Pneurevue.cz » Fórum » O všem, co hýbe gumařinou

O všem, co hýbe gumařinou

 

pondělí, 14. května 2012

Pravidla registrace a diskuze na fóru

 
 
 
SJM
SJM Pár nenápadných, leč ne nepodstatných zpráv, nepřímo se dotýkajících i dříve či později i pneu oboru: 1) Český výrobce autodílů krachuje. Plasty pro Ford či VW vyrábí ve Valašském Meziříčí 500 lidí........ 2) Pro majitele firmy SKD Bojkovice Petra Kuchaře mladšího letošní rok znamenal tvrdý a nakonec neúspěšný boj o záchranu podniku, který stojí na dodávkách pro automobilový průmysl. Firma zaměstnává kolem 500 lidí. 3) Agenturní zaměstnance bude dle potřeby propouštět i největší český výrobce automobilových dílů Brano. Firma počítá s až osmiprocentním poklesem zakázek, což by v případě tržeb znamenalo propad o více než čtyři sta milionů. Bohužel, tady se nejedná o poplašné zprávy pisálků, ale o letmý pohled za oponu průmyslu automotive, kde to zatím nevře, ale již slušně bublá. Jen tak mimoděk, výrobci obráběcích strojů u západních sousedů a logicky i u nás zcela otevřeně mluví o krizi, a tak, jako mají automobilky tady své dodavatele čehokoliv, u obráběcích strojů (automobilky i jejich dodavatelé brzdí či přímo ruší objednávky strojů) to platí v bledě modrém. A teď něco málo matematiky 7 třídy: Pokud stoupne nezaměstnanost o zanedbatelné 1-1,5 procentního bodu, což obnáší cca 100 tis. lidí, budeme stále pod 4%, a to je stále v rámci EU skvělé číslo. 100.000 lidí (včetně zaměstnavatelů) přestane do systému odvádět daně (celkem 15.000/měs.), za jeden rok cca 18 mld.Kč. Těmto ale bude třeba vyplácet podporu, dávky a hradit za ně pojištění, řekněme nějakých ušmudlaných 12.000, ale za rok je to 14 mld.Kč. Každý 1% bod nezaměstnanosti teoreticky může znamenat zářez 30 mld. A pak je tu jeden důležitý, velmi často opomíjený faktor. Onen "ohromný" růst mezd, jak tu ekonomové, politici i novináři nám tlačili do hlav, byl v době růstu zapříčiněn z velké míry u "běžných" lidí množstvím přesčasových hodin, které se téměř všude z pragmatických důvodů nevykazují, ale objeví se v odměnách, ale odměn (přesčasů) valem ubývá. Lidem platy nikdo nekrátí, ale budou jen brát ve výsledku méně, samozřejmě méně odvádět na daních oni i zaměstnavatelé a tudíž opět výpadek výběru státu. Tato položka příjmů přitom patří k pilíři rozpočtu a zaznamenala v poslední době největší růst. Pokud toto má být ono měkké přistání ekonomiky, jak hovoří paní MF, myslím si, že mnoho lidí s ní nebude souhlasit. Více na https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/autoprumysl-ve-splinu-vyrobci-autodilu-cekaji-potize-chystaji-propousteni-1364966?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu Více na https://www.e15.cz/bude-krize/cesky-vyrobce-autodilu-krachuje-plasty-pro-ford-ci-vw-vyrabi-ve-valasskem-mezirici-500-lidi-1365166 https://archiv.ihned.cz/c1-66686770-dodavatel-pro-automobilovy-prumysl-skd-bojkovice-hleda-noveho-majitele-firma-prepalila-svuj-rust
čtvrtek, 12. prosince 2019
 
jenicek
jenicek Lidé jsou různí. Ale jsem optimista. Zatím mám pocit, že těch rozumnějších, co si nás váží, je víc.
středa, 11. prosince 2019
 
Pneunm
Pneunm To bych vážně nebral osobně, ten rozumbrada bude radit všude, to se klidně vsadím. Je to prostě práce s lidmi a ta je takových historek plná. Nedávno mi kamarád topenář vyprávěl jak už nevydržel rady zákazníka a odjel na kafe. Po dvou hodinách mu zákazník volá jestli to jako přijde dodělat, a on mu pravil že když tomu tak rozumím ať si to dodělá sám, že tam všechno potřebné má a že on mu pak jen vystaví fakturu za pronájem nářadí.
středa, 11. prosince 2019
 
jenicek
jenicek To s poklicí se mi taky nedávno stalo. A já si říkal, že je to kvůli tomu, že vypadám mladě a nezkušeně. A zákazník prostě nemel ke mě důvěru, ale kdyz se to stane i tobě Romane tak to je síla. Může být v ceníku poplatek za blbé kecy 500kc? :))
úterý, 10. prosince 2019
 
roman
roman Pneunm: Nevím, mě připadá, že část zákazníků bere "robota" v pneuservisu jako totálního d*bila, neboli "druh" o několik tříd níže, než automechanika, číšníka, pokrývače, kosmetičku atd. Proč si tak myslím? Zrovna včera mě kravaťák zcela bezdůvodně před montáží poklice "proškolil", že "v pokličce je zoubek na ventilek". To je ale překvapení... Nevím, zda by někdy kravaťák takto zcela bezdůvodně školil automechanika před výměnou oleje tím, kam se lije motorový olej, nebo kosmetičku, že ten pleťový krém je určený na obličej a nikoliv na zádel. Asi pouze jednou by takto dotyčného "poučil" a "Sbohem". A to není ojedinělý případ => těch keců, že prodejce pneumatik mi vzkazuje, že je tam "rotace" jsem slyšel tisíckrát. Že někde na internetu četl, že.... asi milionkrát... Kdyby se raději prodejce postaral o servisování svého zboží, udělal by (dle mého názoru) lépe. Naštěstí existuje i mnoho zákazníků, kteří si mé (naší) práce váží a to mě těší a uživí.
úterý, 10. prosince 2019
 
Pneunm
Pneunm Romane já to takhle neberu tihle lidé se takhle chovají ke všem já je ale narozdíl od pokladní nebo číšníka můžu poslat někam
úterý, 10. prosince 2019
 
roman
roman Pneunm: Ještě jedna poznámka: Někteří zákazníci nás mají, pneuservisáky, za ty nejpodřadnější "roboty" a největší blbce. To se také musí změnit.
úterý, 10. prosince 2019
 
Pneunm
Pneunm Máš pravdu, před deseti lety jsem začínal a byl jsem rád že jsem rád ale dnes je situace jiná a hlavně už mám na cizí gumy vážnou alergii. To raději přitlačím reklamu, přilákám nové zákazníky a tohle nechám konkurenci.
úterý, 10. prosince 2019
 
roman
roman Je to tak, jak píšeš. Bohužel jsme si zákazníky (a nejen je) tak v minulosti "vychovali" a oni toho logicky vy(zne)užívají. Bohužel nikdo z nás neměl před 10 lety odvahu říci zákazníkovi, že tato zakázka je pro mě nevýhodná, tudíž Sbohem, milý zákazníku, tvůj prodejce tě jistě milé rád přezuje. Nyní je situace téměř už neudržitelná a my to musíme změnit do normálního stavu. Ale bude to pár roků trvat.
úterý, 10. prosince 2019
 
Pneunm
Pneunm Nejvíc mi na tom vadí že oni nedokážou poskytnout kvalitní služby ale za hajzla jsem já protože nechci dělat jejich práci.
úterý, 10. prosince 2019
 
Pneunm
Pneunm No hlavně pokud na to nemají kapacity měli by to řešit outsourcingem jako se to děje u jiných úkonů, těžko daj zákazníkovi do ruky kanystr s olejem a krabičku s filtrem ať si s tím někam zajede.
úterý, 10. prosince 2019
 
roman
roman Jak by se asi zákazníci tvářili na ceduli s textem: Pokud si zákazník donese vlastní pneumatiky, disky a TPMS ventily, tak cena za kompletní přezutí vozidla je ve výši 25% ceny doneseného zboží. Třeba k tomu časem dojde... Popřípadě kompletní přezutí za 5000,- Kč a gumy dostanete k tomu zdarma...
úterý, 10. prosince 2019
 
Pneunm
Pneunm Začínají mi lézt na nervy prodejci aut. Vrazej zákazníkovi do nového auta gumy ať si to někde přezuje... Teď tu byl zákazník že mu prodejce dá gumy, disky a senzory ale že nemá do konce roku čas mu to poskládat. Děkuji nechci!
úterý, 10. prosince 2019
 
Pneunm
Pneunm jenicek super, díky moc za radu. Už jsem kdysi Facebook dával ale asi s malým rozpočtem aby to mělo nějakej dopad. Na jaře teda přitlačím. Mě přijde že letáky fungujou dobře ale čím víc tim líp, aspoň si může člověk zákazníky vybírat.
neděle, 8. prosince 2019
 
jenicek
jenicek Jasný není problém. FB je fakt silný nástroj. Mám vyzkoušené taky letáky, ale přijde mi, že lidi s tím spíš topí. Nevím kolik o tom víš, tak to napíšu popořadě. Nedávno jsem se bavil s jedním zákaznickem 'reklamním managerem' pro jednu větší firmu, která podniká v měřítku střední Evropa.. Každým rokem firma dělala různé veletrhy, nasypala do nich 100vky tisíc a po vyzkoušení reklamy na fb už víc ani nepotřebuje. Nárůst objednávek prý narostl až 10ti nasobne. Když se do toho člověk ponoří hlouběji tak je to docela alchymie a dají se s tím dělat kouzla. Ale pro regionální reklamu myslím stačí to co dělám já. Tak.. Vše se dá udělat jen pomocí Facebooku, ale pro lepší přehlednost mám k tomu na mobilu i program (SPRÁVCE REKLAM FACEBOOK) a jde tam i něco navíc. FB jistě máš a stačí už jen vytvořit svou stránku(firmu). Jakmile uděláš první prispevek, tak tě to hnedka bude nabádat ať ho propagujes(uděláš mu reklamu). Nejlepší je udělat fotku, koláž nebo jakoby leták kde není hlavně moc textu.facebook to nemá rád. Text je lepší mit v popisku prispevku. Tímhle příspěvkem je nejlepší odkázat na své webové stránky, kde si svého potencionálního zákazníka získáš. Takže máš udělaný příspěvek, já jsem třeba vyfotil pneuservis a dal k tomu text v popisku něco jako" zima se blíží. Necekejte ve frontách na přezutí a využijte nás objednávkový formulář na našem novém webu www.stranka.cz nebo volejte tel....".. Fb ti nabídne propagaci. Jednoduše a intuitivně tě bude fb Navigovat. Nastavís si zacílení. Muži, ženy a věk. To nechávám otevřené od 18 až do 60. Potom okruh. Je tam pěkná Mapa kde si Nastavís v jakém rádiusu se na tvá reklama zobrazovat a ukáže ti to kolik je tam potencionálních lidi, kterým se to zobrazí. Já dával asik 12km od servisu. To bylo třeba 25tis lidi, kterým se může má reklama ukázat. Zadáš rozpočet (nejlépe aspoň 100kc na den) a interval jak dlouho na reklama běžet. Hezký ti to vypočítá kolika lidem se to může za den zobrazit. FB má rád když platíš kartou a máš ji připojenou s účtem...a dáš propagovat. Reklamu ti fb schválí a už to jede. Přes aplikaci správce reklam se tam dá nastavit i umístění. Například, že se zobrazuje na messengeru nebo instagramu apod. Tohle je takový základ. Je lepší mít těch reklam víc a postupně zkoušet co funguje. FB je chytrý a pomalu se z nich učí, aby věděl komu to zobrazovat a kde bude mít největší úspěch na rozkliknuti lajkovani a tak podobně...snad jsem nic nevynechal. Kdyztak se ptej.
sobota, 7. prosince 2019
 
Pneunm
Pneunm jenicek přeji ať se ti daří, já používám hlavně letáky ale dost přemýšlím že bych k tomu přidal i Facebook, kdybys k tomu napsal pár detailů byl bych ti vděčný
sobota, 7. prosince 2019
 
jenicek
jenicek Za poctivou práci poctivé peníze.. Chlapi, ještě chci poděkovat, že jsem se díky vám dostal k lasse.
sobota, 7. prosince 2019
 
BF
BF Jeníčku, pokud to budeš dělat poctivě a nebudeš tzv. kur... cen a podrazák, že to děláš za tašku hrušek, pak ti přeji jen to nej.nej. Pokud se však dáš na cestu směrem kvality, ziskovosti, rozvoje služeb, pak ti fandím a rád ti podám ruku. Některým lidem bych však někdy nejraději naplival do tváře, protože se neumí podívat ani do zrcadla natož lidem do očí. Hezký sobotní den přeji.
sobota, 7. prosince 2019
 
jenicek
jenicek Příjemný podvečer! Můžu říct, že sezóna se povedla. Jak jsem už psal, otevřel jsem pneuservis po zhruba 5 letech od působení a jsem rád, že mě to uživi. Stalo mě to sice hodně úsilí znova dostat servis do povědomí zákazníků, ale investice do reklamy se osvědčila. Za mě Facebook vede. A to jsem zkoušel i rádio a co se dalo. . Ovšem nejlepší reklamou je dobře odvedená práce a to se snad podařilo. Už tedka se těším na další přezouvaci sezónu a vymyšlím do čeho investovat, abych byl zas lepší. Přeji vám všem ať se vám daří a šlape dal ta naše pneu branže :))
pátek, 6. prosince 2019
 
BF
BF SJM- přesně tak! Rukama nikdo a blbé kecy všichni tito chytráci.
čtvrtek, 5. prosince 2019
 
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz