Pneurevue.cz » Názor z páté strany

Jak se připravujete na zimní přezouvací sezónu, učinili jste ve svých přípravách oproti minulým létům nějaké změny a jakou sezónu obecně očekáváte?

 

úterý, 13. září 2022

Radka Ligusová, jednatelka, XPneu s.r.o., Orlová – Poruba

Radka Ligusová, jednatelka, XPneu s.r.o., Orlová – Poruba

Letos jsme s naskladněním zimních pneumatik začali už v květnu. Čím dříve tím lépe. Můžeme tak nabízet zimní pneu těm, co ještě přezouvají na letní. Poprvé jsem objednala i celoroční pneumatiky. Zákazníka upozorňuji na mínusy a plusy a doporučuji spíše „svátečním řidičům“. Někdo by mohl namítat že přijdu na pár let o zákazníka, ale já to vidím tak že momentálně uvolnil místo dalšímu. Hlavní změnou bylo to že jsem na sklad nebrala žádné prémiové pneumatiky. Pokud o ně bude zájem velice ráda je objednám. Pro podporu prodeje jsem využila možnosti reklamy na sociálních sítích. Upozorňuji na to že nezvládneme přezout všechny zájemce a pokud má někdo zájem o nové pneumatiky a má dvě sady kol, tak je pro něj ideální si je nechat přezout teď. Jakou sezónu očekávám? O zákazníky nouze nebude, pneumatikami jsme již zásobeni. Překvapit nás může jen „vyšší moc“. Po loňské podzimní sezóně beru všechno více v klidu. Za těch 25 let co dělám v oboru jsem se já i naši zaměstnanci u nás naběhali dost. Na přezutí auta máme 30 minut a myslím si že není proč a kam spěchat. Člověk má jen jedno zdraví a v našem věku už bychom si ho měli více vážit. Chtěla bych poděkovat našim zaměstnancům, které si nesmírně vážím! Vydrželi s námi tolik let v dobrém i ve zlém.

 
 
David Bílý, majitel, Pneuservis Bílý a syn s.r.o., Kamenice, Brno

David Bílý, majitel, Pneuservis Bílý a syn s.r.o., Kamenice, Brno

Zimní sezóna je jedním z nejdůležitějších období v pneuservisu. V tomto období se realizují velké objemy práce v krátkém časovém úseku. Na chyby není čas. To vyžaduje dobrou přípravu a koordinaci všech činností ve firmě. V současné době probíhá fyzická i „papírová“ kontrola uschovaných pneumatik. Zároveň probíhá (spíše dokončuje se) naskladnění zemních kol od dodavatelů. Skladové objednávky jsme v očekávání dobré sezóny učinili ve stejném objemu jako na předchozí zimu. V průběhu září pak jako každý rok probíhá prověření technického stavu strojního vybavení – kalibrace, prohlídky aj. V neposlední řadě také naskladňujeme opravárenský materiál a několik set a tunu vyvažovacího závaží. Na základě vydařeného léta doufáme, že i v zimě bude zájem zákazníků minimálně stejný a nynější divoké turbulence na trhu s energiemi nezničí námi lety budovaný obchod a servis.

 
 
Miroslav Nezval, Country Manager CZ & SK, , Nokian Tyres s.r.o.

Miroslav Nezval, Country Manager CZ & SK, , Nokian Tyres s.r.o.

Dle mého názoru již nebude nadcházející zimní sezóna tak rekordní jako byla ta v roce 2021, nicméně neočekávám ani žádný dramatický pokles trhu. Do celkového výsledku se ale již promítne snížená poptávka konečných zákazníků, která je dána nepříznivou ekonomickou situací napříč Evropou a předpokládaným přehodnocením spotřebních priorit. Pro Nokian Tyres je pak druhá polovina letošního roku zásadně ovlivněna úplným ukončením výrobních aktivit v Rusku. Pro tuto sezónu je tak pro nás stěžejní překrytí tohoto výpadku a zajištění co možná nejvyšší dostupnosti pneu z navýšené produkce továrny ve Finsku. Z tohoto pohledu se proto soustředíme již na příští rok, kdy bychom rádi měli dostupnost, na kterou jsme byli zvyklí v minulých sezónách. Zároveň stále probíhají intenzivní přípravy pro stavbu zcela nového výrobního závodu v rámci EU.

 
 
Václav Šroubek, majitel, Auto Šroubek, Praha 5 – Smíchov

Václav Šroubek, majitel, Auto Šroubek, Praha 5 – Smíchov

Přípravy na zimní přezouvací sezónu jsou stejné jako minulý rok. Kalibrace vyvažovaček, seřízení a revize zouvaček a heverů, uskladněná kola našich zákazníků jsou umytá a vyvážená, personál po letních dovolených odpočinutý, veškerý spotřební materiál nakoupen v dostatečném množství, jen online rezervace budeme spouštět až zase v polovině října. Jedinou změnou oproti minulým létům je, že v pneuservisu bude pouze stálý personál bez brigádníků, a to nás bude limitovat v množství denně přezutých aut.

 
 
Ing. Vít Věžník, manažer pro velkoobchod, K & K PNEU s.r.o., Šenov

Ing. Vít Věžník, manažer pro velkoobchod, K & K PNEU s.r.o., Šenov

Firma K & K PNEU s.r.o. očekává, že zimní přezouvací sezona bude přibližně na stejné úrovni jako v loňském roce, i když už nebude ovlivněna covidovými opatřeními, budou proti tomu působit vyšší ceny pneu a obecně obavy z nejisté hospodářské situace. To se samozřejmě začalo projevovat už v prodeji letního zboží, jehož prodeje jsou proti minulým létům nižší. Kromě toho když se projdete po několika velkých parkovištích před obchody, zjistíte, že dobrá třetina aut jezdí i v létě stále na zimních pneu, takže bude záležet, kolik z nich se rozhodne, že na zimní sezónu už bude potřebovat nové zimní pneu. Taky nemusí všichni jezdit po sněhu, ti, co budou jezdit ve městech v nížinách a nebudou na to např. mít finance, nebudou přezouvat třeba vůbec… Zkrátka odhadnout, jak bude vypadat letošní zimní sezóna, je složitější než kdy jindy.

 
 
 
 

Archiv otázek

  1. Pociťujete dopady globální politické situace na svůj bezprostřední, každodenní byznys? Pokud ano, v jakém směru?
  2. Jak hodnotíte končící zimní sezónu 2021/22 ve vaší společnosti a jak odhadujete, že se bude vyvíjet celý letošní rok z hlediska prodeje a servisu pneumatik?
  3. Promítli jste celkový cenový růst v Česku do vašich pneu/autoservisních prací a pokud ano, v jaké míře? Registrujete růst cen také u produktů, ať již pneumatik, nebo vybavení dílny čí spotřebního materiálu?
  4. Jak se připravujete na letošní zimní „přezouvací“ sezónu a co od ní očekáváte?
  5. Jaký význam přikládáte prodejnímu rozhovoru se zákazníkem a jak z vaší zkušenosti dokáže ovlivnit jeho rozhodnutí? Školíte své zaměstnance v tomto směru?
  6. Jak hodnotíte rok 2020 z hlediska vašeho podnikání, jak jste spokojeni s jeho výsledky a jak se bude podle vašeho názoru vyvíjet pneu(servisní) odvětví v České republice letos?
  7. Jak vnímáte cenovou úroveň zimních pneumatik v letošní sezoně? Domníváte se, že došlo k nějakým změnám, a pokud ano, v jakém směru?
  8. Někteří velcí výrobci pneumatik testují on-line platformy na prodej pneu koncovým uživatelům. Domníváte se, že se tento způsob prodeje může v budoucnu prosadit a zúžit tak prostor pro dealery?
  9. Jak jste pracovně prožili posledních šest týdnů od nástupu opatření proti epidemii Covid-19 a jaký očekáváte vývoj odvětví do začátku léta?
  10. Letošní zima vykazuje extrémně mírnou tvář, alespoň k datu této ankety, kterou je začátek února. Domníváte se, že pokud tento trend bude pokračovat i v příštích letech, může to výrazně ovlivnit pneuservisní obor?
  11. V čem vidíte hlavní role přímých obchodních zastoupení nejvýznamnějších světových výrobců pneumatik na místním trhu? Jak hodnotíte dle vašich zkušeností jejich působení?
  12. Jsou podle vás franšízové koncepty působící v Česku dobrým řešením pro pneuservisní podnikání?
  13. Domníváte se, že by pneuservisy měly při poskytování servisu pneumatik zohledňovat skutečnost, zda si zákazník pneumatiky koupil na místě servisu nebo si je přivezl?
  14. Jak moc zasáhla podle vás do činnosti pneuservisu povinná legislativa v oblasti TPMS? Domníváte se, že se naplnilo či plní očekávání, že se TPMS stane významným dodatečným zdrojem obratu a příjmů pneuservisu?
  15. Máte zkušenosti s podporou prodeje prostřednictvím drobných dárků pro koncové zákazníky , které poskytují výhradní zástupci značek? Myslíte si, že taková podpora prodeje je účinná?
  16. Ovlivňují obchodní aktivity zahraničních velkoobchodů výrazně trh s pneumatikami u nás? Máte s nimi nějaké osobní zkušenosti?
  17. Domníváte se, že je možné vymyslet systém fungující spolupráce e-shopů a kamenných obchodů při poskytování servisu zákazníkům, kteří si pneu zakoupili na internetu? Máte s tímto druhem spolupráce nějaké osobní zkušenosti?
  18. Jaký máte názor a případné osobní zkušenosti s existujícím systémem zpětného odběru pneumatik v ČR?
  19. Jak hodnotíte nyní, přibližně v polovině listopadu, průběh letošní zimní sezóny? Je něco, čím se letošní sezóna liší od těch předchozích?
  20. Jak se dle vašich zkušeností změnil za poslední dekádu poměr mezi sezonním předzásobením a dokupem pneumatik v průběhu sezony? Co k poklesu zájmu o předzásobení nejvíce přispělo?
  21. Prodej pneumatik na internetu představuje v České republice podíl cca 30 % z celkových ročních prodejů. V čem spatřujete důvody, že tento podíl je podstatně vyšší než např. v Německu?
  22. Myslíte si, že ceny pneuservisních prací v českých pneuservisech jsou dostatečné a udržitelné vzhledem ke všem nákladům práce? Do jaké míry mohou případně vyšší ceny servisních prací vykompenzovat obecný pokles marží ze zboží?
  23. Jak se díváte na aktivity směřující k uzákonění minimální hloubky dezénu letních pneumatik na 3 nebo dokonce na 4 mm? Domníváte se, že jde o smysluplný krok, který by zvýšil bezpečnost silničního provozu, nebo o lobbobvání?
  24. Komplikují, či přímo ohrožují dovozy čínských pneumatik vaše podnikání? Domníváte se, že existují důvody pro nastolení ochranářských opatření na dovoz čínských pneumatik, ať už na úrovni ČR nebo EU?
  25. Jaké máte vlastní nebo zprostředkované zkušenosti s trhem práce v oblasti pneuservisních činností? Jak je těžké získat a udržet si kvalifikovaného zaměstnance?
  26. Jak se podle vás pneuservisy obecně podílejí na „šedé ekonomice“, tedy na nepřiznávání příjmů a neplacení DPH? Myslíte si, že tento problém v budoucnu vyřeší registrační poklady?
  27. Jak velký vliv mají podle vašeho názoru a zkušeností na rozhodování o výběru konkrétní značky a dezénu výsledky testů pneumatik, prováděné např. autokluby či odbornými časopisy?
  28. Jak hodnotíte po čtyřech zimních sezonách důsledky povinné zimní legislativy v oblasti zimních pneuamatik na odvětví? Můžete jmenovat pozitiva i případná negativa, která jste zaznamena(a) při své práci?
  29. Co si myslíte o iniciativě některých předních výrobců pneumatik, kteří nedávno uvedli pneumatiky doporučené „do všech druhů počasí“ od náročných zimních až po typicky letní? Máte obavy, že masová propagace takových produktů může vést k odklonu zákazn
  30. Můžete zhodnotit zimní sezonu 2014/2015 z hlediska poptávky po osobních pneumatikch, její průběh, případná specifika, která jste zaznamenali oproti sezonám jiným, a současně shrnout své prognózy a výhledy na letní sezonu 2015?
  31. Domníváte se, že výrobci pneumatik mají nástroje k tomu, aby uhlídali určitý „cenový koridor“, tj. zabraňovali extrémnímu zlevňování zboží a v podstatě likvidaci obchodních marží?
  32. Používáte pro komunikaci své firmy / značky sociální sítě, zejména Facebook? Pokud ano, můžete stručně shrnout Vaši dosavadní zkušenost? Pokud ne, jaký je Váš názor na tato média a počítáte s nimi pro budoucnost?
  33. Jak podle vás nová legislativa TPMS ovlivní obchodování s pneumatikami a pneuservisní činnost? Chystáte v rámci vaší společnosti nějaká opatření?
  34. Jak vnímáte ze své pozice rok po nabytí účinnosti dopad tzv. štítkování pneumatik? Kolik času vám štítky berou a jak byste charakterizoval(a) jejich dopad na Vaši práci či podnikání?
  35. Jak se Vám vydařila jarní sezona 2013 a jak odhadujete, že se bude vyvíjet trh v letošní zimní sezoně? Očekáváte spíše růst, stagnaci nebo pokles?
  36. Pociťujete při své práci rostoucí informovanost koncových zákazníků o materiálovém stáří pneumatik a častějším „hlídání“ tohoto parametru při nákupu pneumatik? Domníváte se, že to může obchodníkům a pneuservisům zkomplikovat život?
  37. Pociťujete obecný nadbytek pneumatik na trhu? Domníváte se, že „přeplněné sklady“, které hlásí řada dealerů, povedou k poklesu poptávky a menší ochotě k předzásobení?
  38. Jak by měl podle Vašeho názoru vypadat ideální dodavatel pneumatik pro pneuservis? Jaké hlavní atributy by neměl postrádat?
  39. Domníváte se, že místo původu (výroby) pneumatiky stejné značky a dezénu má vliv na vlastnosti této pneumatiky (např. stejná pneumatika vyrobená v evropském a asijském závodě téže společnosti)? Máte v tomto směru nějaké osobní zkušenosti?
  40. Myslíte si, že při povolování podnikání v oblasti prodeje a servisu pneumatik by měl stát vyžadovat prokázání vzdělání či kvalifikace pro tuto činnost? Nebo postačí nechat tuto oblast na tržních mechanizmech a soukromých subjektech (školení zaměstnav
  41. Jak se Vaše společnost připravuje na nadcházející jarní sezonu v oblasti prodeje / servisu pneumatik. Očekáváte, že nadcházející jarní sezona na českém trhu bude něčím specifická?
  42. Jak hodnotíte schopnost dodavatelů pneumatik v ČR uspokojovat vaše objednávky na dodávky zimních pneu v letošní sezoně? Pokud jste v roli dodavatele, na kolik procent jste letos schopni uspokojit poptávku trhu včetně termínů?
  43. Domníváte se, že nová legislativa v oblasti používání zimních pneumatik výrazně ovlivní trh a poptávku? Učinila nebo učiní Vaše společnost s ohledem na novou legislativu nějaká opatření?
  44. Pociťujete ze svého místa, ať již provozovatele pneuservisu či zástupce výrobce, rostoucí angažovanost autoservisů v pneuservisních činnostech? Pokud jste takovou konkurenci sami pocítili, podnikli jste v tomto směru nějaká opatření?
  45. Můžete z pohledu Vaší firmy zhodnotit sezonu prodeje zimních pneumatik 2010/11? Existuje něco, čím se odlišovala od sezon předešlých?

 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz