Pneurevue.cz » Profil » Shambo

Příspěvky v diskuzích

ShamboContinental AG ústy vyjádřením finančního ředitele pana Wolfganga Schaefera připustil, že snížení prodeje této značky je ,, o něco vyšší ,, než se předpovídalo. Plánované snížení mělo být mezi 1% až 3%. Bez ohledu na problémy evropského automobilového trhu je ovšem Continental AG optimisticky ( asi mírně, že ) naladěn a věří, že po 1. čtvrtletí se budou prodeje zvyšovat. Společnost nemá malé cíle - prodej má být vyšší o 5% a tržby mají být ve výši do 34 miliard euro. Pan Wolfgang mne rozveselil v okamžiku, kdy vysvětloval příčiny horších prodejů v 1. čtvrtletí - údajně to bylo špatné počasí a menší počet pracovních dnů. Nevím jak on, ale já jsem na sobě nějaký menší počet pracovních dnů nepocítil. Spíše naopak. Ale to už je jiná kapitola. Pěkný den, přátelé.
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 16. dubna 2013
 
ShamboMichelin podle francouzského finančního periodika Les Echos využívá ve svých výrobních závodech v Evropě 75% kapacity při výrobě osobních pneu a 60% při výrobě nákladních pneu. Florent Menegaux, ředitel departamentu osobních a užitkových pneu Michelin řekl pro Les Echos toto: ,, Nevylučujeme vůbec nic. Žádnou variantu. Musíme přemýšlet o změnách na trhu a odhadnout, jak dlouho taková situace bude trvat.,,
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 16. dubna 2013
 
ShamboPřátelé, dnešní příběh bude o tom, jak chce Bridgestone přivřít kyslík Nokianu. Finský Nokian po převodu většiny své výroby do Ruska pochopitelně na ruském trhu slaví obrovské úspěchy. Je ve výrobě osobních pneu na špici místního peletonu, i když se na něj tlačí další zahraniční značky, vyráběné ( nebo chystající se vyrábět v právě dokončovaných závodech ) v Rusku - Pirelli, Yokohama, Michelin a Continental. A to nezapomínejme na domácí tygříky - Cordiant a Kamu. A ukrajinskou Rosavu. A miliony čínských gum, které prosakují přes hranice, jako by celnice a celníci neexistovaly. Finančně je ruský trh pro Nokian rozhodující. V tomto regionu údajně získává 40 až 50% svého celkového zisku. Jaké bylo ve světě světových značek pozdvižení, když se i Bridgestone rozhodl zahájit výstavbu závodu na výrobu osobních pneu v Rusku. Jakmile byla tato informace zveřejněna, klesly ihned akcie Nokianu o 3,8%. Konkurenční boj na ruském trhu ( a na trzích bývalého Sojuzu ) se ještě více vyostří. Pravda, než pilní Japonci dostaví svou fabriku, má Nokian několik let na dobudování a výrazném rozšíření své obchodní sítě. Na druhou stranu i na tomto trhu můžeme očekávat snížení marží a vykleštění prodejců. Snad jen zákazník možná uspoří. Možná. A pointa na samý závěr? Bridgestone drží aktuálně celkem 15% akcií Nokianu. Někteří z analytiků předpokládali, že Bridgestone Nokian během času ovládne. Po této ruské ruletě je to už ovšem vyloučeno. Kapitál nemá ani hranice, ani zábrany. Pěkný den, přátelé.
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 16. dubna 2013
 
ShamboPřátelé, máme tady další zprávy ze světa. A dnes to nebude naštěstí ani o Číně a ani o kaučuku. Budeme vlastenecky jásat nad expanzí naší nefalšovaně české společnosti Mitas. Právě před rokem v městečku Charles City ( stát Iowa, USA ) byla zahájena výroba a tudíž i tažení proti všem konkurentům na vzdáleném, náročném a zhýčkaném americkém trhu. Hodnota investice - kolem 50 milionů dolarů. Amerických. Po akvizici v Srbsku ( původně značka Rumaguma, dnes Cultor ) a výrobě pod značkou Continetal ( licenčně ) si Mitas na americkém trhu vylepšil své skóre - 10% své celkové produkce už realizuje na polích Arizony, plantážích Virginie či deltě Mississippi. A to není vše - právě dnes byla podepsána v Praze dohoda mezi Tatarstánem a Mitasem o významné východní investici. Dalších 50 milionů dolarů napomůže vybudování ještě jednoho zahraničního závodu pod praporem Mitas , který bude pro změnu expandovat na celinách Kazachstánu, v ruském Povolží nebo žírné ukrajinské pláni. Jak kdyby nestačilo, že na pneumatikách společnosti Mitas sjede z výrobní linky v Evropě každý čtvrtý traktor a kombajn. Více takových dobrých zpráv o úspěších české firmy ve světě.
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 15. dubna 2013
 
ShamboBF - respektuji názor pana Foltána, ale jeho vidění situace je podle mne velmi zjednodušené a matoucí. Můžeme v tomto duchu říci třeba i toto - ceny se snížily na osobní pneumatiky o 6% proto, protože byla dlouhá zima, kaučuk se zlevňuje už od jara 2011,gumařské koncerny měly v roce 2012 absolutně rekordní zisky, Karel Gott nevyhrál Zlatého slavíka a naše sousedka si pořídila nového přítele Kamila. Všechno je to pravda. Ale .............
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 14. dubna 2013
 
ShamboNad Tatrú sa blýska, přátelé. Slovenský premier Fico jediným podpisem svého pera ( neztratilo se ) rozhodl o tom, že na základě nové dohody s Continetal se výroba v Púchově zvýší z 11 milionů kusů pneu na 16 milionů. Podle viceprezidenta Conti p. Burkharda Koellera se jedná o strategické rozhodnutí společnosti, které ovlivní její další vývoj. Púchov by se měl stát podle téhož muže největším výrobním závodem koncernu v Evropě. Když vidím, kolik jsme včera a dnes prodali kusů gum u nás na vsi, tak mám ze strategického rozhodnutí Continetalu mírné obavy. Snad pánové z Conti vědí, čo s tým tovarom budeme robiť.
O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 13. dubna 2013
 
ShamboPěkný den, přátelé. Zatímco v našich končinách štítky na pneumatikách nikdo nebere vážně, jinak to vypadá v Říši středu - daleké Číně. Jak světovou veřejnost informuje departament provincie Ťiang-su ( 江苏 ), evropské štítky za pár měsíců své existence již stačily výrazně ovlivnit export pneumatik z Číny do Evropy. Celá provincie pro vaši představu exportovala na náš kontinent za minulý rok zboží v hodnotě 387 milionů dolarů a je mezi čínskými exportéry pneu na druhém místě . Ale za prvé čtvrtletí 2013 dodávky v kusech klesly o 23% ve srovnání s předešlým rokem. . A to jim v období 2009 až 2011 export do Evropy rostl o 30% ročně. Ne všichni čínští výrobci jsou schopni plnit normy pro štítky. A navíc - celý proces testování se provádí pouze v evropských zkušebnách, což zvyšuje náklady není vůbec levné. Dodržení standardu REACH a štítkování jednoznačně vede ke zvýšení ceny i za Velkou zdí. Šikovní Číňané našli východisko. Vzhledem k tomu, že v USA na podzim byly zrušeny vysoká dovozní cla na čínské pneumatiky, je jasné, kam to zboží dočasně najde cestu. Zatímco v Evropě pod vlivem špatného hospodářského vývoje se zvyšují tendence ke zvýšení ochrany svých výrobců a trhů, musejí Číňané zlepšit nejen technologickou úroveň svých pneumatik, ale také se začít více orientovat na svůj vlastní trh. Například společnost Cheng Shin Rubber si za 170 milionů dolarů vybudovala první supermoderní polygon se zkušebnou v Číně. Jak jinak - dodává své výrobky pod značkou Maxxis přece pro Mercedes, Nisan nebo Toyotu a pokrok zastavit nelze. Co říci na závěr? Ony ty štítky asi jsou úplně o něčem jiném, než jsme si mohli původně myslet. Pěkný a úspěšný den, přátelé.
O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 13. dubna 2013
 
ShamboHohencenda: děláme, pracujeme, mírně se to pohlo, snad jde o první vlaštovky na horizontu. A to, že jsi včera obsloužil ty nešťastníky s (ne-) dobrými pneu je jen dobře - takový skutek bude odměněn! Třeba to byl kouzelný dědeček :)
O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 12. dubna 2013
 
ShamboBF - dobrá rada :) Zkusme třeba navrhnout i akce ,, operace slepého střeva svépomocí,, nebo ,, ostříhej sám sebe ,, případně ,, masáž zad vlastní rukou ,,.
O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 12. dubna 2013
 
ShamboDobré ráno všem, pane Menso já bude maximálně spokojen, pokud si na tomto Vašem webu v rámci přátelské, civilizované a zajímavé diskuse budu moci sem tam něco zveřejnit. Ať se nám dobře pracuje, prodává a podniká. Ke strojům, pánové!
O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 12. dubna 2013
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz