Pneurevue.cz » Fórum » O všem, co hýbe gumařinou

O všem, co hýbe gumařinou

 

pondělí, 14. května 2012

Pravidla registrace a diskuze na fóru

 
 
 
BroukPytlik
BroukPytlik Zajímalo by mě jestli někdo z vás odmítá staré dotky které výrobci někdy posílají a jaké s tím máte zkušenosti.
pondělí, 11. března 2013
 
Michal
Michal Já jsem co se týče objednávání na léto stále skeptický. Chci vytřískat sklad a zbytek budu řešit operativně.
pondělí, 11. března 2013
 
SJM
SJM Opravdu již odjíždím, tak zas až večer ale i toto je důvod mé bohorovosti v objednávání: http://ekonomika.idnes.cz/vyvoj-ceske-ekononiky-v-roce-2012-dmw-/ekonomika.aspx?c=A130311_092817_ekonomika_spi
pondělí, 11. března 2013
 
SJM
SJM Velmi stručne BP--je to za hotové a záleží na momentálním kurzu. Trošku jsem to střílel od pasu, dnešním kurzem vychází 769,48,-. Za týden to ale může být 775 nebo 760, to neovlivním. Nicméně jsem v klídku, není kam spěchat. Když neprodám, je sebelepší cena dvě věci.
pondělí, 11. března 2013
 
BroukPytlik
BroukPytlik Rekl bych , že toho máme na léto dost. Kdo chce hned dostane to, kdo chce něco speciálního, tomu to objednám. SJM ty procenta mi nějak nesedí. Opravdu Barumku koupíš za 760,- ? to je přes 44%
pondělí, 11. března 2013
 
SJM
SJM Pánové, jak jste na tom s novým předzásobením u Vás. Já zatím nevzal letos ani kus, mám z minula i když za vyšší ceny proti současným. Emaily se jen hrnou, ve stínu jsou někde pěkné kupy sněhu a někdo má již 3tí akci na letní, někdo posílá přímo materiály na servis, někdo dokonce celé www stránky. Měl jsem cukání, že bych tak do stovky ks vzal 3 rozměry, který by nám mohly chybět, ale když to vidím, dokud mám základ, posečkám třeba do května a dokoupím jen to nejnutnější, myslím že dražší to nebude. Měl jsem tu dvě nabídky na Barumy z venku. Poprvé dali 38, ani jsem nehnul brvou a nechal bez odpovědi, za týden tam přistálo 40%. Tak je testnu, že nějaký zájem by byl za 42. Uvidíme. Ty ceny nekopíraují přesně Barumku, Při 40 vycází Octv,v T za 760. Kdybych na to mrsknul 250, tak s dph mohu sázet za 1222. to je snad slušná cena 80 Kč pod PP+ a ceny servisu 865 i s ventily a dph.
neděle, 10. března 2013
 
Michal
Michal SJM: moc jsi mi tu chyběl. Tvé poznatky z hor jsou naprosto skvěle zhodnocené. Ano, já sám mám také takovou nemoc, na parkovišti nejdříve oběhnu všechny auta kolem a prohlédnu kola:-) Já měl podobný pocit loni v létě, jak jsem tu psal o dovolené na šumavě, že takové mrtvo jsem nezažil a jak vidím v jiných střediscích to není jiné ani v zimě. Já jsem si "zpříjemňoval" nedělní obět u televize nad OVM. A přátelé mohu Vám říct, že se absolutně nestačím divit. Pominu li výstupy pánů Bárty a Babiše, kdo je větší zloděj a o možném propojení pražských dopravních podniků s energetickými společnostmi zabývajícími se fotovoltaikou, tak hřebíčkem do rakve slunečného nedělního odpoledne byla náměstkyně ministerstva zemědělství, ze které vypadlo, že obchodní řetězce jsou velký problém. Nedá mi to...A na to sakra přišli až teď??? tento problém je zde už 16 let. Ano, tady máme následky tehdejší "podpory a konkurenceschopnosti" ze strany našich tehdejších zákonodárců, kdy po malé privatizaci sem za symbolické 1 Kč (slovy jedna koruna česká) vpustili zahraniční řetězce, kteří hodili atomovou pumu do našeho potravinářského průmyslu. Dnes už koloniál, nebo obchůdek s potravinami, kde by byl český podnikatel a živnostník prakticky nenajdete. Jak je tomu v jiných částech republiky nevím, ale vcelku jistě mohu říct, že v Praze není podle mě ani jeden. Všichni jsou zkrachovali nebo se na to vykašlali zavčasu. Jenže tito lidé chybí celé ekonomice a to hlavně peněžně, protože jejich odvody, daňě, spotřeba, ale také služby, které oni potřebovali, počínaje odvozem odpoadu, úklidem, servisováním mrazáků, opravy střech, fasád, servisování jejich aut a samozřejmě i pneumatik, teď celé ekonomice chybí. Tito lidé, kteří dnes už neexistují chybí teď naší ekonomice a to citelně. A oni se teď ptají, jak z toho ven? Na to možná zná odpověď je skupina ztohoven.:-) Už za první republiky bylo jasné, že živnostenské a soukromé podnikání je devizou státu, čím kvalitnější je podnikatelská sféra, tím je stát bohatší, protože to jsou ti, kteří okysličují a pomáhají dobrému krevnímu průtoku ekonomice země. Ale systematickým narušováním a házením granátů do tohoto průtoku se to celé zastavuje a oni se teď diví, jak je to možné? Jenže stát je v případě naší republiky velmi špatný hospodář a ještě horší sluha. Protože dokud zde budou vládnout lidé, kteří si zákony postaví tak, aby je mohli oni sami beztrestně porušovat, tak není cesty ven. Je jen otázka času, kdy se u nás budou zavírat pobočky zahraničních továren nebo společností, kterých zde máme jako šafránu a já se jen děsím toho, co by se stalo, kdyby třeba Škoda Auto uzavřela továrnu v Mladé Boleslavi a přestěhovali výrobu do Asie, pro naší zemi by to byl naprostý krach, protože nenajdete kraj, ve kterém by nebyla nějaká firma, která pro ty auta vyrábí nějakou tu serepetičku, díl, potahy, rohožky, loketní opěrky. My bychom se hlavně měli snažit, aby takových škodovek zde u nás bylo více a ne jen jedna. Kde je Tatra Kopřivnice, Zetor, Liaz, ČZ, Jawa. sice nějak fungují, ale je to podle mě pouhé přežívání. Vy co jste z jejich kraje, třeba víte více než já. Ale stát by měl hlavně pomoci těmto firmám, jak jen to jde, aby dělali takové výrobky, které by byly úspěšné. A tak by tomu mělo být i v zemědělství. Vždyť celé ty slavné dotace jsou o tom, že si někdo vezme dotace na chov koní, na kterých královsky vydělává a i na nějakou tu audinku zbyde. Já už kolem prahy nevidím nic jiného než chov koní. Ale klasická zvířata už vidím hooooodně daleko od Prahy. A to jsme tady měli Agro Jesenice, kde ještě před 13 lety byly velké kravíny a prasečáky. Je to všechno absurdně postavené na hlavu.
neděle, 10. března 2013
 
Shambo
Shambo SJM - jasně, dělám, pracuji, jako my všichni. Balkánské dobrodružství ČEZu se nám bohužel projeví na našich účtech.
neděle, 10. března 2013
 
SJM
SJM Shambo - jsi dobrý. Malá otázka bez postranních úmyslů: Děláš něco jiného mimo přítomnosti na netu? Já nemám tak obdivný pohled na Dány. Daně a jejich procentuální výše je důležitý parametr, nicméně pro reálnou kupní sílu je nejdůležitější, jakou reálnou částkou občan či rodina disponuje. Pokud má Dán 115000 Kč a jeho zdanění bude i 50%, stále mu zůstává 57500 Kč, naproti tomu náše hrubá mzda není ani 25000 Kč. Tam je zakopán pes, pokud navíc naše energie, phm, DPH, potraviny, elektronika, volání, oblečení patří k nejvyšším v EU. Nedivím se Bulharům že hoří ulice po prohlášení cezu " o co jde, vždyť platí i tak o 30% méně než zbytek EU. Těžko se to poslouchá důchodci s důchodem 160 Leva, kterému přijde faktůra na 320 Leva. Takový člověk má jen dvě možnosti. Buď to bude platit a pojde, či zmrzne doma, nebo vyrazí do ulic a neřeší, zda dojde k zdravotní újmě, nemá již co ztratit.
neděle, 10. března 2013
 
Shambo
Shambo SJM - přesné, výstižné, jasné. Lafferova křivka není nic děsivě nepochopitelného a pro vládu neznámého. Bohužel - vláda dělá, že problém neexistuje. Jednoduše řečeno - při určitém dalším nárůstu daní už živnostník raději daň nezaplatí ( existenčně nechce nebo nemůže ) a živnost chátrá či zmírá. Ministr financí se sice tetelí, že vyšší zdanění automaticky znamená vyšší výběr daní do státní pokladny, ale v ČR už platí skutečnost opačná - zvýšení daně vede dlouhodobě k nižší částce výběru daně. Větší firmy se stěhují tam , kde jsou daně nižší ( Kypr, Slovensko, tunely, podzemí a zákoutí, platby bez dokladů .) Země nevzkvétá. Nebo slovy klasika - mocnářství vovanula mračna. Co s tím? Možná si vydupeme takovou vládu, která bude schopna snížit daně a tím oživit hospodářství a zároveň si zajistit zvýšení výnosů do státní pokladny. Příklad z dávné historie - po první světové válce v USA snížili daně skoro třikrát, ale vybrali o něco méně než dvojnásobek. Až do krachu na burze to celkem fungovalo. Ale to je už jiná historie. P.s. Dánsko je mi sympatické. Nicméně při jejich mzdách musíme počítat i s tím, že DPH je 25% a daň při koupi auta je minimálně 105% z jeho hodnoty. Navíc si dobrovolně odhlasovali zvýšení hranice pro odchod do důchodu. Ale mají ideu. Mají hrdost. My ji teprve hledáme. Pěkný den všem.
neděle, 10. března 2013
 
SJM
SJM Zrdavím po malé odmlce všechny slušné lidi. Včera jsem se vrátil po týdnu z lyží. Když dovolíte, podělím se o zážitky z českých hor, přesněji Krkonoš. Perfektní týden,bytování, terény, čekačky, vše na jedničku. Musím vyseknout poklonu tamním rolbařům. Nicméně ani na horách se nejde vymanit z gumového prokletí. Začíná to již na parkovišti pod sjezdovkou, sledováním značek pneu, stop ve sněhu, výškou vzorku - asi to máte mnozí stejné, tím pádem jste neustále pozadu za rodinou a terčem poznámek. Zásadní rozdílem proji jiným rokům, pro nás příjemným, pro místní naopak velmi nepříjemným, byl markatní úbytek Němců, Poláků a Holanďanů. Místní lidé závislí na této klientele byli totálně zaražení. Obchody se sportem, půjčovny, potraviny, hospody, restaurace, vše zelo práznotou až neskutečně. To mě nedalo, abych se nedal s personálem do řeči a ti jen nevěřícně kroutili hlavou, že neví co se stalo, že v únoru se cizinci vytratili a netuší proč. Nebýt pražáků, kteří v pátek dopoledne dorazí do svých apartmánů, byla by prý situace katasrofální. Vyjma nezvyklé pohody a klidu, panující na sjezdovkách, parkovištích, restauracích si nešlo nevšimnout jakéhosi postupného chátrání domů, silnic, penzionů i vybavení areálů. Oproti jiným rokům z parkovišt až na vyjímky zmyzela drahá auta a převažuje nižší, max. střední třída, každý 4tý či 5tý objekt je na prodej nebo k pronájmu. Místní, ač neradi, pomalu přiznávají, že místní areály těm lépe situovaným zkrátka nestačí, nemohou z mnoha důvodů konkurovat Alpám. Letos zatím jen spekulují, že se stávají drazí i pro tzv.střední třídu, která ze známých důvodů chudne a asi rychle se i zmenšuje. Na otázku, co chtějí dělat dál, nikdo, opakuji nikdo z oslovených neznal odpověď, unisono ale vidí problém v dotacích EU. Za ty peníze, které získaly společnosti neznámých vlastníků, se zbudovaly nové sjezdovky, moderní lanovky, nové penziony, které za normálních podmínek by nikdy nevznikly a výsledkem je, že prodělávají všichni. Když se k tomu navíc přidá pátým rokem hluboká recese doma a neradostné vyhlídky v EU, výsledek se dostavil. Přátelé, nepřipomíná vám to něco? Pokud ano, nejste sami. Pan vlekař mě pravil: Vy si dobře zalyžujete, ale já nevím, zda tu za rok budu stát, nějak to ale do důchodu překlepu. Moje dcera ale si pronajala stánek s občestvením a ta letos zkončí, lidi zkrátka nemají peníze a já se jim nedivím, že mají jiné starosti než lyžovačku. Dovětek: napadá mě dávno vyslovené "Naše země nevzkvétá a nálada je více než blbá". P.S. Za leden a únor mám pokles odvodu DPH 42%, při jeho zvýšení o 1 procentní bod. Je nad slunce jasné, že jsme za vrcholem Lafferovi křivky a napadá mě snad jedinné, kde můžeme konkurovat a něco nabídnout - alkoholové nájezdy Dánům, pro které je naše pívo na Václaváku za 100 Kč příjemné pití. Já být ze země, kde je průměrná mzda 115000 Kč, opiji se na Václaváku také.
neděle, 10. března 2013
 
Shambo
Shambo BF - doba není dobrá. Ale pokud ji důstojně přežijeme a prožijeme - budeme dobří. Lepší.
neděle, 10. března 2013
 
BF
BF Michale,SHAMBO přeji krásnou pohodouvou neděli a za sebe moc, moc děkuji, protože i takovéto články jsou nesmírně důležité a potřebné. Excelentní projev vyjádření a pro mne famozní přístup k problémům dnešní ne zrovna dobré doby. Díky.
neděle, 10. března 2013
 
Shambo
Shambo Michal - dočetl jsem, přemýšlím. Jak říkáš - hlavně, aby si lidé kupovali a pořizovali to, na co doopravdy mají a co opravdu potřebují, bez čeho se neobejdou. Tak to je. Howgh!
sobota, 9. března 2013
 
Michal
Michal Pánové můj osobní názor na to, v jaké marastu se nyní Evropa náchazí je ten, že to najednu stranu způsobila neuvěřitelná nenažranost lidí, honba za penězi, majetky a statky a ruku v ruce to, že se lidé příšerným a mnohdy zbytečným způsobem zadlužovali. Bylo jasné, že pokud budou lidé zadlužení, tak to není jen o konkrétním jedinci, ale ten obraz se přenese do celé země, která je tím pádem také zadlužená. Vezměte si, jakým způsobem se žilo v posledních 15 letech, všechno na dluh, hypotéky na několik desetiletí, auta na leasing, všechno je to pozlátko. Vždyť takové absorudity, že si někdo vezme úvěr na dovolenou nebo vánoční dárky, taková věc by zde z morálního hlediska vůbec neměla být možná. Honba lidstva za novými technologiemi za novými statky a mnohdy i nesmysly dospěla tak daleko, že tyto věci pro běžného člověka nemají v současné době význam, protože jim mnohdy neporozumí a ekonomické kolo, které se roztočilo velkou rychlostí na bázi iluzí se nyní zastavilo. Jenže, jak tu napsal Shambo. V současné době těžko najdeme nového Henry Forda, Carla Benze, Daimlera, pány Laurina a Klementa nebo Johna Boyda Dunlopa. Tehdy ale byly lidské hodnoty, ale i uvažování úplně jinde. Bylo to období patentů, průkopnictví a hlavně se vše ubíralo k lidské práci. Dnes tohle ale očekávat nemůžeme, ale situace je obdobná, lidstvo svými technologiemi a moderními výdobytky překročili hranici běžného lidského chápaní a došla lidstvu šťáva, protože ta doba posledních let byla tak strašným způsobem uspěchána, že běžný člověk se v ní začíná ztrácet a je tou dobou doslova zahlcen. Podívejme se třeba na trh mobilních telefonů. zkuste si promítnout jaký telefon jste měli před 13 lety a hlavně jaké firmy tehdy vedly trh. Byly to Ericsson, Siemens, Motorola, Alcatel, Nokia, takoví giganti....a kde je jim konec dnes?, protože co jsem tak četl, tak nokii už se také pomalu dělá křížek. A vůbec kde je konec běžnému telefonu? Já jsem se totiž po dlouhé době 7 let díval na nabídku telefonů, protože můj už dosluhuje a úplně jsem se zděsil. Nabídka velká, ale taky je tam velké prd možností pro běžného obyčejného uživatele a to je přesně ten problém. Ta jednoduchost, která osloví úplně každého se naprosto vytratila. Všude se na nás krčí telefony, které už k telefonu mají hodně daleko a hlavně výše zmíněné firmy mezi nimi prakticky nejsou vidět. Jenže ty firmy až na americkou motorolu, měli jedno společné. Byly to evropské firmy, které zde hrály důležitou roli před 15 lety, měly zde továrny, které zaměstnávaly lidi. Jenže dnes už trhu vévodí korejci a číňani a Evropské firmy se nemohou prosadit. jenže jaký je důvod? Těch faktorů je moc, od toho, že jim došly nápady, nestíhali, ale také od nenažranosti, po naprosto debilní politiku evropy, která otevřela svůj trh až moc a jsme nyní zavalovány levnými výrobky z asie. A tohle jak vidno čeká i automobilový průmysl. Korejci se svojí agresivní cenovou politikou likvidují evropské firmy a ubírají jim zákazníky. Pravdou je, že evropské automobilky zaspali dobu, velmi to podcenili a zde jsou následky. Ale sakra od čeho teda máme EU, snad mimo pokřivenou byrokracii také od toho, aby chránila evropský trh a nenechala ho devastovat. Já chápu, že kvalita korejských aut a výrobků je na vysoké úrovni, ale hergot jsme v evropě a prioritně musíme přece hájit své zájmy, protože zde žijeme, je jasné, že se jinak prodává společnostem se sídly v asii, než evropským společnostem sešměrovaných byrokracií, vysokými náklady na provoz, daněmi, atd. Toto může zachránit už jen jediná věc a tou je návrat ke kořenům, nemyslím, abychom se vrátili na stromy, ale aby se vrátili původní hodnoty, aby se vyráběly kvalitní věci, kvalitní auta, kvalitní elektrické spotřebiče, kvalitní domy, aby se zemědělství dostalo z té kaše, obnovil se průmysl, aby to mělo zase nějaký systém. Vždyť zemědělců je jak šafránu a průmyslu také. Ono bez lidské práce to nepůjde. Všude je mraky marketingových firem, ale výrobních je čím dál méně a to jsou ty, které vytváří hodnoty. Však se podívejte, máme ve firmách neuvěřitelné množství managerů, kteří by chtěli jen řídit, ale těch dělníků je strašně málo. A v některých firmách už je to tak postavené na hlavu, že na jednoho zaměstnance jsou 4 nadřízení nebo manageři. Společenské vrstvy jsou strašně špatně rozložené. A ta střední paradoxně nejsilněji zastoupená, tak té už dochází dech a mele z posledního. Ty nůžky se tak rozevřeli, že jsou tady ti, kteří nemají co jíst a na druhé straně ve velké míře ti, kteří přehazují prachy vidlema. Je třeba najít rovnováhu a nějakou cestu ke stabilizaci, ale hlavně přestat vymýšlet kraviny a nesmysly, které lidé nepotřebují a začít pracovat opět na tom, že 1+1 jsou 2 a ne 1,88 nebo 2,15. Ale hlavně, aby si lidé kupovali a pořizovali to, na co doopravdy mají a co opravdu potřebují, bez čeho se neobejdou, protože to jsou pak hotové peníze a ne imaginární čáry s čísly v podobě úvěrů a hypotek - ty totiž nejsou obrazem bohatství lidstva, ale pouhá iluze. Omlouvám se za tak dlouhý příspěvek. Možná zcestný, ale já to tak vidím.
sobota, 9. března 2013
 
Hrouda
Hrouda Možná budu za blázna Shambo co jsi zač???????????? Shambo mám pocit že jsi to co tu potřebujem . Ale každý ať si udělá obrázek sám. Dobré články.
sobota, 9. března 2013
 
Shambo
Shambo Včera jsme inaugurovali prezidenta republika. Bylo hodně řečeno o proslovech, praporech, kravatách a slibech. Nikdo si nevpomněl na to, že prvním prezidentem u nás nebyl tatíček Masaryk, ale dvouválcový řadový ležatý dvouválec s motorem Benz o obsahu 2,714 l a výkonu přibližně 5 kW (6,6 k). V roce 1897 totiž byla v Kopřivnici zahájena sériová výroba jednoho z prvních vozů na světě - automobilu Praesident. Dával tehdy po zahřátí solidních 20 km/h. Měli jsme díky svým pradědečkům a prababičkám neuvěřitelný náskok před celým světem ( v Japonsku běhali s pasažéry v nosítkách a v Číně bez nosítek ). V roce 1905 se přidává Laurin a Klement. 1906 - v Liberci osobní Linser a ihned po něm tamtéž nákladní RAF. 1909 - Praga. 1911 - Walter. A dále Zbrojovka Brno, Škoda, Jawa. Pokud chcete vidět krásný vůz - najdět si třeba prostějovský Wikov 7-28 Sport. Aero, Minor. Poválečný Velorex. Avia. Karosa. Koneckonců - nebýt studií rodáka z Vratislavic Ferdinada Porsche v liberecké průmyslovce, kdoví čím by se živil. Často na um a fortel předků zapomínáme. A často o něm už ani nevíme. Takže pokud by bylo po mém, lid by včera nekvílel u pomníku Masarykovu oblíbenou Ach synku, synku , ale pogoval by u Highway to Hell od AC/DC. Pěkný den vám přeji.
sobota, 9. března 2013
 
Shambo
Shambo BIB - začarovaný kruh. Přesně tak. Brutální škrty v rozpočtu snižují kupní sílu obyvatel. A čertovo kolo se roztáčí. Nemáme prezidenta Roosewalta, který postavil Ameriku po vyčerpávajíc krizi na nohy i státními injekcemi do infrastruktury. A nemáme ani Forda, který uměl vytvořit a vyrobit takové auto, které by si mohl koupit zbohatlík i zaměstnanec. Plechová Líza Ford T začínala na ceně 850,- USD v roce 1909 a dostala se díky sériové výrobě až na cenu 260,- USD v roce 1920. Dělník za Lízinku dal v roce 1914 své čtyři měsíční platy. Umíte si dnes představit auto, jehož cena po naběhnutí série klesá????? Vyřknu hříšnou myšlenku - máme hodně škrtalů, ale žádné budovatele. A naše ekonomika stojí na dříčích patřících ke střední třídy, ze kterých teče krev a pot.
sobota, 9. března 2013
 
BIB
BIB Shambo mě hodně připomíná oblíbeného SJM a píše opravdu krásné analýzy. S tim přesunováním výroby ze západní evropy na východ si výrobci sami pod sebou řežou větev, vysoká nezaměstnanost způsobená jejich propouštěním vede k nízké koupěschopnosti a tím pádem k jejich nízkým obratům v evropě, kde až to skončí?
sobota, 9. března 2013
 
Radek
Radek Shambo by mohl dělat pro pneurevue redaktora.
sobota, 9. března 2013
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz