Pneurevue.cz » Fórum » O všem, co hýbe gumařinou

O všem, co hýbe gumařinou

 

pondělí, 14. května 2012

Pravidla registrace a diskuze na fóru

 
 
 
BIB
BIB Zdravím Vás kolegové po delší době, situace v oboru vypadá jak vypadá, zatím to jeví tak že leden bude na cca 70% obratu let minulých, propad strmý a pro určité firmy určitě bolestný, kdyby firma měla být zatížena nájmy, úvěry, leasingy apod. tak je to určitě lehce ztrátový měsíc, nezbývá než přežít a doufat že se trh vyčistí a zůstanou jen ti nejlepší, očekávám tedy oddělení zrna od plev - vše zlé je k něčemu dobré :-)
středa, 30. ledna 2013
 
Anonym
Anonym Bořek-Třinec--SJM co k tvému příspěvku dodat? Naprostá pravda a skutečně lahůdka borce který ví co říká a hlavně i činí. Nevím co přesně budeš dělat, mám jen tušení, ale nedivím se ti že jsi se obrátil trochu jiným směrem a jestli ti to přinese ovoce bude jen dobře. Přeju ti to. Pneusektor není už pěkných pár let velký byznys jako býval v devadesátých letech minulého století, nebo ještě tak maximálně do roku 2008. Dnes je to služba lidem na které nikdo prudce nezbohatne a vložené náklady se vracejí velmi pomalu a zdlouhavě. Vím sám, že přistavovat další nové dílny, vybavovat je nej,nej stroji a vybavením je v dnešní době nesmysl, protože to celkem nic nepřinese. Je potřeba využít stávající možnosti servisu a poskytnutím dalších služeb které servis může nabídnou a také v kvalitní formě zvládnout. Náklady na chod servisu pokud jsou zaměstnanci jsou v dnešní době nemalé a v tomto státě místo podpory podnikání se řeší např. blbosti o prdelolezství Bohdalové a dalších voličů ať té nebo druhé strany. Nečekejme že nám někdo pomůže, nečekejme že bude hned dobře, musíme se sami přičinit a bojovat aby jsme přežili tuto dobu. Nebude to jednoduché. Ekonomika je jasně někde v tramtárii, stát kolabuje a SJM chápu přesně co jsi myslel. Byl bych však hodně nerad kdyby jsi nás tady úplně opustil, byla by to pro všechny solidní servisáky škoda. proto přispívej dál věřím že většina je za to ráda.
středa, 30. ledna 2013
 
cendahohen
cendahohen Mám v okolí do 5 km 60 autoservisu a 20 pneuservisú sice dělám pneu 17 let ale budoucnost v mém regionu asi nebude v tom to oboru. Nejsem na hlavu abych nechával pneu pod nákup k tomu práci za suchý z nosu!!!
středa, 30. ledna 2013
 
cendahohen
cendahohen SJM od čendy konečně někdo kdo si vidí dál než na špičku nosu asi nejtrefnější vyjádřenní ekonomiky tohoto státu .Držím ti palce poslední rok uvažuju podobně moc pěkný článek!!!!
středa, 30. ledna 2013
 
Anonym
Anonym Guma-Držím ti SJM všechny palce.Vím o čem mluvíš.
středa, 30. ledna 2013
 
Michal
Michal Bořku máš naprostou pravdu, je to fakt. Na druhou stranu, když jsem se vcítil do jeho pozice, nedivím se mu jak to řeší, on si to moc dobře uvědomuje, ale při té masáži tady chápu, že se bojí o to, aby tu práci vůbec měl. Mimochodem jak popisuješ tu svojí akci s geoškou, tak to je hodně vychytaná akce, proti tomu nemůže nikdo nic říct, je to férový, ziskový, fakt hodně dobrý.
středa, 30. ledna 2013
 
Anonym
Anonym SJM--zdravím vás pánové, kvalitní diskuze, klobouk dolů. Něco málo přidám. Kdo to tu sleduje, ví že jsem co se pneuoboru týče, velký pesimista. Stál jsem před zásadním rozhodnutím, co dál. Nemá cenu si jen stěžovat na to či ono. Máme jen dvě možnosti: buď to věci přijmout tak jak jsou, nebo se je pokusit změnit. Já po dlouhém zvažování + a - , bezesných nocích, jsem zvolil to druhé. Podepsal jsem smouvu na dodávku strojního vybavení, nikoliv však servisního. Uvažoval jsem takto: vložím li své úspory i úvěr do rozšíření a zkvalitnění stávajícího byznysu, vrátí se mě? Služba v kamené provozovně a je lhostejno jaká, je místní, maximálně regionální záležitost a jak zde mnohokrát zaznělo, pokud je region chudý, investice se obtížně vrací. Krajský mzdový průměr je nad 23 000 Kč, regionální dosahuje sotva 21000 Kč, ale nejfrekventovanější se pohybuje v rozmezí 16-18 tis. a zdůraznuzňuji HRUBÉHO a každý ví, že za hrubou mzdu si koupí hrubé ho... . Pomynuli fakt, že v mé spádové oblasti je odhadem 100 lidí s ročním příjmem nad 1mil., možná 500 lidí s příjmem 0,5-1mil., ale 30% má do 300 tis, a 60% do 200 tis. a to se zase bavím o hrubé, přesněji řečeno fiktivní mzdě, mohu mít geo 5D, pozlacený zvedák a kožená křesla, ti lidé mi to nezaplatí, protože zkrátka ty peníze nemají. Uvedu příklad: V blízkém okolí mám několik škol a převážně učitelky tu ráno nechají klíče a odpoledne si auto vyzvednou. Jejich plat cca 25000 patří na zdejší poměry k velmi dobrým, ale žádná, opakuji žádná, neopomene poznamenat "dejte tam něco normálního, ale aby to nebylo drahé, mám jen učitelský plat". Odpovídáme" Dáme Barumku" otázka " A není to drahé ?", odpovědˇ "nic levnějšího není", otázka " kolik to teda bude stát, protože manžel taky učí, tak musíme všechno počítat". Co ji na to máte říct, že jejich společný příjem 50000 brutto zdaleka nedosahuje 70% lidí v okolí? Nemám na to sílu. Plánuji něco vyrábět, co není určeno pro běžnou spotřebu, ale pro firmy kdekoliv v republice i za hranicema. Mám sice strach, ale zároveň se i těším. Servis zatím nechávám servisem, jen si znovu rozdělíme kompetence a odpovědnost s lidma. Když si na sebe vydělají a něco málo navíc, nechám to běžet, pokud ne, končím.
středa, 30. ledna 2013
 
Anonym
Anonym To že někdo dá geošku třeba za 400kila a likviduje okolí je někdy hodně dobré a správné.I já to sem tam dělám a je to dobrý byznys.Vždyť je to potřeba kurnik už konečně zredukovat a když na to máš tak si déj cenu jakou chceš.Že lehne vedle tebe servis,buď rád,nebre,budeš mít časem více práce.Já to tu vidím na vlastní oči a jsem v klidu.Kaj který Kok... se tu roztahoval,vymýšlel kravoviny a teď louská buráky doma za pecem.Já mám roboty dost a to je hlavní.Taky jste vzali často dnes už servisům jejich práci.Oleje,geošky,opravy tak se nedivte že Vám podjebali ceny za přezutí.Děléjte kvalitně a pak cena za práci je v pohodě.Učtuji 400kila na hoďku na mechoše a máme roboty tři prdele!Díly si k nám nemůže nikdo dovézt,okamžitě je peru ven a servis pořád jede hoši!Jsem cyp abych si tu nechal vozit díly od zákazniku?Né nejsem.Dělám tak abych měl vyděláno.Rozšiřovat služby a nabízet novinky je dobrou cestou jak píše Matěj.
středa, 30. ledna 2013
 
Anonym
Anonym Souhlasím s Morisem, to že někdo dá geošku za 400,- likviduje okolí. My si stěžujeme , že každý autoservis dělá gumy, ale stejně tak každý druhý pneuservis dělá oleje, geometrii, výfuky atd. Chtějí na sebe upozornit a tak dávají 50% slevy nebo geošky, či přezutí zadarmo. Včera jsem byl v novém opravdu luxusním autosalonu kde přezouvají za 599,- s dph cokoliv a 3D geometrii mají za 500,-. K tomu uvaří kávu, děti mají hrací koutek, je tam teplo, čisto a klid. Jestli si někdo myslí, že současnou ekonomickou situaci v sektoru vyřeší zvednutím ceny přezutí na 800-1000,- a zákazník se bude přitom krčit v koutku na trvdé židli, potom toto může být právě důvodem k úbytku zákazníků a tedy postupnýmu krachu. Je vidět , že cenová panika zasáhla nejen ceny pneumatik, ale i servisní práce. Moje osobní doporučení je zvedat ceny za speciální práce jako jsou opravy průrazů, opravy zemědělských pneu, opravy disků atd. + přidat další služby jako jsou čištění interiérů, polepení folií, opravy čelních skel nebo karoserie po kroupách a mnoho dalších služeb , které ve vašem okolí momentálně nejsou. V každým případě je důležitá spokojenost zákazníka, jak s cenou, tak kvalitou odvedených služeb. Matěj
středa, 30. ledna 2013
 
Anonym
Anonym Bořek-Třinec-Míšo přesně tak. Každá mince má dvě strany a my se s tím musíme probít. Trh je přesycen, trh je přehlcen, trh není nafukovací jak si mnozí mysleli. Lidé hledají cesty a cestičky k levné kvalitní slevové politice i na servisech. Někdy však nejde ustupovat do nekonečna. Zatím např. neustupuji z toho, že zákazník si nemůže dovést náhradní díly na můj servis. Vyjímečně olej a filtr. To ještě přenesu, ale náhradní díly ne. Kvůli záruce, reklamacím apod. Mám nastavenou základní vysokou sazbu 720,-Kč za hodinu a když bere díly, nebo prostě děláme jen opravu u mne tak je to za 360,-Kč. Prostě má slevu a je to v pořádku. Nikdo si to pak nechce udělat za ty drahý prachy, ale já zase nechci abych měl přehlcen servis těmito lidmi a ani nikdy nebudu. Říkám,koupil jste u žlutého moru, tak ti mají smluvní servisy a tam běžte. Já Vám záruku nedám a máte to za plnou palbu! Posílám je skutečně jinam, protože ti co to udělají někde v boudě na koleně za pár korun nemají šanci přežít. Nevydělají na sebe natož na dobré vybavení, obnovu, rozvoj, apod. Uvědomme si třeba, že každé najetí do dílny stojí peníze a to nemalé. Elektřina, vrata, zvedák, mechanik apod. Kdo umí trošku počítat tak se jistě s tímhle už zabýval a ví že z dovezených dílu by se neuživil, proto to omezuji na minimum a i když bych měl prostor na to to udělat tak jen za drahou sazbu. Zasmolit si servis těmito dovozci je podle mne začátek konce, proto to už řadu let nedělám a ani nechci do budoucna. Doba je zlá, ale ničit si stroje, vybavení, držet záruku za někoho jiného a doslova i prodělat je hazardérství s podnikáním jako takovým.
středa, 30. ledna 2013
 
Anonym
Anonym Jarda pro Petra.Nevím kde jsi přišel na to ,že v Německu ,Itálii atd mají rabat 00.Jsi na velkém omylu pracoval jsem tam spoustu let v servisu.Rabaty mají cca 25 procent čistého.
středa, 30. ledna 2013
 
Anonym
Anonym Bořek-Třinec--Morisi co se týče geometrie tak to s tebou trochu nemohu souhlasit. Povím ti jak to třeba i funguje na druhou stranu tvého pohledu. Jestliže si dávám docela často akci na geometrii 50% při koupi 4ks pneu hlavně v letní sezoně, minulý rok byl mým dodavatelem pneu týden geo zdarma kdo si koupil 4ks a mi je ten dodavatel zaplatil na dřevo, letos to zaplatí třeba Yokohama a další akce, tak to přináší své ovoce. Víš jaké? Nikdo si tu z pneuservisů a servisů za posledních 5let nekoupil geometrii, kromě značkové Škodovky. Proč? Protože se jim to nevyplatí. Oni si totiž všichni říkají a vím to od nich: na co to budeme kupovat když tam máš pořád akce a tak to raději dovezu k tobě a nechám si to udělat, tolik jich zas nemám aby se mi to vyplatilo koupit. A je to v pohodě a o to mi šlo i jde. Já to mám takhle nastavené, udělané a funguje to velmi dobře. Koupí si gumy a je akce ma -50% slevu, nekoupí a je to servis dostane 25% a jedeme dál. Nevím jak to máš ty a jaké máš podmínky, konkurenci, ale věř že nemám nízkou znalost ekonomie a nepoukazuji na slabší myšlení na budoucnost, právě naopak jdu s dobou a snažím se hledat prostor kde jen jde. A jestliže dělám za rok stovky a stovky geošek tak vím co ti tu píšu. Ty slevové jsou tak na 30% zbytek jsou ty za plné ceny. A že jsem dražší za geometrii oproti konkurenci každý ví, přesto lidé jezdí i proto že vědí že děláme rychle, dobře, kvalitně a vědí že 3D je špička. Dělají mi tu značkové servisy geometrie po 400-500 kč téměř na cokoliv, přesto se toho nebojím, neustupuji a mám svou cenu.
středa, 30. ledna 2013
 
Michal
Michal Morisi to jsi uhodil hřebíček na hlavičku. Jenže ona bohužel každá mince má dvě strany a oni prostě mnohdy neví kudy kam. Ono je to taky o tom, že autoservisní trh je na tom prakticky podobně jako my a tam si myslím, že je to ještě markantnější, protože autoservisů je na každém rohu pět. Trh je přesycený, lidi to ví a tak tlačí na cenu, jinak půjdou ke konkurenci. Lid nemá peníze, šetří kde můžou, do toho si přečtou ve světě motorů, že se nemají bát a říct si o slevu, protože je velká konkurence. Takový článek tam opravdu byl, sice se týkal prodeje nových aut, ale lidi si to pak logicky vztáhnou na všechno a všude to skončí. Ono je to těžké. Když Vám třeba vedle otevřou konkurenci a vymastí velkou ceduli, geometrie za 400, vyměna oleje za 700 nebo já nevím, tak jim prakticky nic jiného nezbývá, než jít s cenou dolů, aby se udrželi. Ten počet zákazníků, kteří kvalitu ocení je naštěstí pořád hodně, ale taky bohužel roste počet zákazníků, kteří by to ocenili, ale cena u nich rozhodne a pak ti, kteří jdou jen po ceně a obávám se, že těch dvou druhých skupin bude přibývat čím dál víc. Konečně obyčejný člověk uvažuje jinak, jede kolem, na jedné straně uvidí geometrii za 800 a na druhé 400, tak kam půjde? řekne si, vždyť mi to udělají stejně, tak půjde tam, kde je to levnější a má radost, že ušetří, do toho začali masáž i autorizované servisy, protože ztratili mraky klientů a potřebují je dostat zpátky. třeba v naší místní škodovce je kontrola geometrie za 199 bez daně a když se i srovnává, tak to stojí 600 Kč s daní a to je autorizák, tak co jim pak jiného zbývá. Oni by leckdy i tu cenu rádi zvedli, ale prostě nemůžou. Spoustě autoservisům taky skončili zlatý časy tím, že jim pojišťovny nejdou už na ty švindli s těma bouračkama, jak se ještě před dvěma lety zvesela keťasilo. Kdy přes smluvené likvidatury opravovali zadní nárazník u octavie s lakováním za 35000 a pak se šábli na polovinu s likvidaturou, která měla peníze za náhradní auto po dobu opravy. Pojišťovny si tyhle kšefty začaly dělat mezi sebou samy, domluvily se ve svých smluvních servisech a ty ostatní z toho vynechali. Já jsem byl včera na návštěvě v jednom autoservisu, co jim v sezoně vozím gumy, velmi slušný, velký servis, fakt profi, žádná pobočka auto kelly, tak jsem se šel zeptat, jak se daří. Propustili jednoho mechanika, lidi když dají auto na prohlídku, tak výslovně řeknou, že nechtějí kontrolovat to a to, že to si vymění nebo doplní sami, že za to nechtějí platit, takže ať vymění jen olej, na klepání na nápravě ať se vykašlou, až to bude dělat víc a ten olej je v kufru z auto kelly a kotouče teprve přijdou přes znamýho, který má bráchu v auto kelly, že mu to dá za nějakou super cenu nejlépe bez daně. Docela jsem koukal, ptal jsem se, jak to řeší. Jen pokrčil rameny a řekl, že když je vyhodí, tak už se nevrátí, půjdou ke konkurenci vedle a oni nebudou mít peníze ani z té práce. Do toho jim prý vyvstal problém, že firmy s větším aut jsou oslovováni prodejci náhradních dílů a dávají jim pomalu stejné ceny jako když to kupují oni z velkoskladů. A do háje je poslat nemůže, protože má peníze aspoň z té práce když o ně přijde a to by bylo ještě horší. Noví zákazníci se nehrnou a když už jo, tak chtějí slevy rovnou. Do toho musí pořád upgradovat diagnostiku, protože nových aut je čím dál víc a stojí to peníze a rozhovor končil tím, jo kdybych dělaj jen pneuservis a jen přezouval, tak je mi hej jako vám....no v duchu jsem se zasmál:-))) a vzpoměl jsem si na Hroudu jak tu psal o těch cedulích. Oni si pak začnou myslet, že ty gumy jsou výborný šolich, za snadno vydělané peníze a že pneuservis nebude potřeba a zvládnou to se šikovným učněm a ono to tak není. špatně opravené gumy, aby se ušetřilo tak naklepáváky na alu disky, ventil vymění jen někdy a nějaké pootáčení to je zbytečný a pak to takhle dopadá. Mě od mala doma učili, že když někdo řekne, že opravuje a umí všechno, tak zpravidla dělá polovinu všeho blbě. Takže ono je to v prdeli úplně všude....
středa, 30. ledna 2013
 
Moris
Moris Jasný je, že u nás potřebuje hodně věcí reformu a i to náš obor. Chápání trhu některých firem je někdy skutečně k zamyšlení......Nevím co daná firma sleduje tím, že likviduje cenu geometrie za 400.- zda si opravdu myslí, že když dají jeden den slevu na geometrii 50% takže udělají víc než dvakrát tolik geometrií než včera..... Spousta firem to takto dělá, že by ráda ukázala ostatním jak oni to umí a všechny kolem sebe cenou zničí.....Samozřejmě to svědčí o nízký znalosti ekonomie a poukazuje na slabší myšlení na budoucnost ...Momentální myšlení většiny je obrazem našeho budoucího prezidenta.....Skutečně nechápu jak si někdo může myslet, že nás ve světě bude dobře reprezentovat silný alkoholik a hulvát......Do poslední chvíle jsem si myslel, že nám skutečně svitne naděje na brzký zlepšení situace,ale ne.....Taky soudím podle výsledku voleb,že bude pro pneuservis výhodný si vzít do prodejny na sezonu lichváře nebo firmu s nebankovní půjčkou, a nechám dát reklamu, že půjčíme už prachy i na přezutí,geometrii nebo prodej pneumatik- určitě přijde kolaps pod náporem zákazníků....protože se v Čechách dobře uchytil model krátkozrakosti, která je podporovaná finanční negramotností......
úterý, 29. ledna 2013
 
Anonym
Anonym Bořek-Třinec-- Práce a jejich cena je věc kterou si musí servis hlídat, cenit a bojovat za ní. Pneumatiky letos budou rozdávany za ceny jako jsme nikdy nezažili. Ziskovost bude většinou jen v mizivých % a práce je jediná věc která může ten zisk celkově zlepšit. Ten kdo to nepochopí bohužel, nebo možná i bohudík nepřežije.
úterý, 29. ledna 2013
 
Anonym
Anonym Petr: No když tady čtu v historii případy, kdy dorazí na provozovnu zákazník a hádá se o ceně tak mi to jde mimo rozum. Dovedete si představit jak si dáte v knajpě 6 piv a při placení s výčepním smlouváte o slevě? Sleva je možná v rámci turnusu (zájezdu) tedy pokud jezdí do pneuservisu firma o vozovém parku 10 automobilů pak je očem se bavit. Ale poslouchat a nechat se zdržovat nějakým Frantou Omáčkou co si nechá sundat a očisti gumy, že si přijede po nasazení nechat vyvážit JE UŽ FAKT SMÉŠNÉ. Toto je pánové ČR.
úterý, 29. ledna 2013
 
Anonym
Anonym Znám případy,kdy velké servisy dělají geometrii na 3D strojích za 400 do ulice.
úterý, 29. ledna 2013
 
Anonym
Anonym ne ne nastříkej si tam sračku,kterou pak musíš zase dokoupit za daleko dražší cenu ,než je samotná sena servisu a opravy.O mytí takto zajebaných kol ani nemluvím.Do kanálu to pustit nemůžeš a čistící utěrky něco stojí,ale to zákazník netuší.A prodávat oravné sady-tyčinky je naprostá pi...ovina.rezervu,nebo dojezdové kolo popř.ROF,RFT atd.
úterý, 29. ledna 2013
 
Anonym
Anonym Petr: Né, chlapi vážně! Když vidím ty ceny u nás - přezutí 4x17" za 800,- a podobné je mi těch podnikatelů líto. Ale když pak vidím jak si stěžují a jsou na všechny naštvaní, už to chápu.
úterý, 29. ledna 2013
 
Anonym
Anonym Co se týče rezervních kol. Tak to jsme úplně mimo EU, to spíš patříme někam do afriky. Když píchneš tak si to uplácej z bahna!!
úterý, 29. ledna 2013
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz