Pneurevue.cz » Názor z páté strany

Máte zkušenosti s podporou prodeje prostřednictvím drobných dárků pro koncové zákazníky , které poskytují výhradní zástupci značek? Myslíte si, že taková podpora prodeje je účinná?

 

čtvrtek, 29. listopadu 2018

Iva Hebnarová

Iva Hebnarová

Podporu prodeje prostřednictvím drobných dárků určitě nezavrhujeme, nicméně vždy upřednostňujeme vlastní zdroje. Vnímám to jako poděkování klientovi za to, že si vybral nás. Nemyslím si, že by ho to přesvědčilo o tom, vrátit se sem příště. To závisí na dalších vlivech, jako je cena, dostupnost, kvalita a přístup personálu. Na autoservisu k větším opravám dáváme automaticky designový 3D držák SPZ zdarma, řidiči dlouhých návěsů za couvání dostávají lahev dobrého vína, klidně i denně. Zákazníci, kupující nákladní pneumatiky, u nás mají servis za polovinu, před Vánocemi na každého z nich čeká taška dárkových předmětů, naši významní koncoví zákazníci tu mají dárky a celkově jednou ročně pro ně v létě děláme takovou zahradní párty s kapelou. Jsou to drobnosti, jistý projev úcty a vřelosti. Nikdy jsme nešli cestou darů a výher od prémiových výrobců. Téměř vždy to souviselo s tím, odkrýt jim kontakt na zákazníka, ať už s osobním nebo nákladním vozidlem. Konečný zákazník je dnes velmi ceněné zlato a to má zůstat doma! .

 
 
Milan Hudák

Milan Hudák

Zákazníci jsou jistě za drobné pozornosti rádi, takže jsme pro tento způsob podpory prodeje. Nejúčinnější podpora prodeje jsou příznivé ceny pneumatik, ve kterých by měl pro nás dodavatel zohlednit naše odborné poradenství pro zákazníka. Eshopy tato poradenství neposkytují a přesto mají mnohdy lepší prodejní ceny než my nákupní. A ani nemusí rozdávat dárky...

 
 
Smrčka Václav

VáclavSmrčka 

Myslím si, že drobné dárky na podporu prodeje pro zákazníka nemají žádný vliv na výběr značky pneumatiky a jsou to zbytečně vyhozené peníze. Při výběru pneumatik u většiny zákazníků hraje největší roli cena pneumatik. Místo nesmyslných dárků by byla pro zákazníky zajímavá nižší cena pneumatiky

 
 
Petr DOBEŠ

Petr Dobeš

Vzhledem k tomu, ze výhradní zástupci značek zpravidla vstupuji do obchodních vztahu s "velkoobchodními" prodejci, mezi které nás rodinný pneuservis rozhodne nepatři, s touto formou podpory prodeje na koncového zákazníka nepřicházíme do styku. Těmto ve vlastní režii poskytujeme drobné reklamní předměty s logem naší firmy, a to společně s benefitními kartami, jež kromě slevy při zakoupeni pneumatik umožňuji využití servisních služeb též v mimopracovní době.

 
 
Marcel Prchala

Marcel Prchala

Jelikož sami jsme výhradními dovozci, tak zkušenosti s podporou prodeje prostřednictvím drobných dárků samozřejmě máme a domnívám se, že tyto reklamní předměty účinně zviditelňují značku, produkt, firmu a v neposlední řadě, drobná pozornost potěší snad každého.

 
 
 
 

Archiv otázek

  1. Ovlivňují obchodní aktivity zahraničních velkoobchodů výrazně trh s pneumatikami u nás? Máte s nimi nějaké osobní zkušenosti?
  2. Domníváte se, že je možné vymyslet systém fungující spolupráce e-shopů a kamenných obchodů při poskytování servisu zákazníkům, kteří si pneu zakoupili na internetu? Máte s tímto druhem spolupráce nějaké osobní zkušenosti?
  3. Jaký máte názor a případné osobní zkušenosti s existujícím systémem zpětného odběru pneumatik v ČR?
  4. Jak hodnotíte nyní, přibližně v polovině listopadu, průběh letošní zimní sezóny? Je něco, čím se letošní sezóna liší od těch předchozích?
  5. Jak se dle vašich zkušeností změnil za poslední dekádu poměr mezi sezonním předzásobením a dokupem pneumatik v průběhu sezony? Co k poklesu zájmu o předzásobení nejvíce přispělo?
  6. Prodej pneumatik na internetu představuje v České republice podíl cca 30 % z celkových ročních prodejů. V čem spatřujete důvody, že tento podíl je podstatně vyšší než např. v Německu?
  7. Myslíte si, že ceny pneuservisních prací v českých pneuservisech jsou dostatečné a udržitelné vzhledem ke všem nákladům práce? Do jaké míry mohou případně vyšší ceny servisních prací vykompenzovat obecný pokles marží ze zboží?
  8. Jak se díváte na aktivity směřující k uzákonění minimální hloubky dezénu letních pneumatik na 3 nebo dokonce na 4 mm? Domníváte se, že jde o smysluplný krok, který by zvýšil bezpečnost silničního provozu, nebo o lobbobvání?
  9. Komplikují, či přímo ohrožují dovozy čínských pneumatik vaše podnikání? Domníváte se, že existují důvody pro nastolení ochranářských opatření na dovoz čínských pneumatik, ať už na úrovni ČR nebo EU?
  10. Jaké máte vlastní nebo zprostředkované zkušenosti s trhem práce v oblasti pneuservisních činností? Jak je těžké získat a udržet si kvalifikovaného zaměstnance?
  11. Jak se podle vás pneuservisy obecně podílejí na „šedé ekonomice“, tedy na nepřiznávání příjmů a neplacení DPH? Myslíte si, že tento problém v budoucnu vyřeší registrační poklady?
  12. Jak velký vliv mají podle vašeho názoru a zkušeností na rozhodování o výběru konkrétní značky a dezénu výsledky testů pneumatik, prováděné např. autokluby či odbornými časopisy?
  13. Jak hodnotíte po čtyřech zimních sezonách důsledky povinné zimní legislativy v oblasti zimních pneuamatik na odvětví? Můžete jmenovat pozitiva i případná negativa, která jste zaznamena(a) při své práci?
  14. Co si myslíte o iniciativě některých předních výrobců pneumatik, kteří nedávno uvedli pneumatiky doporučené „do všech druhů počasí“ od náročných zimních až po typicky letní? Máte obavy, že masová propagace takových produktů může vést k odklonu zákazn
  15. Můžete zhodnotit zimní sezonu 2014/2015 z hlediska poptávky po osobních pneumatikch, její průběh, případná specifika, která jste zaznamenali oproti sezonám jiným, a současně shrnout své prognózy a výhledy na letní sezonu 2015?
  16. Domníváte se, že výrobci pneumatik mají nástroje k tomu, aby uhlídali určitý „cenový koridor“, tj. zabraňovali extrémnímu zlevňování zboží a v podstatě likvidaci obchodních marží?
  17. Používáte pro komunikaci své firmy / značky sociální sítě, zejména Facebook? Pokud ano, můžete stručně shrnout Vaši dosavadní zkušenost? Pokud ne, jaký je Váš názor na tato média a počítáte s nimi pro budoucnost?
  18. Jak podle vás nová legislativa TPMS ovlivní obchodování s pneumatikami a pneuservisní činnost? Chystáte v rámci vaší společnosti nějaká opatření?
  19. Jak vnímáte ze své pozice rok po nabytí účinnosti dopad tzv. štítkování pneumatik? Kolik času vám štítky berou a jak byste charakterizoval(a) jejich dopad na Vaši práci či podnikání?
  20. Jak se Vám vydařila jarní sezona 2013 a jak odhadujete, že se bude vyvíjet trh v letošní zimní sezoně? Očekáváte spíše růst, stagnaci nebo pokles?
  21. Pociťujete při své práci rostoucí informovanost koncových zákazníků o materiálovém stáří pneumatik a častějším „hlídání“ tohoto parametru při nákupu pneumatik? Domníváte se, že to může obchodníkům a pneuservisům zkomplikovat život?
  22. Pociťujete obecný nadbytek pneumatik na trhu? Domníváte se, že „přeplněné sklady“, které hlásí řada dealerů, povedou k poklesu poptávky a menší ochotě k předzásobení?
  23. Jak by měl podle Vašeho názoru vypadat ideální dodavatel pneumatik pro pneuservis? Jaké hlavní atributy by neměl postrádat?
  24. Domníváte se, že místo původu (výroby) pneumatiky stejné značky a dezénu má vliv na vlastnosti této pneumatiky (např. stejná pneumatika vyrobená v evropském a asijském závodě téže společnosti)? Máte v tomto směru nějaké osobní zkušenosti?
  25. Myslíte si, že při povolování podnikání v oblasti prodeje a servisu pneumatik by měl stát vyžadovat prokázání vzdělání či kvalifikace pro tuto činnost? Nebo postačí nechat tuto oblast na tržních mechanizmech a soukromých subjektech (školení zaměstnav
  26. Jak se Vaše společnost připravuje na nadcházející jarní sezonu v oblasti prodeje / servisu pneumatik. Očekáváte, že nadcházející jarní sezona na českém trhu bude něčím specifická?
  27. Jak hodnotíte schopnost dodavatelů pneumatik v ČR uspokojovat vaše objednávky na dodávky zimních pneu v letošní sezoně? Pokud jste v roli dodavatele, na kolik procent jste letos schopni uspokojit poptávku trhu včetně termínů?
  28. Domníváte se, že nová legislativa v oblasti používání zimních pneumatik výrazně ovlivní trh a poptávku? Učinila nebo učiní Vaše společnost s ohledem na novou legislativu nějaká opatření?
  29. Pociťujete ze svého místa, ať již provozovatele pneuservisu či zástupce výrobce, rostoucí angažovanost autoservisů v pneuservisních činnostech? Pokud jste takovou konkurenci sami pocítili, podnikli jste v tomto směru nějaká opatření?
  30. Můžete z pohledu Vaší firmy zhodnotit sezonu prodeje zimních pneumatik 2010/11? Existuje něco, čím se odlišovala od sezon předešlých?

 

Komentáře k článku

 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz