Pneurevue.cz » Názor z páté strany » Domníváte se, že by pneuservisy měly při poskytování servisu pneumatik zohledňovat skutečnost, zda si zákazník pneumatiky koupil na místě servisu nebo si je přivezl?

Domníváte se, že by pneuservisy měly při poskytování servisu pneumatik zohledňovat skutečnost, zda si zákazník pneumatiky koupil na místě servisu nebo si je přivezl?

 

pondělí, 3. června 2019

 Hana Slavíková, vedoucí provozovny FirstStop, SQS, spol. s r.o. Brno

Hana Slavíková, vedoucí provozovny FirstStop, SQS, spol. s r.o. Brno

Snažíme se jít cestou vysvětlování a zdůrazňování výhod, které má zákazník, pokud si pneumatiky zakoupí u nás. Patří k nim přednostní termín přezutí, slevy na servis a uskladnění či rychlá diagnostika podvozku s výstupním protokolem. Cena výrazně vzrostla a v budoucnu ještě dál podraží, takže platit plnou cenu za servis bez jakékoli slevy bude stále více bolet. Snažíme se také vysvětlovat rizika nákupu na internetu – nikdo neví, kde a jak byly pneumatiky skladovány, existují rizika poškození, zdeformování bočnic, zlomených kordů apod. Zpoplatněná kontrola pneumatik z neznámých zdrojů je na místě, ale osobně nevidím cestu v nějakých přirážkách k ceně za práci. Má to také svá právní úskalí. Na druhé straně rozhodnutí, komu slevu poskytnete a komu nikoli, je nenapadnutelná. Náš stálý zákazník musí mít pocit, že je prioritní, upřednostňovaný a dostává řadu výhod. Nejde o to ty ostatní diskriminovat, ale vysvětlovat a dát jim možnost si vybrat.

 
 
Petr Baar, obchodní manažer, AM PNEU s.r.o., Ostrava

Petr Baar, obchodní manažer, AM PNEU s.r.o., Ostrava

Dovezené pneumatiky jsou dlouhodobě neřešeným problém v mnoha servisech. Pneuservisy uspokojuje fakt, že se jim nevede špatně a aspoň jim zůstal zisk z práce. Převládá strach ze ztráty zákazníka a možné pokažení si jména pomluvami. Jsou již ale servisy, které neobsluhují zákazníky s donesenými pneumatikami vůbec, nebo jenom mimo hlavní sezonu, nebo za vyšší ceny. Jako nejvhodnější a ověřenou formu „výchovy zákazníka“ doporučuji pneuservisům cestu nulové slevy z ceny práce. Pneuservis má nastaven vyšší základní ceník pro zákazníky, kteří si donesou vlastní nové pneumatiky. Z tohoto ceníku dává např. 30% slevu svým kmenovým zákazníkům. Jednoduché a spravedlivé.

 
 
 Mikuláš Erdélyi, manažér pro rozvoj služeb CZ/SK, síť BestDrive

Mikuláš Erdélyi, manažér pro rozvoj služeb CZ/SK, síť BestDrive

Tato otázka se samozřejmě netýká jenom pneumatik, ale dílů obecně. Pokud chceme být k zákazníkovi féroví a neúčtovat mu dodatečné náklady spojené s možnými prostoji, musí být každý díl včetně pneumatiky před montáží vizuálně zkontrolovaný a musíme prověřit, zda se jedná o díl kompatibilní, vhodný, schválený pro montáž na dané vozidlo. I přesto, že máme na našich pobočkách kvalifikovaný a profesionálně zdatný personál, není v našich silách ani možnostech posoudit všechny parametry kvality a technického stavu dovezených dílů. Vizuální kontrola má svá omezení. Samozřejmě toto prověřování s sebou nese nároky na čas, který musí personál provozovny věnovat kontrole dílů a pneumatik pocházejících z pro nás neznámých a neprověřených zdrojů. Z tohoto důvodu máme v našem ceníku uvedenou položku kontroly dovezených dílů, kterou zákazníkovi v takovém případě účtujeme. Každý zákazník je na tuto skutečnost upozorněný na začátku sjednávání zakázky. Před našimi zákazníky tuto skutečnost netajíme a ani tento poplatek neschováváme za jiné platby. Chceme být vůči zákazníkovi féroví.

 
 
Michał Gomul, obchodní ředitel,  Latex Opony, Opole, Polsko

Michał Gomul, obchodní ředitel, Latex Opony, Opole, Polsko

Zákazníci, kteří kupují pneumatiky v pneuservisech, očekávají nižší cenu za montáž, někdy dokonce zcela zdarma. Bohužel často to je tak, že nižší cena za přezutí je jedinou možností, jak pneumatiky prodat. Proto v našich servisech je cena za montáž mnohem nižší, než je tomu v případech, kdy si zákazník přiveze pneumatiky s sebou. V dobrých servisech zákazník těží ze znalostí a zkušeností odborníků. Naší zákazníci tento přímý kontakt oceňují. V některých případech výrobci pneumatik nabízejí různé formy podpory prodeje pro servisy, např. palivové karty, poukázky na uskladnění zdarma apod. K takovým výhodám obvykle nemají zákazníci e-shopů přístup. Důležité je i hledisko záruky. Přímý kontakt s prodejcem vždy usnadňuje řešení reklamací. V našich servisech řešíme takové nepříjemné situace maximálně ku prospěchu zákazníka, k čemuž nám pomáhají naše pevné a dlouhodobé vztahy s výrobci. Ze všech těchto důvodů se nákup pneumatik v pneuservisu stává stále atraktivnější volbou pro koncové zákazníky.

 
 
 Martin Klejna, majitel, Xpress pneu s.r.o., Hradec Králové

Martin Klejna, majitel, Xpress pneu s.r.o., Hradec Králové

Tato problematika neustále zatěžuje pneuservisy. Někoho více a někoho méně či vůbec. Dle mého názoru se díky internetovým prodejům pneumatiky stávají pouze nástrojem na prodej práce. Velcí internetový prodejci nejsou schopni zajistit přezouvání, a proto si zákazník stejně musí vyhledat nás, pneuservisy. Postihy nebo respektive ,,zohledňování“ bych osobně nezaváděl. Zákazníci se dostatečně potrestají na celkovém zdražení práce a nekomfortu převoz, případně při vyzvedávání pneumatik dodaných kurýrem. Výjimkou není ani to, že si zákazníci přivezou špatný, nevyhovující rozměr.

 
 
 
 
 

Komentáře k článku

 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz