Pneurevue.cz » Názor z páté strany

Jak se připravujete na letošní zimní „přezouvací“ sezónu a co od ní očekáváte?

 

úterý, 21. září 2021

 Romana Černá, CZ VEHA, s.r.o., Brno

Romana Černá, CZ VEHA, s.r.o., Brno

Nadcházející zimní sezónu dle mého názoru výrazně ovlivní fakt, zda bude dostatek pneumatik. To, že dochází ke zdražení všech vstupů, slyšíme ze všech stran (elektřina, plyn) – to se samozřejmě musí promítnout i do cen pneuservisu. Nicméně větší problém budou chybějící pneumatiky na trhu. U nákladních, zemědělských i průmyslových pneumatik se již v tuto chvíli potýkáme s výpadky některých rozměrů.

 
 
Antonín Matys, AutoCentrum ČR s.r.o., Praha

Antonín Matys, AutoCentrum ČR s.r.o., Praha

Po dlouhé době jsme vyslyšeli argumenty našich dodavatelů ohledně nedostatku zdrojů a naskladnili jsme rekordní množství zimních pneumatik pro nadcházející zimní sezónu. S ohledem na růst našeho velkoobchodu a rozšiřování kapacity našich servisů věřím, že jsme připraveni. Zpracovali jsme i detailní rozbor poskytovaných služeb, kde jsme si dali jasné zadání a přistoupili jsme i k úpravám ceníku služeb. Příjemnou výzvou je pro nás otevření nové provozovny v pražských Strašnicích, kde od ledna 2022 budeme fungovat již s obrovskou kapacitou skladu, zázemím pro logistiku e-shopu a dalšími servisními boxy jak na autoservis, tak pneuservis.

 
 
 Lákáš Jirouch, Pneuservis Jirouch, Kladno

Lákáš Jirouch, Pneuservis Jirouch, Kladno

Na letošní sezónu se připravujeme stejně jako na každou předchozí od předzásobení pneumatik a závaží přes generální úklid prostorů a strojů až po zaučení několika brigádníků. Avšak novinkou, kterou budeme dělat poprvé před letošní sezónou, je, že během září zavřeme všechny víkendy a zkrátíme pracovní dobu. Tím, že máme celý rok otevřeno 7 dní v týdnu, tak letos poprvé budeme mít během celého září zavřené všechny soboty a neděle a zkrácenou pracovní dobu. Přes prázdniny jsme měli hodně práce a vidím to na chlapcích i na sobě, že potřebujeme více volna a hodit se jako kolektiv před sezónou do dobré nálady a pohody. To je asi pro nás alfa omega všeho, protože od nás se vše bude odrážet dál. Co očekávám? Myslím, že bude hodně práce, ale nejdu do sezóny s nějakým očekáváním. Nemá cenu si dělat hlavu s něčím, co zatím neexistuje. Myslím, že zkušeností máme hodně, a je pro nás důležité být dobře připravení a odpočatí. Díky tomu pak budeme moci reagovat pohotově a správně na každou situaci.

 
 
Zdeněk Ševčík MBA, TASY s.r.o., Brno

Zdeněk Ševčík MBA, TASY s.r.o., Brno

Vzhledem k dynamickému vývoji a rapidnímu růstu naší firmy v posledních letech napříč různými obchodními aktivitami se čím dál méně soustřeďujeme na ono zaklínací slovíčko „sezóna“. Realizovat všechny rozjeté projekty a vize pro nás znamená maximální nasazení po celý rok. Díky neustálému zlepšování interních procesů a inovacím jsme schopni tržby rozmělnit do delšího období a případný peak pak dokážeme zvládat i přes rapidní růst obratu v desítkách procent. Nadcházející zima bude velmi specifická, kdy turbulentní situace na trhu s sebou nese spoustu příležitostí, ale i nejistot. Očekáváme pokračující zdražování a nedostatek zboží, proto již od června plníme své sklady zimním zbožím. Skladová dostupnost a komplexní skladba sortimentu, kterou si již v dnešní době díky velké rozmanitosti produktů menší velkoobchody a pneuservisy nemohou dovolit, by nám měla pomoci v dalším růstu. Po zkušenostech z minulého roku, kdy nás výrazně limitovaly přepravní společnosti, se také stále více soustředíme na vývoj v rámci vlastní flotily vozů pro rozvoz zboží, zejména velkoobchodním partnerům. V neposlední řadě bude hrát výraznou roli neustále se zvyšující cena dopravy kontejnerů z Asie, díky čemuž očekáváme výrazné promíchání podílů na trhu jednotlivých značek, zejména v budgetovém segmentu.

 
 
Petr Matěj, Pneucentrum Matěj Bludov, s.r.o., Bludov

Petr Matěj, Pneucentrum Matěj Bludov, s.r.o., Bludov

Když to vezmu od začátku, letos nás taková menší zimní sezóna potkala na už začátku roku, kdy jarní počasí ne a ne přijít a bylo stále co prodávat. Sotva se oteplilo, už tu byla předobjednávka na další, sotva končící zimní sezónu. Museli jsme vše spočítat, vyhodnotit a také myslet na to, kolik bude náš dodavatel, společnost Continental, schopen v této neklidné době dodat a jestli dodané zboží prodáme. Objednávky jsme udělali v maximální výši co do kapacity uskladnění. Poté jsme své úsilí maximálně zaměřili na prodej letních pneumatik a v půlce léta mohu říci, že jsem spokojen. Také poptávka po pneuservisních a autoservisních pracích o nějaké to procento vzrostla, do toho naskladňování M+S, probíhající dovolené… takže menší počet zaměstnanců je při větší poptávce cítit. Nějaké to uklidnění mezi sezónami už vlastně ani nemáme. Když to shrnu, nastávající zimní sezóna se od té letní moc lišit nebude; trochu mám strach kvůli menšímu počtu dodaných pneu M+S. Tak doufám, že náš dodavatel nakonec vše stihne, vykryje celou objednávku a společně s našimi zákazníky očekáváme zimu hojnou na sníh, a tím pádem doufáme v krásnou a vydařenou zimní sezónu.

 
 
 
 

Archiv otázek

  1. Jaký význam přikládáte prodejnímu rozhovoru se zákazníkem a jak z vaší zkušenosti dokáže ovlivnit jeho rozhodnutí? Školíte své zaměstnance v tomto směru?
  2. Jak hodnotíte rok 2020 z hlediska vašeho podnikání, jak jste spokojeni s jeho výsledky a jak se bude podle vašeho názoru vyvíjet pneu(servisní) odvětví v České republice letos?
  3. Jak vnímáte cenovou úroveň zimních pneumatik v letošní sezoně? Domníváte se, že došlo k nějakým změnám, a pokud ano, v jakém směru?
  4. Někteří velcí výrobci pneumatik testují on-line platformy na prodej pneu koncovým uživatelům. Domníváte se, že se tento způsob prodeje může v budoucnu prosadit a zúžit tak prostor pro dealery?
  5. Jak jste pracovně prožili posledních šest týdnů od nástupu opatření proti epidemii Covid-19 a jaký očekáváte vývoj odvětví do začátku léta?
  6. Letošní zima vykazuje extrémně mírnou tvář, alespoň k datu této ankety, kterou je začátek února. Domníváte se, že pokud tento trend bude pokračovat i v příštích letech, může to výrazně ovlivnit pneuservisní obor?
  7. V čem vidíte hlavní role přímých obchodních zastoupení nejvýznamnějších světových výrobců pneumatik na místním trhu? Jak hodnotíte dle vašich zkušeností jejich působení?
  8. Jsou podle vás franšízové koncepty působící v Česku dobrým řešením pro pneuservisní podnikání?
  9. Domníváte se, že by pneuservisy měly při poskytování servisu pneumatik zohledňovat skutečnost, zda si zákazník pneumatiky koupil na místě servisu nebo si je přivezl?
  10. Jak moc zasáhla podle vás do činnosti pneuservisu povinná legislativa v oblasti TPMS? Domníváte se, že se naplnilo či plní očekávání, že se TPMS stane významným dodatečným zdrojem obratu a příjmů pneuservisu?
  11. Máte zkušenosti s podporou prodeje prostřednictvím drobných dárků pro koncové zákazníky , které poskytují výhradní zástupci značek? Myslíte si, že taková podpora prodeje je účinná?
  12. Ovlivňují obchodní aktivity zahraničních velkoobchodů výrazně trh s pneumatikami u nás? Máte s nimi nějaké osobní zkušenosti?
  13. Domníváte se, že je možné vymyslet systém fungující spolupráce e-shopů a kamenných obchodů při poskytování servisu zákazníkům, kteří si pneu zakoupili na internetu? Máte s tímto druhem spolupráce nějaké osobní zkušenosti?
  14. Jaký máte názor a případné osobní zkušenosti s existujícím systémem zpětného odběru pneumatik v ČR?
  15. Jak hodnotíte nyní, přibližně v polovině listopadu, průběh letošní zimní sezóny? Je něco, čím se letošní sezóna liší od těch předchozích?
  16. Jak se dle vašich zkušeností změnil za poslední dekádu poměr mezi sezonním předzásobením a dokupem pneumatik v průběhu sezony? Co k poklesu zájmu o předzásobení nejvíce přispělo?
  17. Prodej pneumatik na internetu představuje v České republice podíl cca 30 % z celkových ročních prodejů. V čem spatřujete důvody, že tento podíl je podstatně vyšší než např. v Německu?
  18. Myslíte si, že ceny pneuservisních prací v českých pneuservisech jsou dostatečné a udržitelné vzhledem ke všem nákladům práce? Do jaké míry mohou případně vyšší ceny servisních prací vykompenzovat obecný pokles marží ze zboží?
  19. Jak se díváte na aktivity směřující k uzákonění minimální hloubky dezénu letních pneumatik na 3 nebo dokonce na 4 mm? Domníváte se, že jde o smysluplný krok, který by zvýšil bezpečnost silničního provozu, nebo o lobbobvání?
  20. Komplikují, či přímo ohrožují dovozy čínských pneumatik vaše podnikání? Domníváte se, že existují důvody pro nastolení ochranářských opatření na dovoz čínských pneumatik, ať už na úrovni ČR nebo EU?
  21. Jaké máte vlastní nebo zprostředkované zkušenosti s trhem práce v oblasti pneuservisních činností? Jak je těžké získat a udržet si kvalifikovaného zaměstnance?
  22. Jak se podle vás pneuservisy obecně podílejí na „šedé ekonomice“, tedy na nepřiznávání příjmů a neplacení DPH? Myslíte si, že tento problém v budoucnu vyřeší registrační poklady?
  23. Jak velký vliv mají podle vašeho názoru a zkušeností na rozhodování o výběru konkrétní značky a dezénu výsledky testů pneumatik, prováděné např. autokluby či odbornými časopisy?
  24. Jak hodnotíte po čtyřech zimních sezonách důsledky povinné zimní legislativy v oblasti zimních pneuamatik na odvětví? Můžete jmenovat pozitiva i případná negativa, která jste zaznamena(a) při své práci?
  25. Co si myslíte o iniciativě některých předních výrobců pneumatik, kteří nedávno uvedli pneumatiky doporučené „do všech druhů počasí“ od náročných zimních až po typicky letní? Máte obavy, že masová propagace takových produktů může vést k odklonu zákazn
  26. Můžete zhodnotit zimní sezonu 2014/2015 z hlediska poptávky po osobních pneumatikch, její průběh, případná specifika, která jste zaznamenali oproti sezonám jiným, a současně shrnout své prognózy a výhledy na letní sezonu 2015?
  27. Domníváte se, že výrobci pneumatik mají nástroje k tomu, aby uhlídali určitý „cenový koridor“, tj. zabraňovali extrémnímu zlevňování zboží a v podstatě likvidaci obchodních marží?
  28. Používáte pro komunikaci své firmy / značky sociální sítě, zejména Facebook? Pokud ano, můžete stručně shrnout Vaši dosavadní zkušenost? Pokud ne, jaký je Váš názor na tato média a počítáte s nimi pro budoucnost?
  29. Jak podle vás nová legislativa TPMS ovlivní obchodování s pneumatikami a pneuservisní činnost? Chystáte v rámci vaší společnosti nějaká opatření?
  30. Jak vnímáte ze své pozice rok po nabytí účinnosti dopad tzv. štítkování pneumatik? Kolik času vám štítky berou a jak byste charakterizoval(a) jejich dopad na Vaši práci či podnikání?
  31. Jak se Vám vydařila jarní sezona 2013 a jak odhadujete, že se bude vyvíjet trh v letošní zimní sezoně? Očekáváte spíše růst, stagnaci nebo pokles?
  32. Pociťujete při své práci rostoucí informovanost koncových zákazníků o materiálovém stáří pneumatik a častějším „hlídání“ tohoto parametru při nákupu pneumatik? Domníváte se, že to může obchodníkům a pneuservisům zkomplikovat život?
  33. Pociťujete obecný nadbytek pneumatik na trhu? Domníváte se, že „přeplněné sklady“, které hlásí řada dealerů, povedou k poklesu poptávky a menší ochotě k předzásobení?
  34. Jak by měl podle Vašeho názoru vypadat ideální dodavatel pneumatik pro pneuservis? Jaké hlavní atributy by neměl postrádat?
  35. Domníváte se, že místo původu (výroby) pneumatiky stejné značky a dezénu má vliv na vlastnosti této pneumatiky (např. stejná pneumatika vyrobená v evropském a asijském závodě téže společnosti)? Máte v tomto směru nějaké osobní zkušenosti?
  36. Myslíte si, že při povolování podnikání v oblasti prodeje a servisu pneumatik by měl stát vyžadovat prokázání vzdělání či kvalifikace pro tuto činnost? Nebo postačí nechat tuto oblast na tržních mechanizmech a soukromých subjektech (školení zaměstnav
  37. Jak se Vaše společnost připravuje na nadcházející jarní sezonu v oblasti prodeje / servisu pneumatik. Očekáváte, že nadcházející jarní sezona na českém trhu bude něčím specifická?
  38. Jak hodnotíte schopnost dodavatelů pneumatik v ČR uspokojovat vaše objednávky na dodávky zimních pneu v letošní sezoně? Pokud jste v roli dodavatele, na kolik procent jste letos schopni uspokojit poptávku trhu včetně termínů?
  39. Domníváte se, že nová legislativa v oblasti používání zimních pneumatik výrazně ovlivní trh a poptávku? Učinila nebo učiní Vaše společnost s ohledem na novou legislativu nějaká opatření?
  40. Pociťujete ze svého místa, ať již provozovatele pneuservisu či zástupce výrobce, rostoucí angažovanost autoservisů v pneuservisních činnostech? Pokud jste takovou konkurenci sami pocítili, podnikli jste v tomto směru nějaká opatření?
  41. Můžete z pohledu Vaší firmy zhodnotit sezonu prodeje zimních pneumatik 2010/11? Existuje něco, čím se odlišovala od sezon předešlých?

 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz