Pneurevue.cz » Názor z páté strany » Používáte pro komunikaci své firmy / značky sociální sítě, zejména Facebook? Pokud ano, můžete stručně shrnout Vaši dosavadní zkušenost? Pokud ne, jaký je Váš názor na tato média a počítáte s nimi pro budoucnost?

Používáte pro komunikaci své firmy / značky sociální sítě, zejména Facebook? Pokud ano, můžete stručně shrnout Vaši dosavadní zkušenost? Pokud ne, jaký je Váš názor na tato média a počítáte s nimi pro budoucnost?

 

pátek, 30. května 2014

Gabriela Zůbková, Koltico s.r.o., Holešov

Gabriela Zůbková, Koltico s.r.o., Holešov

Naše firma využívá ke své propagaci také sociální síť Facebook, který provozujeme již déle než jeden rok. V současné době ho používáme jen velmi okrajově. Nemáme kapacitu se mu věnovat nějak zásadněji. Uvědomujeme si, že je zde možná jistá propagace firmy pomocí akčních nabídek, pozvánek na výstavy, na kterých se prezentujeme, apod. Snažíme se na Facebooku také propagovat novinky našich dodavatelů, např. nové pneu, zajímavé videa, která se vztahují k produktům, která nabízíme. Ovšem nejsme firma, která prodává široké veřejnosti a tudíž je naše klientela spíš odborná. Proto se domníváme, že Facebook bude sloužit spíš jako doplněk našich obvyklých propagačních kanálů. Proto prezentace na Facebooku nijak zásadně neovlivňuje naše prodeje. V budoucnu je možno předpokládat obecné zvýšení počítačové gramotnosti zákazníků, a proto propagace firmy na sociálních sítích asi bude nabývat na důležitosti. My jsme na to připraveni a máme svůj facebookový profil. Rozšíření na ostatní sítě nechystáme. Luděk Bartoš, obchodní ředitel, B2B Europe s.r.o., Ostrava Na úvod musím říci, že naše společnost založila profil na Facebooku až v letošním v roce, o něco dříve jsme začali používat profesní síť LinkedIn. Vzhledem k tomu, že se u nás průběžně vytvářejí nejrůznější nástroje a novinky, hledali jsme způsob, jak je odkomunikovat. Právě Facebook vnímáme jako jeden z možných nástrojů doby, kterým lze jednoduše a rychle danou informaci přenést k partnerům. Osobně se domnívám, že dnešní penetrace Facebooku na servisech je poměrně nízká, nicméně ve střednědobém horizontu v tomto komunikačním kanálu jisté možnosti vidím.

 
 
Luděk Bartoš, obchodní ředitel, B2B Europe s.r.o., Ostrava

Luděk Bartoš, obchodní ředitel, B2B Europe s.r.o., Ostrava

Na úvod musím říci, že naše společnost založila profil na Facebooku až v letošním v roce, o něco dříve jsme začali používat profesní síť LinkedIn. Vzhledem k tomu, že se u nás průběžně vytvářejí nejrůznější nástroje a novinky, hledali jsme způsob, jak je odkomunikovat. Právě Facebook vnímáme jako jeden z možných nástrojů doby, kterým lze jednoduše a rychle danou informaci přenést k partnerům. Osobně se domnívám, že dnešní penetrace Facebooku na servisech je poměrně nízká, nicméně ve střednědobém horizontu v tomto komunikačním kanálu jisté možnosti vidím.

 
 
Jindřich Šafránek, majitel, PNEU-Šafránek, s.r.o., Praha

Jindřich Šafránek, majitel, PNEU-Šafránek, s.r.o., Praha

Vámi uvedené sítě sám jako staromilec používám velmi zřídka. Většinou pokud něčemu nerozumím, hledám informace (rady), bohužel zaručené rady od běžných lidí (zákazníků) jsou někdy značně rozdílné, téměř protichůdné.Myslím, že se do nich promítá část životních zkušeností či názorů / postojů.Bohužel myslím, že tyto věci bez záruky musí člověk brát s rezervou, stejně tak jako zprávy ČT či prohlášení Rady bezpečnosti. Konkrétně, k Facebooku jsem se otočil zády, protože rostoucí okruh přátel mi ucpal můj PC zasílanými věcmi, které nechci číst. Možná pokud stoupne důvěryhodnost, bude vše jinak.

 
 
Robert Šanda, majitel, RSV Pneuservis Mlékojedy u Litoměřic

Robert Šanda, majitel, RSV Pneuservis Mlékojedy u Litoměřic

Pro komunikaci své firmy Facebook nepoužívám. Párkrát jsem se o to pokusil, ale nemělo to žádný efekt. Možná že je Facebook spíše pro relax a lidé na něm se nechtějí zabývat technickými věcmi. Hlavně mě přijde, že uživatelé Facebooku jsou vždy o dost chytřejší a to, co jim prostřednictvím Facebooku nabídnete, zhodnotí a dostatečně okomentují. Z profesního hlediska jako pneuservis Facebook nepotřebuji a zatím ho nebudu používat, i když jako servis jsem na něm zaregistrovaní. Názor na Facebook jako občan mám také dosti negativní, mnoho lidí tam ztratí mnoho času. Pokud si budu chtít popovídat s přáteli, tak je navštívím osobně, nebo je pozvu kamkoli mezi lidi. Mám rád osobní kontakt, ale nebudu sedět u počítače a vlastně nežít.

 
 
Richard Troster, výkonný ředitel, Michelin Česká republika, s.r.o.

Richard Troster, výkonný ředitel, Michelin Česká republika, s.r.o.

Sociální sítě představují důležitou součást komunikační strategie firmy. Vhodně doplňují webové stránky Michelinu i prezentaci v tištěných médiích. Sdílíme zde hlavně aktuální informace o produktech a službách, zajímavé fotografie a videa a také zde organizujeme soutěže. Interakce s koncovými zákazníky a našimi obchodními partnery je pro nás velmi důležitá. Používáme je nejen pro komunikaci se zákazníky, ale i s našimi obchodními partnery. Poslední sell out kampaň tak můžete nalézt i na sociálních sítích. I přesto, že jsou pro komunikaci stěžejní tištěná média, reklama a propagace značky se čím dál tím víc přesouvá právě do online prostoru. Na lookální profily jednotlivých zemí na Facebooku nebo na Twitteru, speciální kanály pro komunikaci se zákazníky na Youtube (Michelinpassion, bestofrallylive, Michelintrucktyres, Michelinrestaurants nebo Michelinvoyage) apod. Například bestofrallylive má bezmála 37 000 pravidelných návštěvníků a tento počet stále roste. Na sociálních sítích nekomunikuje jenom Michelin jako značka, ale i jednotlivé produktové linie a v neposlední řadě zde naleznete i všechny informace o panáčkovi Michelin. Pro divizi průvodců a map je online komunikace s fanoušky nejdůležitější části propagace. Postupně se také vytvářejí profily všech zemí na Facebooku. V loňském roce vznikla stránka pobočky v Maďarsku, v letošním polský profil Michelinu a příští rok je doplní i česká stránka.

 
 
 
 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz