Pneurevue.cz » Profil » roman

Příspěvky v diskuzích

romanHroudo, asi bude záležet i na tom, za kolik to nakoupíš. Též jsem musel změnit dodavatele gum. Pokud má některý VO dražší ceny pro servisy než má koncák se 4 gumami, tak i s 5% marží může být guma neprodejná. A opět se vracíme na začátek koloběhu: Za kolik to nakoupí koncák a za kolik pneuservis a jak to změnit....
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 23. dubna 2019
 
romanNa marže v desítkách procent (čehož shopy logicky využily), které byly běžné u velkých pneuservisů na konci minulého století musíme zapomenout. Malé servisy (jako jsem byl i já) měly skonto v té době ve výši 15% a též jsme "žili". Ale i s marží okolo 10-15% se dá úspěšně prodávat i teď a je lepší mít na gumě 10-15% než nic a než házet flintu do žita. Proto má hodně pneuservisních řetězců ve světě (ale i u nás) svoje privátní značky s vyšší marží, ze kterých "žijí" a které preferují (nebo úzce spolupracují s těmi dovozci, kteří distribuují své gumy pouze přes pneuservisy). Pneunm to napsal naprosto přesně. Nejde to udělat hned, je to boj na delší dobu a já věřím, že nejsme v tomto boji bez šance. Když dáš na svoje nové gumy i nějakou slevu na práci (ze základní vysoké sazby), tak hmyz často změkne a radostně zabzučí nad mojí nabídkou a je spokojenost na obou stranách...
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 22. dubna 2019
 
romanPneunm: Čím to je netuším, ale zažil jsem podobnou situaci v roce 2016 u Renaultu Fluence, který byl vybaven startovací kartou. Týden fungovaly klony od Schraderu, pak týden po výměně klony od Senzitu, diagnostika senzorů hlásila vždy vše OK, ŘJ auta též hlásila vše OK a po týdnu v obou případech konečná. Dodavatel kontaktoval výrobce a ten dělal mrtvého brouka. Asi po roce snad Schrader vydal prohlášení, že klony nefungují u Renaultů Fluence vybavených startovací kartou z důvodu zabránění krádeže vozidla. Proto úmyslně prý nefungují klony. Jedině origo senzory a pak ručně přepsat ID v ŘJ.
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 22. dubna 2019
 
romanHroudo, to se ale stále motáme v tom "začarovaném kruhu". Jsme otroci (nebo spíš gumootrok nahraditelný jiným gumootrokem), ale proč tedy nechceme (jakožto všichni otroci pneuservisní říše) změnu k lepšímu? Proč se nebráníme? Tohle nechápu, když to funguje v jiných branžích. Jak říkáš, zítra zpět do montérek a snad mi dorazí mj. i 17" myšáky, které si chtěl pán původně koupit na netu. A kdo Vám to přezuje, říkám? Já ne! Vysvětlil jsem mu důvod, proč může být shop v součtu o pár procent levnější než pneuservis. Řekl, že to už chápe a ať mu dám tedy svoji cenovou nabídku. Moje nabídnutá cena jej mile překvapila (asi žil předtím v domnění, že mu nabídnu zboží s rabatem 50%) a dohoda byla na světě během několika sekund. Pak že se bránit nedá...
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 22. dubna 2019
 
romanHospod je také habaděj, kadeřnic taktéž, stavebních firem je také dost a všude to nějak funguje, jen u pneuservisů to nejde a ani není motivace to změnit... Proč? Nepamatuji se na dobu, že by zedník pracoval za hrst rýže. Nebylo to ani za sociku, ani po revoluci a ani teď. Nikde také nevidím nával 17 letých kluků, jak se hlásí na práci do pneuservisu. Kde dělám chybu ve svém vidění světa?
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 22. dubna 2019
 
romanJe smutné, že se naše branže se dostala do situace, že musíme závidět zedníkům jejich výdobytky... Asi si včas zedníci uvědomili (na rozdíl od nás), co by mohlo následovat. No nic. Hroudo, to je částečně pravda co píšeš, ale: 1) Zdaleka všechno všeumělové nestihnou, i kdyby makali 24 hodin denně. 2) Jak přezouvají (pokud vůbec se dá slovo "přezouvat" použít)? => Kola nasazena "proti srsti", závaží pamatuje doby Krále Klacka (pokud to vůbec vyvažují - často ani to ne), případný defekt zacpou (když to opět trochu přeženu) kouskem dubové větvičky, nový ventil - co to je? atd. => Jsem si skoro jistý, že novky z netu nesvěří hmyzák těmto "expertům", ale spíš klasickému pneuservisu. No a tam hlavně směřuje můj minulý příspěvek. Nerad se vzdávám bez boje a věřím, že ten náš boj přinese nějaké ovoce. Máš ale pravdu v tom, že každá boj způsobí nějaké to zranění. To je holt úděl boje.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 21. dubna 2019
 
romanHrouda: A proč tomu tak je? Protože my, pneuservisáci, si velmi často necháme kálet na svoji vlastní hlavu, nechráníme si náležitě své živnosti před dotěrným hmyzem, nepoužíváme obrannou politiku u našich živností a hmyz kolenovrtný toho dokáže (logicky) okamžitě využít resp. zneužít. Jsou mezi námi stále "experti", kteří jsou pyšni na to, že přezují vozidlo do pneumatik zakoupených u konkurence za pár dukátů => hmyz se podle toho zařídí a svůj postup opět příště zopakuje. Proč by hmyz měnil svůj postup. když jim tento postup vychází? Čemu se tedy nedivíme?! Když jsem se o tom bavil včera s jedním známým zedníkem, tak jen vytřeštil oči a řekl, že on pracuje pouze na těch zakázkách, kde se bude zdít z "jeho" materiálu (s marží 30%) a pokud ne, tak tyto zakázky on odmítá. Myslím si, že naše živnosti mají vyšší nárok na vybavení než je vybavení živnostníka zedníka a přesto si zedník svoji živnost chrání velmi dobře a pneuservisák (pro mě paradoxně) nikoliv. Zaspali jsme v obraně našich živností, ale přece nebudeme "házet flinty do žita".
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 21. dubna 2019
 
romanPneunm: Uvažuji o tom samém. Není možné do nekonečna dělat "kašpary" prodejcům, kteří neposkytují na své gumy servis. Naše vybavení stojí statisíce a máme jen jedny záda. Proč by si hmyzáci nemohli zakoupit k novým pneumatikám i vlastní mašiny + poukaz na léčbu zad na ortopedii? Vždyť s námi pneuservisáky hmyzáci jednají jako s největším póvlem.
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 18. dubna 2019
 
romanJeště jedna poznámka. Nejsem právník, nicméně když jsem se o tomto problému bavil s jedním kamarádem právníkem, tak se divil tomu, jestli si vůbec uvědomuji možných případných problémů při montáži "cizích" pneumatik ve smyslu nového občanského zákoníku (ve smyslu ochrany koncového spotřebitele). Na jedné straně přebírám záruku za bezproblémový provoz mnou namontovaných "cizích" pneumatik (rabat nula, povinnost likvidace zdarma, ale ručím za jejich bezproblémový provoz ...), ale na druhé straně nemůžu použít systém dvou rozdílných cen. Jediným řešením (dle jeho názoru) je možnost smluvních slev ze základní ceny za předpokladu pevně daných smluvních pravidel slev. Říkal, že proto je ideálním řešením říci "NE", pokud se chci vyhnout případným problémům, jelikož právo bude upřednostňovat konečného spotřebitele. Dále říkal, že nikdo netvrdí, že bych případný spor nevyhrál, ale jestli se mi to vůbec vyplatí riskovat případný spor. Berte to jako můj názor. Co právník, to různý názor. Třeba to jiný právník bude vidět jinak.
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 17. dubna 2019
 
romanEnter... Jistě, můžeš to naúčtovat, ale musíš to ekvivalentně zdůvodnit, proč "on to neplatil, ale já ano".
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 17. dubna 2019
 
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz