Pneurevue.cz » Fórum » O všem, co hýbe gumařinou

O všem, co hýbe gumařinou

 

pondělí, 14. května 2012

Pravidla registrace a diskuze na fóru

 
 
 
Shambo
Shambo Hrouda: Regulovat cenu je svaté právo každého výrobce.Zvýšení koncových cen o 4% znamená zvýšení prodejních ceny pro partnery BA, CO nebo MA o cca 2,5%. Což není opticky mnoho. Pokud je způsobena tato změna cen zdražením eura vůči koruně ( oficiální verze ), tak i toto vysvětlení vypadá pravděpodobně. Od konce dubna 2012 euro zdražilo za rok cca o 3%. Na druhé straně ceny základních surovin ( kaučuk ) se velmi prudce a dlouhodobě snižují. Což se vzhledem k stávajícím zásobám neprojeví okamžitě, ale v horizontu měsíců to výrobci pocítí v kladném dopadu na hospodářský výsledek. Poptávka na trhu je bídná, své podmínky si klade kupující. A zvýšení ceny byť o 1% je v dnešní situaci nepříjemné spíše pro prodávajícího, než pro kupujícího. Ten si alternativu vždy najde. Může jít o kalkulaci vycházející jak ze snížení výroby produktu na straně jedné, tak i potřebu za každou cenu splnit finanční část prodejního plánu. Mohu se pochopitelně mýlit. Chtělo by to názor kohokoliv povolaného. Jsme na diskusním fóru :) Ale není to poslední koncern, který v květnu bude optimalizovat ceny na nákladní pneumatiky. Gumám zdar, přátelé!
pondělí, 29. dubna 2013
 
Hrouda
Hrouda Barum continentál zdrazuje nákladní o 4% dnes jsem dostal aktuální ceník platný od 1,5,2013. To to bude zase o něco těší prodat.
pondělí, 29. dubna 2013
 
Shambo
Shambo Tabulky s přehledem naleznete úplně dole na odkazu. Odvahu!!!
pondělí, 29. dubna 2013
 
BF
BF Míšo, nejenom Škodovka bude v ČR potit krev. Autosalon v Bratislavě mi včera otevřel oči o trochu více. A nebylo to vůbec příjemné vidění.
pondělí, 29. dubna 2013
 
Michal
Michal http://www.novinky.cz/ekonomika/300519-automobilce-skoda-se-prudce-propadl-zisk-trh-s-auty-drti-krize.html - tohle pro nás také není moc dobré přátelé.
pondělí, 29. dubna 2013
 
BF
BF Krásný večer přátelé gum. Hroudo jsem rád že žiješ a píšeš. Tak jsem se dnes projel do nádherně sluneční Bratislavy na autosalon a byl jsem osobně dost překvapen. Nebylo to však to příjemné na které jsem byl doposud vždy zvyklý. Jestliže ukázka a výběr nových osobních a dodávkových vozidel byla velmi slušná, tuningová auta burácela a luxusní vozidla lákaly na stánky automobilek, tak servisní zařízení bylo téměř nulové. Říct katastrofa je zatím sice silné slovo, ale blížící se skutečností. Zoufalost na mne ale docela zapůsobila. Při rozhovoru s jedním dodavatelem mne až mrazilo v zádech když mi prozradil některé pikantnosti ze slovenského trhu. No raději toho už dnes nechám a jdu se připravit na zítra kdy zatím pozitiva s názvem práce a prodej pneu převládají před chmury z černé budoucnosti, která je možná blíž než si všichni jsme schopni připustit.
neděle, 28. dubna 2013
 
Michal
Michal Hroudo, já jsem tam dal také pár fotek pro zasmání, ale na Tebe teda nemám..:-)))))))
neděle, 28. dubna 2013
 
Hrouda
Hrouda Když vzduch kolem hřebíku utíká dáme tam mašli ,aby ho v pořádném servisu našly .Jeje to je vedle tak tam dám ještě jednu. Nákladní pneu 385/65R22,5 vodící pneumatika . http://www.pneurevue.cz/profile/hrouda/photo/1-neodborne-opravy-pneu/13-kdyz-vzduch-kolem-hrebiku-utika-dame-tam-masli.html
neděle, 28. dubna 2013
 
Hrouda
Hrouda Jedna fotka k pousmání z jarní sezony, http://www.pneurevue.cz/profile/hrouda/photo/1-neodborne-opravy-pneu.html když nebudeš držet jako samolepíc,í tak te přilepím páskou. Paní přijela z Brna čerstvě po přezutí a po cetě po D1 se jí rozklepal volant a co se asi stalo papírová páska to neudrží :D
neděle, 28. dubna 2013
 
Hrouda
Hrouda Ahoj chlapcí. Žiju jen nemám sílu psát. Práce nad hlavu , prodej tak jako celej rok na hovno. Ale práce dost a dost , Defekty nestačím dělat thermopres jede skoro nonstop a Autokelly s Tomketem prodávaj víc než bych chtěl. :C Nákladní pneumatiky prodej v normě. Montáží nákladních až nad hlavu . Až budu mít více času tak napíšu pár perliček, ze servisu. Ať se daří čau. Bořku to stím OKAY volem to je pecka :D:D:D:D
neděle, 28. dubna 2013
 
Shambo
Shambo Gumám zdar, přátelé. I v neděli si nedáme vzít příležitost podívat se, co se děje kolem nás. PIRELLI: už druhý týden technici Pirelli zkoumají defekt měsíce. L. Hamilton byl nemile překvapen píchlou gumou na své formuli. Překvapeni jsou ovšem i odborníci. Příčina je jednoduchá - stále nikdo netuší, proč na GP Bahrajnu pirellka vypustila vzduch. Škoda, že se nedá na závodech formule 1 v praxi uplatnit moudrost Ivana Mládka - čím dříve zalepí, tím dříve může začít hustit. DOUBLE COIN - v roce 2012 čínský výrobce zvýšil svou výrobu o 10% na 7,5 milionů kusů. Což je pochopitelné. Svůj zisk ale dokázal zvednout o 65% - což je neuvěřitelné. Příčina fenomenálního úspěchu? Otevření nové moderní výrobní linky a hlavně úspora na ceně kaučuku. Cena kaučuku nás bude provázet celý tento rok... TITAN - generální ředitel ranař Maurice Taylor se vyjádřil k aktuálním výsledkům své firmy. Z toho nejzajímavějšího - počet traktorů na 1000 farmářů podle zemí je tento: Kanada 1824, USA -1526, Francie 1406, Německo 1018, Rusko 96, Brazílie 61, Indie 6 a Čína 3. Budoucnost bude mít výroba potravin a trhy Ruska, Ukrajiny a Latinské Ameriky. Zajímavý citát finančního mága Warrena Buffeta v této souvislosti: mladí bankéři z Walll street by se měli stát farmáři, protože tam se budou dalších 25 let vydělávat největší zisky. Změníme profesi, pánové? AL DOBOWI - tato původně dubajská společnost v čele s váženým a koloritním Indem Surindere S. Kandharim se chce více zaměřit i na evropský trh. Takže se máme těšit na ještě větší expanzi např. čínské značky WESTLAKE, kterou AL DOBOWI zastupuje. Číňané spolupracují s AL DOBOWI více než dvacet let, což je doba, kdy jsme ještě ani netušili, že existují nějaké čínské pneumatiky. A není se co divit, že generální ředitel čínské společnosti HANGZHOU ZR, vlastnící mimo jiné značku WESTLAKE, obdržel od pana Inda za věrnost a píli zlatý pamětní kinžál. Já jsem dostal za urputnou snahu od svých dodavatelů propisku, přání k vánocům a zvýšený plán prodeje. A kdo se chce seznámit blíže s Surinderem S. Kandharim a naladit se na získání zlatého kinžálu, má možnost zde: http://www.youtube.com/watch?v=__djtPTGMAU Gumám zdar, přátelé.
neděle, 28. dubna 2013
 
Shambo
Shambo Michale, velké díky - dobře se to čte. Opravdu! Také mne baví hledat různé souvislosti, spojené s historií vzniku výrobců pneu. Máš pravdu - značka Firestone se dotýkala v období největší slávy skoro až hvězd a pak následoval brutální pád. Já jsem se s Firestone ( stejně jako s dalšími značkami pneu ) poprvé setkal na stránkách prehistorického Světa motorů. Ta nášivka s výrazným logem na bílých kombinézách pilotů Formule 1 a hrdinů 500 mil v Indy se nedala přehlédnout. V paměti mám třeba Mario Andrettiho - ten byl šampionem v tolika různorodých soutěžích, až to bere dech. Le Mans, Indy, Formule 1, NASCAR. Bohužel, série tragických nehod jak v Indy, tak i ve Formuli 1 působení Firestone v té nejvyšší lize ukončila v první polovině 70-tých let. Takový Jack Stewart s vizáží skotského farmáře, chladnokrevný Ronnie Peterson nebo naopak ďábelský Francoa Cevert byli spojeni s Goodyear. Někdy příště stojí za zmínku i historická mise amerického městečka Akron v rozvoji gumárenských firem - vždyť tam byly založeny čtyři značky - Goodyear, Firestone, BF Goodrich a General Tire ( dnes součást Conti ). Čtyři z jednoho místa v dalekém a pro nás exotickém Ohio - to už není náhoda :). A za nejpodivuhodnější výrobek Firestone osobně považuji plastové skořepiny do americké pěchotní helmy M1. Nikdy vás nenapadlo, proč si američtí pěšáci helmy neuchycují řemínkem pod bradou? :) Za vším hledej Firestone :) Pěkný den, přátelé. A Michale napiš - budou-li síly. Budu se těšit.
sobota, 27. dubna 2013
 
Michal
Michal Shambo, také díky za příspěvek. Já se dost zajímám o historii výrobců pneumatik. A mohu Ti říct, že některé historie mají velmi zajímavou a mnohdy i pohnutou minulost. Je zajímavé, že Yokohama přežila po druhé světové válce hlavně díky tomu, že je jejich vlastní kaučukovníková plantáž tehdy jako doslova ostrůvek přežila nálety američanů a díky tomu se mohla výroba velmi rychle znovu rozeběhnout. Firma byla založena s BF Goodrich, jakožto další divize a jestli se nepletu tak prvotní plán byla výroba kabelů. Mimochodem o kabelech jen dobře a třeba Pirelli to měla a ještě i donedávna jakožto prioritní věc svého podnikatelského záměru. Však Pirelli pokládalo kabely napříč rudým mořem a připojila k telegrafu i balearské ostrovy....Asi nejpohnutější historii má ale podle mě Firestone. Jejich historie mi trochu připomíná tzv. boží mlýny. Protože Firestone se chtěl podílet na výrobě zbraní pro americkou armádu a byl zamotaný i do tzv. "Velkého amerického tramvajového skandálu" spolu s GM, Philip Petroleum, MACK Truck a Standart Oil of California, když skoupili dopravní podniky a nahradili kolejová vozidla autobusy z čistě spekulativních důvodů, spotřeba aut, pneumatik, nafty, to je přece jen pořádný přísun zisků, před šetrnými kolejovými vozidly. Tehdy se toho moc nevyšetřilo, ale trochu si myslím, že Firestone na to trochu tehdy doplácel, viz megaproblémy s pneumatikou Firestone 500, na čemž Firestone tehdy málem zkrachoval, protože musel stáhnout celou produkci této pneumatiky a museli platit odškodné pozůstalým, protože co bylo prokázáno, tak kvůli té pneu zemřelo asi 34 lidí, na vadě tehdy byly zkorodované kordy. Tehdy Firestone zachránil Bridgestone. Ovšem problémy měla i provýbavová pneumatika pro Fordy Explorer, což vyústilo v to, že Ford s Firestonem už pak nespolupracoval. A o problémech s jejich kaučukovníkovými polem, které měli od 30. let v Liberii a které jim při občanské válce v Liberii Charles Taylor začal "pronajímat", když režim padnul, tak pro změnu UNICEF osočil Firestone, že tam nechávali pracovat malé děti. Bylo by určitě zajímavé, pokud by jsi o tom někde něco našel, protože možná v tom mám dost nepřesností a píšu to z patra, co jsem se o tom tehdy dočetl.:-)
pátek, 26. dubna 2013
 
Michal
Michal Ať i já odlehčím téma, protože tento týden byl opravdu pekelně horký nejen počasím, ale hlavně prací. Zítra to moc na konec ve 12 h, nevidím. Přátelé važme si práce. Některé servisy co na ně mám kontakt nebo v okolí, se již druhý den kopou do zadku a lidé prý nejezdí. Někde zavládla i nervozita a nakukování, jak je to u sousedů. Když se mě včera jeden kluk ptal, na kdy objednávám a já jsem řekl, že na 10.5., tak jsem ho div nemusel polívat vodou. Přiznám se Vám, že jsem z toho měl trochu strach, jestli mi lidé neodejdou ke konkurenci, za takové čekačky, ale všichni počkají a nemají s tím problém. Jeden zákazník mi dokonce řekl, že je rád, že sem jezdí a rád počká, aspoň prý vidí, že to tady funguje, když je tak narváno. Přátelé ale setkal jsem se s mnoha prasárnami, které by podle mě, mohli i zavánět pokusem o zabití. A to konkrétně ze strany několika velmi známých pneuservisů a autoservisů tady v Praze, až mě zamrazilo, když jsem viděl, na čem jsou schopní v tomto případě zákaznici pustit na silnici, ono namontovat zákaznici na superba II kola a dát tam šrouby s jinou dosedací plochou a ještě jí říct, ať si ty správné šrouby koupí někde sama, že už by to po třech sezonách používání nemuselo držet a obout ji tam nezesílené pneu, hlavně, že je kšeft, to je opravdu na pováženou. Řekněte mi, jak si tohle někdo může dovolit. Mně se nestalo, že bych si dovolil někomu říct, tohle si kupte sám, tohle si udělejte jak chcete a po mě potopa. Ale hlavně to strašným způsobem devalvuje renomé firmy, která v Praze patří mezi top a jedny z nejůznavanějších autorizovaných servisů a o kterých se tvrdí, že i pneuservis mají na špičkové úrovni. Je jasné, že u tak velké firmy se už nedá ohlídat šlendrijánství technika a možná by s ním nadřízení vymetli, ale už jen to, že tam sedí technik a řekne zákaznici (navíc fakt moc krásné zákaznici:-), která toho ale mimochodem věděla o autech víc, než kdejaký chlap) s takovou károu, ať si sežene správné šrouby, mi přijde jako vrcholná neomalenost. Možná po sezoně udělám to, že ty zničené šrouby vezmu a odnesu to tam a hodím jim to na stůl, ať vidí, co se stane, když se tam dají "nějaké šrouby". To je prostě absolutně nezodpovědné, co udělali, protože tam byl vakl jako kráva, když s tím přijela, vzal jsem za kolo a myslel, že snad není ani utažené. Naštěstí dosedací plochy disku byly OK. Přiznám se Vám, že by mi bylo stydno, kdyby ode mě zákazník odcházel a šel někam a tam po mě viděli nějakou prasárnu. Tak přeji pěknou sobotu, zase napíšu, až budu cítit trochu ruce.
pátek, 26. dubna 2013
 
BF
BF Shambo díky.Yokohama mi teda jede vcelku dobře. Ta podpora servisům jde vidět a také to pociťuji. Pár chyb bych našel, ale to chce čas a pokud budou naslouchat tak to pofrčí docela dobře.Ty jejich hyerogrify jsem nepřeluštil co jsi poslal odkaz, ale mám to i v češtíně tak je to pohoda. Včera tu byl kolega s Goodyearu a říká co to máš za akci Yokohama? Tak jsem mu to povyprávěl a on smutně řekl: To je super, víš co udělali ti naši .....? Napřed poukázky jednoznačně podmínili servisem a my měli radost že konečně něco pro servisy co zaujme, pak to zrušili a my jsme nasra... protože to teď dali kdejakému jouzovi z internetu a to nás vytočilo do běla! Ztratilo to smysl a možnost perfektně nastartovat servisní síť. Řekl jsem mu že tohle je vrchol nevkusu a neucty k servisům a další podraz Prémia na jejich síť a kdy levá ruka neví co dělá pravá. Jen mi to potvrdil a smutně přikývnul.
pátek, 26. dubna 2013
 
BF
BF Krásný páteční večer přátelé. Tak jsme zase pokročili o jeden den dále v přezouvání a u mne ten dnešek byl opět hodně náročný. Pneuservis jel na plný výkon a prodej pneu byl dost slušný. Když jsem ve 20 hodin odcházel z dílny a viděl co nás čeká zítra, tak jsem si říkal: tohle snad není ani normální. Je však ale potřeba se na to podívat zodpovědně né za jeden měsíc a ještě k tomu jen duben. Je potřeba započítat i březen a pak je to možné teprve srovnávat jako sezonu jarního přezouvání. Jsem sám hodně zvědav jaké čísla letos vypadnou v porovnání s minulými 2 roky. Letos snad poprvé kdy 1 a 8.5. budu rád že je svátek. To co je letos za raketový náběh na jaro je až neskutečné a ti moji chlapi na té dílně, ale i paní v kanceláři si zaslouží nejenom obrovskou poklonu, respekt, odměnu, ale především si zaslouží a potřebují odpočinout, protože jen neděle je příliš málo na regeneraci všech sil a to co je letos předčí směle i tu nej nej náročnější zimní sezonu s okamžitým říjnovým půl metrem sněhu. I já jsem se rozhodl si trošku odpočinout a v neděli jako již řadu let se jedu podívat do Bratislavy na AUTOSALON. Moc se těším, protože to tam mám rád a přirostlo mi to hodně k srdci narozdíl o dnes již zkrachovalého a snažicího se probrat Brna které umřelo jen a jen svou vinou a nenastartuje se podle mne řadu let a možná nikdy s tím co nabízejí nejenom vystavovatelům, ale i lidem v oboru, tedy i nám zákaznikům.---- Jedna perlička na závěr--přijel dnes pán že si přijel ke mne do servisu pro gumy objednané přes internet a že jsem nějaký Ok prodej a servis. Tak mu dosti tvrdým slovem říkám: Tamhle naproti 100m vidíte je OK Elektro, tam si zajděte, tam si ty gumy naberte. Já Vám to ani teď několik dní nepřezuji na takové věci teď nemám skoro vůbec čas! Sám vidíte co tady je za práce a lidí. A řekněte jim ať si vytahnou pračku a ledničku a ať Vám to na tom perfektně přezují. Koukal na mne jak kaliméro, nechápal a myslel si že si snad dělám srandu. Nedělal a dal jsem mu to jasně najevo a tak začal žhavit telefon. Za 3 minutky už to koulel do auta a asi se hodně divil co to za neskutečnou hloupost udělal. Tak ať si to užije po servisech a že to nebude mít zrovna lehké to jsem si docela jistý. Chlapi vím že to nemáte lehké, ale napište něco do placu ať to tu nespí a ty SHAMBO piš novinky prosím.
pátek, 26. dubna 2013
 
Shambo
Shambo Gumám zdar, přátelé. Je načase se trošku uvolnit a přestat už počítat ty naše gigantické zisky. O čem to bude dnes? Začneme putování v japonském přístavu YOKOHAMA. Mnohými je mylně považován za kolébku značky YOKOHAMA. Věřím, že ale drtivá většina z vás ví, že domovinou Yokohamy je Tokio :) A aby to bylo ještě zamotanější - japonská The Yokohama Rubber Company byla založena jako společný podnik s US firmou B.F. Goodrich Company už v roce 1917. A zatímco B.F. Goodrich po slabším začátku spolupráce výrazně zbohatl mimo jiné i na válečných zakázkách v následující válce proti Japonsku, Yokohama se svými pneumatikami mírumilovně vtrhla na americký trh až v roce 1967. Na domácím japonském trhu je ale koncern skvěle reprezentován zcela jinou značkou - ADVAN. Což je název, odvozený ze slova ADVANCE - pokrok. Kdo nevěří : http://yokohamatire.jp/yrc/japan/tire/brand/advan/advan_v105.html Pevně doufám, že nebudete mít s japonštinou žádný jazykový problém! Ale k věci - YOKOHAMA se rozhodla podpořit své nové americké akvizice a po stopách Toma Sawyera a Huckleberryho Finna míří do delty řeky Mississippi. Nová fabrika bude čmoudit už za dva roky v městě West Poit. Tady se pro změnu nejedná o stejnojmennou americkou vojenskou akademii. Japonci plánují vyrobit jeden milion kusů nákladních pneu, ale počítají s možností zvýšit výrobu v případně potřeby až čtyřikrát. Koneckonců - vykoupili 200 hektarů půdy, pozemek je bohatý na komáry. Konečné slovo je ale za US úředníky - na poslední razítko se čeká. A jak zní moderní budovatelské heslo Made in Japan? ,, Místní výroba pro místní trh !,, Jak prosté. Mimochodem - Made in Japan si prosím opravdu nezaměňte za legendární album Deep purple. Jedná se v tomto případě opravdu jen o podnikovou strategii. Gumám zdar, přátelé. Pokrok se zastavit nedá :) A pokud se budete večer nudit - poslechněte si ty párply : song jsem vybral speciálně pro VÁS! A pochopitelně je z alba Made in Japan !! http://www.youtube.com/watch?v=5q0eHzALxVw
pátek, 26. dubna 2013
 
Shambo
Shambo Gumám zdar, přátelé. Máme tady něco nových historek, příhod a postřehů. NOKIAN - byl jsem svědkem sporu o tom, zda je lepší NOKIAN ruský nebo finský. Nevím. Ale - co vlastně kutí Finové v ruském městečku Vsevolžsku? Aktuálně se tam vyrábí 12 milionů kusů, ale do konce roku 2014 fabrika vychrlí celkem 17 milionů kusů osobních pneu. Ve Vsevolžsku pracuje 1100 zaměstnanců, produktivita je jedna z nejvyšších na zeměkouli. Pro zajímavost - ve Finsku se vyrábí ročně 6 milionů kusů. Ruský provoz jede na 4 směny nonstop, běžně vyrábí sto položek sortimentu. Nároky na zaměstnance - berou jednoho až dva ze sta. Ale na sedmiletý pracovní kontrakt. 50% kapacity se exportuje. Hakkapeliitta totiž je původní název pro lehkou finskou jízdu, která drancovala ( projížděla ) Evropu ve švédských službách během 30-leté války. Takže expanze nebo export - stále je to o tom jednom... :) INDIE - zde na gumařském trhu panuje zmatek. Zatímco místní velikán APOLLO hlásí oživení trhu, místní svaz dealerů AITDF ( odhadl bych to na 10 až 15 milionů členů, Indie je lidnatá ) si zatím raději nic neslibuje. Vyčkáme. CONTINETAL - a je to tady!!!! Na světě je první velká výzva - přezouvejte v létě na léto! Co umí v květnu zimní pneu v provozu? Spotřeba PHM je o 15% vyšší, brzdná dráha je delší a zásoby na skladech letních pneu jsou větší. MICHELIN - Marc Henry, finanční ředitel koncernu na straně jedné potvrzuje skvělý výsledek MICHELINu za první kvartál tohoto roku, ale vrásky na lebce mu dělají kapacity výroby - v Evropě jsou využity u osobních pneu na 75-80% a u nákladních pneu na 65-70%. Něco se musí stát. Co to asi bude? KAUČUK - každý den nové zprávy o zlevnění této zásadní suroviny! Tokijská burza a japonská JSC Corp. na základě indikátoru neboli obláčku Išimoko ( 目均衡表 - Ichimoku Kinkō Hyō ) předpovídají pro dalších 6 měsíců další snížení ceny. Dostaneme za na 2,0 USD za kg? To by mohlo vytvořit prostředí pro snížení cen.... ALE ?! Co říkají domácí KULOÁROVÉ INFORMACE? Někteří ze zásadních dodavatelů nákladních pneu na českém trhu naznačují možné zvýšení cen. Takovou malou drobnou optimalizaci. Situaci budeme pozorně monitorovat a určitě si o ní v nejbližších dnech něco pěkného napíšeme. Gumám zdar, přátelé.
čtvrtek, 25. dubna 2013
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz