Pneurevue.cz » Profil » roman

Příspěvky v diskuzích

romanJá to téma s velkoobchody tedy začnu svým pohledem a názorem. Až na pár výjimek má každý velkoobchod s pneumatikami svůj vlastní maloobchod s pneuservisem, svoji síť vlastních pneuservisů, menší drobné pneuservisy, ale i maloobchodní eshop. Tendence u VO je jasná: prodat co nejvíce gum (tím pádem minimální prodejní cena je tím jediným kriteriem) přes všechny své prodejní kanály a vůbec neřešit to, kdo to bude koncákovi přezouvat, likvidovat, řešit případné reklamace atd. Takže se nemůžeme divit, že každému, kdo má do zádele díru to VO prodá za (skoro) stejných podmínek jako pneuservisu. To slůvko "skoro" je důležité, protože někdy má paradoxně koncák lepší nákup na netu než pneuservis, někdy má pneuservis o 1-3% lepší podmínky než koncák na jejich MO eshopu. Mám vážné obavy, že tato situace nemá řešení ze strany velkoobchodů s touto obchodní politikou. Jsou asi jen dvě možnosti, jak se může pneuservis bránit. Jedna možnost je ta, že bude preferovat a prodávat pneumatiky od toho dodavatele, který neprodává své gumy na netu a který bere pneuservisy jako svoji jedinou distribuční cestu. Druhou možností jsou různá omezení, restrikce či jiná cenová politika pneuservisu při přezouvání cenově "nezajímavých" pneumatik zakoupených u "nepneuservisních" prodejců. Pneuservis si musí uvědomit a využít toho, že bez jeho služeb a vybavení má koncák v autě pouze 40kg černé hmoty, která sama bez jeho přičinění nejezdit nebude.
O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 7. září 2018
 
romanSamozřejmě ten pneuservis, který se předzásobil, bude a je ve velké výhodě, ale jak dořešit (resp. jak Němci dořešili) distribuci dokupů a atypů do pneuservisů? Málokterý pneuservis trefí předzásobení tak dobře, aby se obešel bez služeb přepravců po zbytek sezóny či roku.
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 4. září 2018
 
romanJak píšeš, platy ve státních institucích (a dokonce i v privátních firmách) rostou, takže opravdu není důvod, aby se pneuservisy stále chovaly spíš jako neziskové organizace či charita, než jako ziskový subjekt. Pneuservis musí být ziskový nejenom z prodeje těch pneumatik, u kterých je "přiměřená" marže, ale i z vlastní práce. Prodej pneumatik nemůže do nekonečna "dotovat" provoz pneuservisu, modernizaci vybavení, nové technologie atd. Mějme na mysli tu skutečnost, že my umíme nejenom pneumatiky prodat, ale i přezout!! A bez "otrockého" přezutí je pneumatika zákazníkovi potřebná jak mrtvému zimník... Proč tohoto nástroje nevyužít ke zvýšení vlastních prodejů a i ziskovému přezutí veškerých pneumatik?
O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 31. srpna 2018
 
romanZdravím, mohu pouze suše konstatovat, že sem měl včera podobného "zákazníka", jen to byly klasické 195/65 R15 zabalené už v papírových kartónech. Též jsem pána "interneťáka" ubezpečil, že může být rád, že byl na počkání obsloužen (byť beze slevy-neboli s vysokohorskou přirážkou) a že pokud by se tohle stalo v sezóně, tak jedinou věcí, kterou by mohl udělat, by bylo zařazení zpátečky a okamžitý odjezd ze servisu bez přezutí. Doufám, že svoji dnešní zkušenost řekne všem svým známým a příbuzným, aby jim předal informaci, jak u mě probíhá a bude u mě probíhat v sezóně s gumami právě zakoupenými jinde než u mě. Přátelé gumaři, nemáme asi jinou možnost, než "vystrčit naše růžky", takže hurááá do boje.
O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 11. srpna 2018
 
romanPřátelé gumaři, měl bych k Vám jeden dotaz k zamyšlení: Pokud zisk za omotání 4ks pneumatik lepící páskou nakoupenou za 30Kč a 5 minut práce je kompenzováno ziskem cca 500Kč, tak kolik by měla být cena za přezutí, když na to potřebujeme lidskou práci v čase o řád vyšším a strojní vybavení v řádu statisíců korun? To ani nepočítám to, že přebíráme záruku za zboží (za namontované pneumatiky), skladování ojetých pneumatik před jejich odvezením na likvidaci, amortizaci našeho vybavení, montérky pro obsluhu mašin atd.
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 6. srpna 2018
 
romanBF: Je to přesně tak, jak píšeš. Většina pneuservisů ve snaze vyhovět ve všem zákazníkovi se dostala do situace, že i kdyby jim zákazník začal kálet na hlavu, tak se radují, že kálí právě na jejich hlavu. Kšeft je kšeftem pouze tehdy, když je výhodný pro obě strany => zákazník akceptuje cenu a firma (pneuservis) vydělá. A tohle je ten průšvih, že aby byl zákazník spokojen, tak si nechají pneuservisy v současné době i kálet na vlastní hlavu a ještě k tomu radostně vřískají, že má "zakázku" - úmyslně nepíšu, že má "kšeft". Proč by měly být pneuservisy tím, kteří si nechají neustále kálet na vlastní hlavu? Přátelé gumaři, popřemýšlejte nad tím.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 5. srpna 2018
 
romanPokud nezvítězí selský rozum, tak tahle bitva mezi pneuservisy resp. shopy vers. pneuservisy bude trvat několik let. Zákazník a shopy budou z toho těžit a pneuservisáci? Ti se snad naučí během této doby přemýšlet, za kolik Kč je rentabilní přezouvat (konkurenční) pneumatiky, aby to bylo ziskové a aby nebyli ostatním branžím k smíchu, že pracují jako "charitní" organizace.
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 2. srpna 2018
 
romanhohencenda: Též doufám v to samé, ale kdy to bude? Já jsem svoje výchovné metody tady uvedl. V sezóně kolenovrty neobsluhuji a mimo sezónu mají vysokohorskou přirážku (resp. nemají nárok na slevu, abych neporušoval naše zákony). Bohužel zatím mám dojem, že jsem se svými metodami v mém okolí sám. Kamarád je zaměstnancem u jistého velkého pneuservisu a nadhodil moji metodu šéfovi a byla zamítnuta... Přišli by o pár zákazníků... Sranda je v tom, že tam nemá kdo dělat, nestíhají, ze 4 mechaniků tam zůstal jediný a co bude na podzim si nedokáže nikdo představit... Jistý jiný řetězec s autoservisem v mé blízkostu má ceduli "kompletní přezutí od 396,-" a nerozlišuje co přezouvá, jenom rozlišuje velikost kol. Máš pravdu, že se dotyční možná/snad zamyslí nad sebou, ale kdy to bude netuším.
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 24. července 2018
 
romanPokud kolenovrt neobejde 10 pneuservisů a všech 10 mu neřekne "bohužel nejde to" nebo "šlo by to nejdříve za XY dní, ale bude to stát 2000Kč a více", tak se situace nezmění. Pokud se najde "charitativní" pneuservis (a že se zatím najde), který to udělá ihned za 400Kč, tak brečíme sice pěkně, ale na špatném hrobě.
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 23. července 2018
 
romanKoukám, že na rozdíl od ČR je v Německu běžné vybírat poplatek za likvidaci ojetých pneu (2,50€ / ks) v místě jejich "zanechání" k likvidaci. Ví někdo, jestli má německý pneuservis odvoz starých pneu "zdarma", nebo to platí (resp. jak to platí) dotyčný pneuservis zpracovateli odpadu? Jak je to v Německu s "kolenovrty"?
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 22. července 2018
 
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz