Pneurevue.cz » Názor z páté strany » Někteří velcí výrobci pneumatik testují on-line platformy na prodej pneu koncovým uživatelům. Domníváte se, že se tento způsob prodeje může v budoucnu prosadit a zúžit tak prostor pro dealery?

Někteří velcí výrobci pneumatik testují on-line platformy na prodej pneu koncovým uživatelům. Domníváte se, že se tento způsob prodeje může v budoucnu prosadit a zúžit tak prostor pro dealery?

 

pondělí, 14. září 2020

Lenka Hájková, Pneuservis Pavel Svatoš, Zruč-Senec

Lenka Hájková, Pneuservis Pavel Svatoš, Zruč-Senec

Velcí výrobci pneumatik neustále vymýšlejí, jak by se dostali ke koncovému zákazníkovi, o kterého se staráme. Zřejmě jim nestačí, když prodají jen nám, pneuservisům. Aby ale mohl pneuservis prosperovat, je třeba pneumatiky nejen montovat, ale i prodávat. A pokud nechceme výrazně zdražit práci a zákazníka si udržet, prodej našich pneumatik je pro nás klíčový. Tuto skutečnost si již dnes mnoho lidí neuvědomuje a vozí si pneu koupené na internetu k nám. Kolikrát se ani nezeptají na naši prodejní cenu. Některé pneuservisy už nyní odmítají přezout zákazníky, kteří si přivezou své nové pneu. Věřím a doufám, že velcí výrobci pneumatik zůstanou jen u testování on-line platformy na prodej pneu koncovým uživatelům a tento způsob prodeje se v budoucnu neprosadí.

 
 
Miroslav Duchek, Pneu Duchek Havel s.r.o., jednatel, člen Fr. rady BestDrive, Nepomuk

Miroslav Duchek, Pneu Duchek Havel s.r.o., jednatel, člen Fr. rady BestDrive, Nepomuk

Prodej pneumatik od výrobce on-line platformou na koncového uživatele je dalším pokusem velkých koncernů obchodovat co nejvíce napřímo. Samozřejmě se tím zúží už tak omezený prodejní a rabatový prostor. Tento komerční a neosobní způsob prodeje se snaží uvést na trh třeba i automobilový průmysl, neboť si to dnešní on-line doba žádá. Myslím si, že bude mít své zájemce, přestože popírá několik základních pravidel péče o zákazníka. Ten si na stránkách společnosti nebo internetového obchodu vybere rozměr a typ pneumatiky a nechá si jej poslat domů nebo do pneuservisu. Chybí mi tady komunikace se zákazníkem, takže já nemohu ovlivnit jeho ne vždy správnou variantu obutí. Není to zrovna nejšťastnější způsob počátku vztahu mezi zákazníkem a pneuservisem. Chápu, že velcí výrobci pneumatik potřebují prodat co největší počet pneu, aby se obchodní oddělení mohlo pochlubit správní radě co nejvyššími čísly. Bylo by ale třeba se také zamyslet nad posledním článkem tohoto řetězu, a tím je odborný pneuservis. Věřím, že i velké koncerny, které investují nemalé částky do reklamy svých výrobků, mají zájem o jejich kvalitní montáž a spokojeného koncového zákazníka.

 
 
 David Gütter, DMCompany a.s., elektrony.cz, Rokycany

David Gütter, DMCompany a.s., elektrony.cz, Rokycany

Prostor pro dealery se zúžit může, pokud výrobci pneu zvolí nevhodnou cenovou politiku. Není bezpečné podkopávat si odběratelskou základnu nastavením příliš malého prostoru pro marže dealerů. Je třeba mít na paměti, že zákazník se s prodejci osobně setkává (minimálně při přezouvání pneu) a naslouchá jejich doporučením ohledně výběru a nákupu pneumatik.

 
 
Tomáš Krutil, PNEU TOPKB s.r.o., Holice, Olomouc

Tomáš Krutil, PNEU TOPKB s.r.o., Holice, Olomouc

Samozřejmě, ovlivní to prodej koncovým zákazníkům. Je jen otázkou, jak bude nadstavena cena na jejich shopech. Nemyslím si, že by byla tzv. „na krev“. Musí započítat náklady na distribuci a logistiku, to je daleko složitější a dražší, než mají dosud s námi, pneuservisy. Ve většině případů se pneuservisy cenově blíží k e-shopům a také vydělávají, takže prostor stále nějaký zůstává. Pneuservisy pořád mají možnost nakoupit jinde, mimo výrobce a naši zemi, kde jsou ceny mnohokrát přívětivější. Výrobce neumí nastavit výrobu dle požadavku koncového zákazníka a vykrývat ho dle jeho potřeb, na to má nás. Prostor nám zůstane, jde jen o to, jak velký – a to ukáže čas a odvaha výrobce pustit se na tenký led.

 
 
 Jan Šafránek, obchodní ředitel Nexen Tire pro Českou republiku a Slovensko

Jan Šafránek, obchodní ředitel Nexen Tire pro Českou republiku a Slovensko

Nárůst tržeb on-line obchodů každým rokem roste. Tento trend je patrný snad napříč všemi segmenty retailu. To, že se může projevit také u výrobců pneumatik, je pouze vyústěním současného nákupního chování a preferencí spotřebitelů. Otázkou však zůstává, nakolik jsou tyto tendence přínosné pro samotné spotřebitele, a to především u specifického druhu zboží, jakým jsou pneumatiky. Naše vize spočívá v zachování úzké spolupráce s našimi partnery, protože považujeme za důležité je podporovat v jejich aktivitách, o které nákupem na internetu spotřebitel přichází. Konkrétní prodejce totiž dokáže zákazníkovi nejlépe poradit, jaké obutí je pro daný vůz, styl jízdy, zkušenosti i očekávání spotřebitele nejvhodnější. Tuto expertizu koncovému zákazníkovi nikdo jiný nezprostředkuje. Tento faktor by se neměl podceňovat, jelikož správné obutí má zásadní vliv na bezpečnost každého účastníka silničního provozu.

 
 
 
 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz