pak kreativní musí být minimálně ti, kdo tato pravidla vytvářejí. Na jaké se toto děje úrovni? Na úrovni národní kanceláře, zastoupení nějaké zóny, evropské centrály, části zeměkoule nebo té úplně celé?! Uff!  Úplně si představuji ta kafkovská zjevení úředníků, která nikdy nikdo nespatřil, a pokud ano, tak pokaždé v jiné podobě, lidí-nelidí, kteří jsou stejně absurdní jako svět kolem nich.

Samozřejmě přeháním, ale jsem toho názoru, že u firmy, která deklaruje, že nepotřebuje kreativní lidi, není něco v pořádku. Což nevylučuje, že v určité době může být i s touto filozofií úspěšná. Nemyslím si, že zrovna my žijeme v tak převratné době, že „od nás“ bude všechno jinak. Přirozenost se zase prosadí, otázkou ovšem je, za jakou cenu.

 
 

Vybrané články

Člověk míní a život mění

Člověk míní a život mění

3. 3. 2016

Povídání nejen o trhu, předsudcích, levných pneumatikách a on-line prodeji. Měl to být původně rozhovor, stejný, jakých jsem už četl anebo napsal stovky. V lidsky příjemné neformální atmosféře se však začala odvíjet... celý článek »

 
Role STK v použití pneumatik – technická prohlídka vozidla

Role STK v použití pneumatik – technická prohlídka vozidla

3. 3. 2016

Stanice technické kontroly, jak vyplývá z jejího názvu, je tady zejména proto, aby kontrolovala dodržování zákonných norem určujících technické podmínky provozu vozidel na pozemních komunikacích. Všichni vnímáme... celý článek »

 
Nokian a Bridgestone mezi letošními oceněnými

Nokian a Bridgestone mezi letošními oceněnými

3. 3. 2016

Efektivita a udržitelnost vedly do užšího výběru nominací v anketě Tire Technology International Awards for Excellence and Inovation pro rok 2016, která vyvrcholila 17. února udílením cen v německém Hannoveru. Snaha o... celý článek »

 
Servis obřích pneumatik

Servis obřích pneumatik

3. 3. 2016

Přibližně za měsíc se bude konat velká oborová zemědělská výstava pod názvem Techagro. Svým rozsahem se jedná o jednu z největších akcí, na kterých se prezentují také zastoupení všech světových výrobců zemědělských... celý článek »

 
Zima se už zeptala...

Zima se už zeptala...

3. 3. 2016

Letošní zima příliš zimní nebyla. Přesto si servisy nestěžují. V létě se servisy předzásobí zimními plášti a, podobně jako vlekaři, i pneuservisáci vyhlíží na podzim první mrazíky. Ne proto, aby spustili umělé... celý článek »

 
Nejseverněji na světě

Nejseverněji na světě

3. 3. 2016

Hankook pojal svou expanzi na evropském trhu naprosto vážně a rozhodl se vybudovat 300 kilometrů severně nad polárním kruhem ve finském Ivalo vlastní testovací centrum zimních pneumatik. Jde o nejseverněji položené... celý článek »

 
Pod vlajkou First Stop

Pod vlajkou First Stop

3. 3. 2016

Franšízanti ze sítě First Stop, se kterými jsme na cestách mapujících domácí pneuservisní sítě hovořili, na nás působili dojmem profesionálů s pragmatickým přístupem ke své práci. celý článek »

 
Krok za krokem

Krok za krokem

3. 3. 2016

Nová pneumatika není zcela nová, je většinou dalším evolučním krokem té staré. Aniž by vymazala ze světa všechny své předchůdce s nižším číselným označením, přichází nová pneumatika WinterContact TS 860 s ambicemi... celý článek »

 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz