Pneurevue.cz » Fórum » Jak se podle Vašeho odhadu změnily velkoobchodní ceny na zimní předzásobení oproti loňsku?

Jak se podle Vašeho odhadu změnily velkoobchodní ceny na zimní předzásobení oproti loňsku?

 

pátek, 29. července 2011

Otázka ze dne 29.7.2011

 

Můžete uvést konkrétní příklady, jaká byla cena loni a letos?

 
 
 
host
host prosím Vás kolegové ,jakou mi doporučíte geometrii a zvedák k ní??
úterý, 2. srpna 2011
 
Matěj
Matěj Hezkýýý, sám bych to neudělal lépe :-)
pondělí, 1. srpna 2011
 
Ferda
Ferda S takovou pracantkou nás čeká v pneuservisech dobrá budoucnost.Hezké video.
pondělí, 1. srpna 2011
 
Bořek-Třinec
Bořek-Třinec Ať tady odlehčím od nějakého chytráka prudiče, který je importér nějakých pneušrotu a neumí napsat své www stránky co tu přitahuje a za kolik nějaký pneublivajs, tak tu mám pro Vás naši možnou budoucnost. Upozorňuji, že to není žádná cvičená opička, ale slečna která se teda hezky učí naši práci a jde ji to hezky nato že má 9let. http://www.youtube.com/watch?v=W9rlxmqOKe4&feature=related
sobota, 30. července 2011
 
Importér
Importér Co to tady melete, dyť tady sami stále dokola probíráte za kolik nakupujete a u koho, tak co je vám nakonec divného na otázce jak se ceny mezoričně změnily chytráci
sobota, 30. července 2011
 
Bořek-Třinec
Bořek-Třinec Ještě bych se chtěl vrátit k mému cestování po našich servisech o kterých jsem psal v minulé diskuzi. Měl jsem možnost navštívit 4 pneuservisy, které byly i pro mne dobrou zkušeností, poučením, zamyšlením a obohacením mé dosavadní praxe. Každý z nich mi přinesl a ukázal nějaká další pozitiva, ale i negativa dnešního pneuservisního života. Ať už Martinuv servis v Olomoci, Daviduv v Hrušové, Jirky ve Vamberku, či Robertuv v Mlékojedech maji něco společného a něco zase ne. Tato návštěva nebyla o sledování správných činností na servise, zda se dodržuje ten největší základ pneubranže,jako je výměna gumových ventilů, mazání patek při demontáži i montáži, čištěn dosedacích ploch, dotažení momenťákem,atd atd. To snad příště. Tady šlo spíše o zdvořilostní návštěvu a vysledování jakým směrem jdou, jak zamýšlejí v oboru pokračovat, jak a kam se směřují a jaké problémy je trápí. Pozitivum přineslo jednoznačně, že všichni se snaží dobře vnímat náš velmi specifický pneutrh, nakupují kvalitní stroje a vybavení a chtějí rozšiřovat služby pro své zákazníky. Velmi ohleduplně se všichni rozhodli podle mne v dnešní době investovat. Nechtějí se nikde příliš zadlužovat a opravdu velmi zodpovědně investují jen na co opravdu mají a na co si dokážou fyziky a morálně sáhnout, aby neohrozili svou rodinu a firmu. Rodina v těchto všech servisech hrála obrovskou pozitivní roli. Ať už jejich ženy, rodiče, děti, jsou ve firmách silně zainteresováni, nápomocni a bez nich by to asi velmi těžko fungovalo tak jako doposud. Tady nastal a jde vidět problém snad všech pneuservisů dnešní doby-zaměstnanci. Vychovat kvalitního pneuservisáka je dnes velkým oříškem pro řadu z nás a dá to těžkou práci, kterou zákazník ale někdy i internetový prodejce nemá šanci vůbec pochopit.ani ho to nijak nenapadne. Kdysi tu někdo v diskuzi napsal, že přehodit pneumatiku dokáže i cvičená opice. To se mne velmi dotklo, protože ti chlapi a dnes i ženy si takhle nezaslouží aby se o nich tak mluvilo a psalo. Stejně to není pravda a každého bych s přehledem o tom přesvědčil na svém servise, kdybych mu dal motopneu, sekačku, nebo třeba nějakou obří z nakladače a i po několika výměnách stejně bych ho musel upozornit, že není vše jak má být a musel bych ho za něco sprdnout. Pravidel, předpisů, doporučení je totiž tolik, že to dokáže inteligentní člověk a ne každý mechanik kterého vezmeme, natož nějaká opice. Práce je fyzicky i psichcky náročná, hodně špinavá, v sezoně od nevidím do nevidím, musí se často hodně uvažovat a dnešní mladí lidé moc nechtějí tuto práci vykonávat, nechtějí přistoupit na pravidla, snaží si práci někdy ulehčovat, ale tím špatným způsobem. Starší lidé jsou kolikrát pečlivější, profesionálnější, ale problém je v rychlosti činnosti kterou dělají a především je tu obrovský problém a to je zdraví. Který pneuservisák nemá problém se zády? Už mladí kluci jsou někdy na nemocenské s páteři, plotýnkami apod. zaviněnou těžkou prací v pneuservise a co pak teprve ti starší? Nebudu to tady už rozebírat, jen že i já bych dnes nezvládal co před 10-15 lety a měl bych jako mechanik už asi dost problém. Přiznám se k tomu a nestydím se za to. Věk prostě začne omezovat určitě vždy minimálně aspoň časovou sekci činnosti v dílně a to má za následek minimálně snížení výkonosti a rychlosti pneuservisu. Čas hraje v sezoně svou velkou roli a tím pádem ovlivňuje i produkci, obchod a samozřejmě pak i zisk. Proto jsem rád za sebe, že jsem vychoval a vychovávám své kluky mechaniky k tomu, aby práci brali velmi zodpovědně, profesionálně, že musí vědět a ví že je záslužná, potřebná a je ji třeba dělat a vykonávat s vizí potřeby pro lidi i pro sebe. Ostatní nemají u mne šanci. Jsem i rád, že kluci kteří odešli ode mne z jakýkoliv důvodů a třeba zůstali v oboru jsou profíci a odbornici, po kterých šáhne jakýkoliv pneuservisák. Co poradit všem ostatním? Vychovat si mechanika a naučit ho dělat tak jak děláme minimálně my, neli mnohem lépe. Naučit ho žít s firmou a svým způsobem dýchat. Vím jak je to někdy velmi těžké,ale jde to, to vím taky moc dobře. Být tvrdý, někdy neústupný, ale na druhou stranu být především člověkem, šéfem který naslouchá a snaží se pomoci i tomu zaměstnanci v životních situacích pokud to jde, je to v možnostech a pokud o to on požádá. Ocenit je po zásluze nejenom tou výplatou, ale i něčím navíc. Nemusí to být vždy penězi o které jde každému především, ale možnosti jsou zde však i jiné. Je třeba hlavně stále myslet, že jsou to lidé, kteří pracují pro nás a vydělávají nejenom na sebe, ale taky na nás a na rozvoj firmy jako takové. Dát jim prostor pro rozhodování, ale taky zodpovědnost a činy a hlavně si jich nesmírně važme. Dát jim možnosti rozšiřování vzdělání a školení na vše co je jen možné a potřebné pro chod servisu. Pokud to nejde, nepřistoupí na pravidla, je to násilím, nebo se něco pokazí pak je třeba se s nimi rozloučit a hledat dál. To je život. Rezignovat předem, že to už nejde, že nemá už sily na hledání, že už neexistují loajální mechanici, že si to udělá raději sám apod., jsem slyšel od pneuservisáku teď docela dost a často. Je potřeba hledat chyby sam u sebe, je potřeba začít a hledat rezervy tam kde jsou a ne kde nejsou. Pak se z nás stávají roboti a otroci práce, jsme zavření jen u sebe v dílnách a nejdeme nikde hledat inspiraci jinde, kde jsou nové nápady, myšlenky, vize. Jdeme si pak maximálně postěžovat, vylít zlost na tuto diskuzi nebo co je ještě horší si ji maximál,ně přečteme a nezapojí se vůbec. Kdo má sílu na práci a vedení firmy v pneuservise se nesmí zastavit nad myslím v tom poměru malou překážkou, která je slovo zaměstnanec. Musí se však k tomu postavit stejně neli zodpovědněji než k sezouvačce nebo vyvažovačce na které je pneu od našeho nejlepšího zákazníka, třeba z Maseratti. To je asi vše co jsem chtěl dnes napsat o problému se kterm se teď často potýkal. Možná se mnou nebudete souhlasit ve všem, ale věřte že mám 5 šikovných stabilních zaměstnanců, které taky někdy sprdnu, ale kterých i když mne někdy nazlobí a udělají nějakou především mimopracovní hloupost si nesmírně vážím co pro mne všichni dělají. Bez nich bych nebyl nikdy tam kde jsem a já to moc dobře vím. Mám myslím dost zkušenosti za ty roky v oboru a na mém servise v Třinci to vidím denodeně jak z pozitivních ohlasů zákazníku na mé zaměstnance tak dokonce i mechaniků z jiných servisů a pneuservisů kteří u mne v poslední době ve zvýšeném množství žádají o práci.Přeji Vám krásný večer.Bořek Filipec. www.pneucentrumprofi.cz
sobota, 30. července 2011
 
Bořek-Třinec
Bořek-Třinec Martine i tobě moc děkuji za přání a budu moc rád za tvůj názor k první části otázky měsíce, protože jsi pro mne opravdový pneuborec-Jak se podle Vašeho odhadu změnily velkoobchodní ceny na zimní předzásobení oproti loňsku?
sobota, 30. července 2011
 
Bořek-Třinec
Bořek-Třinec Jen snad dodám, že u jednotlivých výrobců je to velmi rozdílné. Pohybuje se to v průmětu od 3 do 15%. V některých rozměrech to jde i nahoru k 30%, což je podle mne už doslova spekulativní navýšení. Zimní pneu jsou oříškem letošní sezony. Stále jsem přesvědčen a vidím to u sebe, že zvítězí kdo bude mít okamžitý dostatek a sortiment pneumatik fyzicky na skladě a proto mám toho tolik kolik nikdy touhle dobou předtím. Stále ještě nakupuji a rozšiřuji sortiment pneu, aby si mohl zákazník vybrat a já mám velkou jistotu, že mu něco z mé škály bude vyhovovat. A za ty roky co mám servis vím,že se v tomhle nepletu. Denně se prodávají zimáky už teď i třeba díky takové maličkosti jakou jsem dal akci na své www stránky na hlavní stranu. Lidé jsou docela dobře informováni, že bude problém a kdo bude mít pneu fyzicky nachystané na servise bude v klidu bez jakéhokoliv stresu a zákaznici nebudou absolvovat dlouhé čekací fronty, nebo objednávat někdy na další dny, což jim přinese taky klid, který umí ocenit. Snažím se řídit heslem-Co můžeš udělat hned a v klidu neodkládej na další třeba velmi náročné dny. Může si to pořádně vymstít. Mít na skladě základních, běžných cca 40-50 rozměru v několika verzích mne nezabije a je dobrá vyzkoušená jistota, že se neustále prodávají. Dnes jdu i do rozměrů, které se teprve dostávají do oběhu díky novým autům, ale i to jsem zjistil má už v současnosti přínos. Rozměry jako 165/65-15, 175/65-15, 225/60-17 apod. jsou dnes už v zimní verzi potřebné mít na servisech. V nedávné době jsem o ně skoro ani nezakopl. Každý má svou obchodní strategii. Co platí u mne nemusí jinde, ale takový je dnes prostě obchod a každý kdo chce prorazit, musí vyzkoušet co mu přinese ovoce v podobě spokojených zákazníků a především solidního zisku pro další potřebný rozvoj své firmy. Bořek Filipec www.pneucentrumprofi.cz
sobota, 30. července 2011
 
Martin Olomouc
Martin Olomouc Bořku vše nej k svátku....
sobota, 30. července 2011
 
Bořek-Třinec
Bořek-Třinec Téma které redakce vložila, není ani podle mne tím pravým ořechovým. Je to velmi špatně položené. Mohl bych tu napsat hodně příkladů, ale tohle určitě tady dělat nebudu. Bylo by rozumné a zapotřebí vymyslet jiné téma. Děkuji.
sobota, 30. července 2011
 
Bořivoj-Bořek-Třinec
Bořivoj-Bořek-Třinec Děkuji Vám za přání a všem opravdovým pneuservisákům přeji jen to nej,nej. Bořek-momentálně Doksy u Mácháče.
sobota, 30. července 2011
 
Hrouda UL
Hrouda UL Bořku vše nej k tvému svátku.Ať se ti daří v práci i v životě.
sobota, 30. července 2011
 
radek
radek Bořivoji - vše nej k svátku !!!
sobota, 30. července 2011
 
Karel
Karel Nové značky Maxtrek a Zeetex.Zase něco do počtu.Nepřezouvat.
pátek, 29. července 2011
 
radek
radek Budem dělat hadry :-)
pátek, 29. července 2011
 
HOST
HOST jen ať zákazník ví jaké máme marže,když prodejci hader dávají po sezoně slevy několik desítek % .Každý si dokáže zkalkulovat ,že naše směšá režie je cca 10-20% max.A za ta hary krmí min.300%.
pátek, 29. července 2011
 
Roman
Roman Napsal jsi to přesně.
pátek, 29. července 2011
 
Hrouda Ul
Hrouda Ul V tom máš jistě pravdu. Je pravdou že by se to mohlo otočit proti nám z jiné strany.už na toto téma (nákupní ceny) nebudu reágovat a budu si sváma psát o jiných věcech. Je to neruzumné to tu psát přímo v číslech.
pátek, 29. července 2011
 
Roman
Roman Proti tématu nic nemám, ale tohle je už vážně moc. Časopis je na úrovni, proč to sakra neumí i na webu? Najde se snad jiný obor, kde se otevřeně diskutují nákupní ceny ??
pátek, 29. července 2011
 
Hrouda UL
Hrouda UL Promiň Romane,ale tím už se nic nepokazí jen ať zákazník ví že není možné jim prodávat za cenu netu v kamenném obchodě když třeba můj nákup ve věčině případů je o desetikorunu menší než oni pořídí na netu.
pátek, 29. července 2011
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz