Pneurevue.cz » Profil » Shambo

Příspěvky v diskuzích

ShamboBF, SAB: můžeme těch dodavatelů přes hraniční čáru bez českého IČ, DIČ vyjmenovat tucet. Dva tucty. Z těch větších. První pomoc pro odběratele v ČR - faktura je bez DPH. Příklad: servisy, které roky kupovaly na Slovensku. Táhne se za nimi dluh v likvidaci, v účtu mají dovozy, registraci na Min živ prostředí nemají. Co teď? Jak jsem psal - pouze sankce za nenahlášení se je od 01.01.2021 půl mega. Good luck. A to první z řady postihů. Řada majitelů servisů/ VO si myslí, že když zboží dováží, tak stačí hodit šrot na kontejner ELTMA. Nestačí. Další významná skupina dovozců si na NE-likvidaci postavila business plán. Nic jiného neumí. Nižší náklady = nižší cena = "...no mi stačí nižší marže". Uff. Stačila, hoši, stačila. Kouzelná věta, která nás provází roky: konkurence mi proti vám nabízí lepší cenu. Ok, máš ji mít. Likviduje ta konkurence? Kolik? Je registrována? Není? Likviduj, nebo tě zlikvidují. Jiná cesta není. Howgh.
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 14. prosince 2020
 
ShamboSAB: ok, stručné shrnutí: 1/ tzv. výrobce = importér, protektorář, výrobce = se musí zaregistrovat u Min. živ. prostředí, jinak finanční sankce 2/ bavme se "jen" o importérech = musí likvidovat buď individuálně, nebo v kolektivním systému (ELTMA) 3/ pokud individuálně: a/ musí vytvořit na své nákaldy nejméně 534 sběrných míst v obcích s rozšířenou působností na území ČR b/ musí vysbírat na své náklady v roce 2021 min. 70% váhy svého importu a od r. 2022 80% váhy importu c/ sebraný odpad musí nechat na své náklady ekologicky zpracovat d/ od 1.1.2021 musí uvádět ve faktuře odděleně náklady na zpětný odběr a likvidaci buď za 1 kg, nebo 1 kus pneumatiky e/ chyby nebo zfalšování evidence, hlášení, výkazů, neregistrace - tvrdé finanční sankce 4/ pokud vstoupí do ELTMA, hradí 100% nákladů na likvidaci z objemu svého dovozu, ELTMA může auditovat údaje o dovzu atd. - logické. Toto se týká i protektorace, pokud je odpadová pneu ne z výkupu, ale ze skládky/ likvidace atd. Toto jsou hlavní rozdíly. Prováděcí předpisy ještě nejsou schváleny. Sám nový zákon byl 10.12.2020 zahrnut do Sbírky zákonů a platí. Stačí tak? Hlavní změna je nekompromisní tlak na všechny dovozce včetně internetových. Problém bude ve vymahatelnosti. Důsledkem bude růst cen. Jednoznačně. A cenový boj mezi těmi, kdo budou zákon respektovat a těmi, kdo budou v šedé nebo černé zóně.
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 14. prosince 2020
 
ShamboPokud fyzická nebo právnická osoba, uvádějící pneumatiky na trh (dovozce, výrobce, protektorovna) nepodá žádost o zápis do Seznamu výrobců, uvede nepravdivé údaje nebo nepovede/ neoznámí patřičné změny, jedná se o přestupek s pokutou 500 000 Kč. Pokud tatáž osoba nezajistí na své náklady zpětný odběr, jejich zpracování a využití, jedná se o přestupek s pokutou 1 000 000 Kč. Jedná o drobný fragment sankcí a pokut. Ty vyšší sazby - 5 000 000 Kč - jsou z mého pohledu likvidační. Zda oprávněně? Jak řekla paní ministryně: ví vil síííííííííííííí.
O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 12. prosince 2020
 
ShamboMezi více jak 200+ subjekty uvádějícími pneumatiky na trh včetně členů ELTMA na webu Ministerstva životního prostředí jsem zatím našel pouze 4 internetové prodejce. Možná špatně hledám.. závěr si udělejte sami. http://iris.mzp.cz/Aplikace/azop.nsf/index.xsp
O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 11. prosince 2020
 
ShamboBylo by milé doufat v pozitivní změnu. Ale. Likvidaci pneumatik řeší už Zákon o odpadech 185/2001 Sb. Pokud v otázce kontroly a prosazení práva někdo selhal, byly a jsou to státní intituce. Ministerstvo životní prostředí. Ministerstvo financí se svou celní správou. Česká inspekce životního prostředí. Mnohý dovozce (internetoví budiž příkladem) si na této fatální nečinnosti vybudovali obchodní a cenový model podnikání. Brutální tlak na pouze jediný parametr z nabídky konkrétní pneumatiky - cena, cena, cena - znemožnil rozvoj poctivým (jste příliš drazí, protože konkurence blablabla..) Náklady rostou. Mzdové, logistika, likvidace. Cena a hlavně dostupnost příštích úvěrů. Cenoví idioti (jak prodávající, tak kupující) toto odvětví zatížili břemenem mj. minimalizace investic. Do IT, do personálu. Do zvýšení mechanizace práce - vykládka, nakládka, distribuce. Nejde krávu nekrmit a čekat plnou štoudev. Bohužel, ani vcelku rozumné firmy nechápou, proč by měly dovozci umožnit zpětný odběr na jeho náklady. Nebude zpětný odběr a plnění kvót, nebudou dovozy. Logické? Ano. Plnění? Ne. Řežete si větev, na které sedíte. Pokud k dnešnímu dni alternativa dovozu a dostupnosti nekoncernového zboží existuje, v budoucnu to být nemusí. A to je to, o co všem aktérům těchto manévrů jde. I tvůrcům zákona o výrobcích s ukončenou životností. Neřešme hmyz, pánové. Je to jen nechutná laciná póza. Řešme už konečně příčinu problému. Kvalitní služba, ani kvalitní zboží nejsou zadarmo. Doprava není zadarmo. Likvidace není zadarmo. Skladové zásoby nejsou zadarmo.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 6. prosince 2020
 
ShamboZeman zákon o vybraných výrobcích s ukončenou životností včera podepsal. Včetně zákona o odpadech. Od 1. ledna 2021 se svět pryže na našem trhu změní.
O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 5. prosince 2020
 
ShamboBF - bude to vyhrocený kokurenční boj mezi členy ELTMA (nejedná se o firmy, které mají s ELTMA sjednaná sběrná místa!) a zbytkem světa: nezávislými dovozci, plnícími povinnosti a těmi, kdo se likvidaci a registraci vyhýbá. Jsem osobně zvědav, kolik skutečných dovozců (velkoobchody, servisy, dopravci, protektoráři a hlavně internetoví prodejci) se půjde k 1. lednu 2021 registrovat a plnit kvóty odběru včetně otevření sběrných míst a uložení kauce. Kolegiálně upozorňuji hlavně menší servisy, že i příhraniční dovoz z Německa, Slovenska, Polska a hlavně Slovenska je zákonná příčina pro nahlášení se a plnění zákonných závazků. Sankce budou bolet, pokud nebudou přímo likvidační. Řešení: 1/ vstup do ELTMA a 100% úhrada ceny za likvidaci a služby s tím spojené 2/ vytvoření jiného kolektivního systému a 3/ individuální řešení s nutností složit kauci a vytvořit 534 sběrných míst a sbírat a sbírat. Už samo vyznění těch zákonných podmínek je... ehm.. účelové. Náklady a ceny půjdou nahoru, odpadní pneumatiky se stanou deficitním zbožím. Pryži zdar.
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 3. prosince 2020
 
ShamboSAB - zpracovatelských kapacit je v ČR výrazný nedostatek. Cena na tuzemský granulát je ale ve srovnání se zahraničím vysoká. Proto je kapacit málo.. uzavřený kruh. Jen technická poznámka, nic víc.
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 3. prosince 2020
 
ShamboVčera byl sněmovnou ohlasován a schválen nový zákon o vybraných výrobcích s ukončenou životností. Vstoupí v platnost od 1. ledna 2021. Týká se mj. i všech pneumatik - protektorářů, dovozců do ČR (včetně např. servisu s nákupem byť 11 osobních pneumatik z Polska nebo Slovenska za rok) a výrobců na území ČR. Jsou stanoveny kvóty pro zpětný odběr ojetých pneumatik na náklady toho, kdo pneumatiky uvedl (vyrobil) na trh. Každý dovozce, výrobce nebo protektorář musí na svoje náklady vytvořit 534 sběrných míst. Min. kvóty pro sběr opotřebovaných pneumatik je v roce 2021 70% z váhy uvedené na trh, od r. 2022 až na věky je to min. 80%. Tento nový zákon výrazně zvýší náklady na pořízení zboží a poprodejní zajištění všech požadavků, vyplývajících ze zákona. Ceny se budou zvyšovat v celém potravinovém řetězci nákup (výroba) - velkoobchod - maloobchod- koncový uživatel. Musí dojít k povinné registraci všech dovozců resp. výrobců včetně protektorářů na Min. životního prostředí včetně internetových dovozců v případě, že zatím byli v šedé nebo černé zóně mimo registraci a zpětný odběr či ekologickou likvidaci. Firmy, které uvádějí pneumatiky na trh, mohou své závazky vůči státu a zákonu plnit individuálně, nebo v rámci kolektivního systému. Buď si vytvoří nový systém, nebo vstoupí do funkční ELTMA s povinností úhrady ročních předpokládaných nákladů na likvidaci. Individuální plnění vyžaduje složení kauce na vázaný účet pod kontrolou státu ve výši 20% z předpokládaných ročních nákladů. S touto kaucí se může firma prakticky až do uzavření firmy nebo živnosti rozloučit. Sankce za neplnění jsou brutální až likvidační. Podrobnější informace najdete v nové Pneurevu č. 4. Pryži zdar!
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 2. prosince 2020
 
ShamboZajímavá data o tzv. pomoci podnikatelům: O dramatickém rozdílu mezi finanční pomocí, kterou podnikatelskému sektoru přislíbila vláda, a realitou, svědčí i průběžná bilance hlavní ekonomky Raiffeisenbank Heleny Horské. Zatímco ministryně financí Alena Schillerová hovoří o 216 miliardách korun přímé pomoci, k 28. dubnu bylo vyplaceno jen 13,2 miliardy korun (programy Pětadvacítka, COVID a Antivirus na část mezd zaměstnanců). https://www.forum24.cz/temer-70-procent-lidi-neveri-vlade-ze-jim-v-soucasne-krizi-pomuze/
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 4. května 2020
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz