Pneurevue.cz » Názor z páté strany » Jak jste pracovně prožili posledních šest týdnů od nástupu opatření proti epidemii Covid-19 a jaký očekáváte vývoj odvětví do začátku léta?

Jak jste pracovně prožili posledních šest týdnů od nástupu opatření proti epidemii Covid-19 a jaký očekáváte vývoj odvětví do začátku léta?

 

úterý, 2. června 2020

Lenka Hájková, Pneuservis Pavel Svatoš, Zruč-Senec

Lenka Hájková, Pneuservis Pavel Svatoš, Zruč-Senec

Posledních šest týdnů od nástupu opatření proti epidemii Covid-19 jsme prožili nad očekávání velmi pracovně. Do tohoto období nám zasáhla sezona na letní přezutí a my jsme byli rádi, že můžeme pracovat. Sice jsme nejeli na plný plyn, jak jsme zvyklí při sezonním přezouvání, ale hlavní pro nás bylo, že můžeme svým zákazníkům nabízet dále naše služby. Na začátku této nejisté doby pro nás všechny, kdy nikdo přesně nevěděl, co bude dál, jsme pozorně sledovali média, abychom neporušili některá z vládních nařízení. Období to bylo velmi náročné zejména kvůli nastalé nejistotě, kdy jsme vůbec nevěděli, zda budeme moci naši provozovnu otevřít. Provoz v pneuservisu jsme přizpůsobili tak, abychom splňovali podmínky nařízené vládou. Pracoviště bylo vybaveno množstvím dezinfekce a nošení roušek se stalo součástí každého pracovního dne. Za zodpovědný přístup bych ráda poděkovala i našim zákazníkům, kteří dodržovali nastavená pravidla. Zakázky jsme přijímali jen na základě objednávek. Ve vývoji v našem odvětví neočekáváme nějakou velkou změnu. Nyní dobíhá sezonní přezouvání, které bude letos končit déle, než je obvyklé. Poté pomalu navážeme na zimní přípravu.

 
 
Miroslav Duchek, Pneu Duchek Havel s.r.o., jednatel, člen Fr. rady BestDrive, Nepomuk

Miroslav Duchek, Pneu Duchek Havel s.r.o., jednatel, člen Fr. rady BestDrive, Nepomuk

Poslední týdny měly značně rozdílný vývoj. První dva týdny jsme opravovali pouze nejnutnější závady (průrazy zemědělských pneu, píchlé nebo poškozené nákladní a osobní pneu, výměny autobaterie, žárovky). Zkrátka – kdo doopravdy nepotřeboval, raději návštěvu autoservisu odložil. Zákazníků tedy bylo jen poskrovnu, rozdělili jsme se na dvě party jak na servisu, tak za pultem, a čerpali jsme i pár dní dovolené. Částečně jsme využili možnosti příspěvku od státu, tzv. kurzarbeit. Další dva týdny narůstal počet zákazníků a práce, zákazníci už nebyli tak opatrní, jelikož se přiblížil termín přezouvání. Momentálně jedeme v plném pracovním režimu, i když s určitým hygienickým omezením na dílně i na prodejně. Epidemiologická situace se zlepšuje a zřejmě většina našich zákazníků stráví dovolenou v tuzemsku, kde je doopravdy i po mé vlastní zkušenosti mnoho krásných míst. K tomu budou potřebovat svoje osobní automobily v dobrém technickém stavu a je na nás, abychom jim v tom pomohli.

 
 
David Gütter, DMCompany a.s., elektrony.cz, Rokycany

David Gütter, DMCompany a.s., elektrony.cz, Rokycany

Pracovně jsme toto období prožili úplně normálně. Nejrůznějších bezpečnostních a pracovních předpisů k vyplňování a dodržování jsou desítky, takže něco navíc se nepozná. Home office pro nás není také nic nového. Naše vývojové oddělení, které spravuje náš rozsáhlý web s konfigurátorem kol na auto, tak pracuje již léta. Vývoj odvětví zatím kopíroval prodeje nových automobilů a dá se předpokládat, že tomu tak bude i v budoucnu. Lidé jsou v nákupech opatrnější a nepořizují si tolik věcí, které nepotřebují. Na druhou stranu individuální přeprava se ukázala jako nejbezpečnější a bez pneumatik a kol to nejde. Výrobcům litých kol klesá podíl OEM výroby pro automobilky a stoupá podíl vlastní aftermarketové výroby (málokdo si uvědomuje, že kola pro automobilky i pro koncové zákazníky dělají jedny a ty samé továrny se stejnou kvalitou výroby). Roste prodej litých kol a pneu pro elektromobily. Pořízení druhé sady litých kol se sezónními pneu přes internet se pro spoustu lidí stává dobrou možností bezpečné investice do vlastního auta s výhodou minimálního osobního kontaktu při koupi.

 
 
Tomáš Krutil, PNEU TOPKB s.r.o., Holice, Olomouc

Tomáš Krutil, PNEU TOPKB s.r.o., Holice, Olomouc

Od nástupu epidemie Covid se mnohé změnilo. Provoz na našich komunikacích se v první fázi omezil na minimum, stejně jako práce na naší provozovně. Hlavně se omezil prodej nákladních pneumatik u dopravců, zásobujících automotive. U ostatních jsme propad nezaznamenali. Osobní pneuservis jede „dle počasí“, lidé přezouvají až když svítí slunce nebo sněží… V současné době máme pouze úbytek nefiremních zákazníků, ale i ti se již osmělují a pomalu dojíždějí přezout, jak se rozvolňuje karanténní stav. Jaký očekávám vývoj odvětví? Nevím, nejsem Nostradamus. Jedno je jisté, automotive je na tom špatně a ještě nějakou dobu bude. Jde jen o to, jak dlouho. Na autoprůmysl je navázána spousta dalších odvětví a jestli lidé, co v oboru pracují, nebudou mít práci, tak nebudou mít chuť nějak zásadně utrácet. Snad nejsem velký pesimista.

 
 
 Jan Šafránek, obchodní ředitel Nexen Tire pro Českou republiku a Slovensko

Jan Šafránek, obchodní ředitel Nexen Tire pro Českou republiku a Slovensko

Stejně jako většina firem, tak i my jsme se museli vypořádat s nastalou situací. Náš zaměstnavatel, Nexen Tire Europe, přijal řadu opatření pro zajištění bezpečného pracovního prostředí, a proto jsme se v obchodním oddělení mohli plně věnovat tomu, abychom eliminovali negativní dopady epidemie na naše zákazníky. Zabývali jsme se například distribucí pneumatik, kterou postihl krátkodobý nedostatek pracovních sil, což vedlo ke zpožďování dodávek. To se naštěstí podařilo rychle vyřešit. Intenzivně se také připravujeme na novou zimní sezonu, která pro nás začíná o něco dříve, nežli je tomu v případě většiny konkurentů. Proto jsme v posledních týdnech aktivně jednali o dodávkách zimních pneumatik a zároveň důsledně sledovali vývoj prodejů letních plášťů. Překvapilo nás, že i když tato epidemie zasáhla zemi v míře nebývalé, prodeje v letní sezóně uspokojivě pokračují. Tempo připomíná poslední zimní sezónu, kterou si naši zákazníci pochvalovali pro její plynulý a pozvolný průběh. I když jsme značně optimističtí, na hodnocení je ještě brzo a až čas ukáže, zdali naši partneři vyprodají letní zásoby v dostatečné míře a budou tak mít finanční prostředky a prostory ve skladech pro nákup zimního zboží. Rád bych však uvedl, že první zimní objednávky nás velice potěšily. Ukazují, že naši partneři jsou pozitivně naladěni a věří, že spolupráce s Nexen Tire Europe povede k oboustranné spokojenosti.

 
 
 
 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz