Pneurevue.cz » Profil » SJM

Příspěvky v diskuzích

SJMPřipadá mě to tady jako rádiový klid před útokem. Co to? Dnes nám ACEA vydala statistiky. Je skvělé, že se nám daří tak výborně, mít hůlku HP a máme se jako ve Švýcarsku. Jen ty prodeje nových vozů to né a né pochopit. Naprosto skvělá ČR a -4,4%, zatím co Německo, potácející se na hraně recese +5,0%. Nic bych za to nedal, že je to kampaň z Brusele. Na druhou stranu, kolik lidí ve Švajcu si může dovolit vlastnit veterána, a tady je to naprosto normální, skoro by se slušelo říci, standart. Češi jezdí ve stále starších autech, průměrný věk už přesáhl patnáct let
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 16. ledna 2020
 
SJMTak Pirelli už ovládají a nyní trochu větší sousto: https://www.autoforum.cz/predstaveni/cinane-uz-prosazuji-svou-moc-nad-mercedesem-chteji-jeho-knowhow-k-motorum/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu Kdo bude další? GY zřejmě ne, tam není aktuální politická vůle. Že by Galové? To by byla haupt trefa, jak říkal Mourek. Tady bych ale si raději nevsadil. Skulinku bych viděl v Germánii. Obří skupina v současnosti asi nemá zrovna na růžích ustláno, což pro draka se může jevit jako dobrá kořist, nebo může být vše úplně jinak. Pro osvěžení paměti. https://www.technickytydenik.cz/rubriky/archiv-technik/70-let-spolecnosti-schaeffler_38506.html
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 6. ledna 2020
 
SJMNejen gumařům, ale všem slušným lidem přeji, aby ten letošní rok byl alespoň tak dobrý, jako ten minulý. To bude zřejmě vyžadovat ale zvýšené úsilí, vzhledem k tomu, jaké zvěsti prosakují z místních luhů a hájů. Rozpočet, jak se stalo již národním zvykem, mají zachránit kuřáci a alkoholici. Budiž, ale nedej Bůh, aby nevzali kuřáci a alkoholici vážně 100x opakovaná slova paní mf, že zdražení má sloužit pouze a výhradně k odrazení od neřesti. Pak je tu další, záměrně opomíjený fakt, a to sociální složení, na které toto dopadne. Je nad slunce jasné a průzkumy potvrzené, že se zvyšujícím vzděláním, klesá obliba ke konzumaci alkoholu a taktéž ke kouření, no a logicky to platí i obráceně. Také statistiky jasně ukazují, že příjem člověka stoupá s dosaženým vzděláním a obráceně. Již toto samo o sobě stačí na příklad, na koho to dopadne nejvíce. Rovněž zprávy ekonomů, že růst mezd bude letos nižší, než bylo loni jsou velmi optimistické. Mnohde již bylo oznámeno, aby zaměstnanci nepočítali s žádným růstem, někde dokonce jsou nachystány smlouvy na nižší plat a komu se nelíbí, může jít, nebo bude propuštěn. Jeden úsměvný, ale v podstatě smutný příklad. Zaměstnanec se ohradil, že je to nespravedlivé, že ceny živobytí strmě rostou atd.. Bylo mu doporučeno, že pokud to nepřijme, může jít podnikat, nebo se nechat zaměstnat v některé ze stovek firem holdingu AGF, že tam hledají stále a nabízejí až 24000 na 3 směny. Rok 2020 bude jistě různý, jen ne nudný.
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 1. ledna 2020
 
SJMA zase jsme na špici. Tentokrát co se poklesu nových registrací osobních automobilů týče. Průměr EU paběrkuji kolem -0,3%, ČR má skvělých -6.3%. Jak by řekl klasik z Pelíšků "A zase jsme o krok napřed". Ale vážně. ČR vyniká jistou anomálií, kdy má naprosto obrácený poměr soukromých/služebních (25/75%) proti západní Evropě (75/25). Firmy ale se chystají, nebo už i šláply na brzdu, jak mzdovou, tak investiční, kam spadají i firemní vozy. Nedávno jsem vyslechl rozhovor zhruba tohoto znění. Chtěl jsem manželce pořídit nové auto, staré má již 5 roků. Líbí se jí X1, ale zatím váhám, musíme začít šetřit, lidi letos také dostali místo 14 platu poukázku do Kaufu za 500 a začínají rebelovat. Nebylo by to taktické, zřejmě budu muset i pár propustit, tak snad to manželka pochopí. Nezbývá, než pánovi popřát chápavou ženu.
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 17. prosince 2019
 
SJMPár nenápadných, leč ne nepodstatných zpráv, nepřímo se dotýkajících i dříve či později i pneu oboru: 1) Český výrobce autodílů krachuje. Plasty pro Ford či VW vyrábí ve Valašském Meziříčí 500 lidí........ 2) Pro majitele firmy SKD Bojkovice Petra Kuchaře mladšího letošní rok znamenal tvrdý a nakonec neúspěšný boj o záchranu podniku, který stojí na dodávkách pro automobilový průmysl. Firma zaměstnává kolem 500 lidí. 3) Agenturní zaměstnance bude dle potřeby propouštět i největší český výrobce automobilových dílů Brano. Firma počítá s až osmiprocentním poklesem zakázek, což by v případě tržeb znamenalo propad o více než čtyři sta milionů. Bohužel, tady se nejedná o poplašné zprávy pisálků, ale o letmý pohled za oponu průmyslu automotive, kde to zatím nevře, ale již slušně bublá. Jen tak mimoděk, výrobci obráběcích strojů u západních sousedů a logicky i u nás zcela otevřeně mluví o krizi, a tak, jako mají automobilky tady své dodavatele čehokoliv, u obráběcích strojů (automobilky i jejich dodavatelé brzdí či přímo ruší objednávky strojů) to platí v bledě modrém. A teď něco málo matematiky 7 třídy: Pokud stoupne nezaměstnanost o zanedbatelné 1-1,5 procentního bodu, což obnáší cca 100 tis. lidí, budeme stále pod 4%, a to je stále v rámci EU skvělé číslo. 100.000 lidí (včetně zaměstnavatelů) přestane do systému odvádět daně (celkem 15.000/měs.), za jeden rok cca 18 mld.Kč. Těmto ale bude třeba vyplácet podporu, dávky a hradit za ně pojištění, řekněme nějakých ušmudlaných 12.000, ale za rok je to 14 mld.Kč. Každý 1% bod nezaměstnanosti teoreticky může znamenat zářez 30 mld. A pak je tu jeden důležitý, velmi často opomíjený faktor. Onen "ohromný" růst mezd, jak tu ekonomové, politici i novináři nám tlačili do hlav, byl v době růstu zapříčiněn z velké míry u "běžných" lidí množstvím přesčasových hodin, které se téměř všude z pragmatických důvodů nevykazují, ale objeví se v odměnách, ale odměn (přesčasů) valem ubývá. Lidem platy nikdo nekrátí, ale budou jen brát ve výsledku méně, samozřejmě méně odvádět na daních oni i zaměstnavatelé a tudíž opět výpadek výběru státu. Tato položka příjmů přitom patří k pilíři rozpočtu a zaznamenala v poslední době největší růst. Pokud toto má být ono měkké přistání ekonomiky, jak hovoří paní MF, myslím si, že mnoho lidí s ní nebude souhlasit. Více na https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/autoprumysl-ve-splinu-vyrobci-autodilu-cekaji-potize-chystaji-propousteni-1364966?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu Více na https://www.e15.cz/bude-krize/cesky-vyrobce-autodilu-krachuje-plasty-pro-ford-ci-vw-vyrabi-ve-valasskem-mezirici-500-lidi-1365166 https://archiv.ihned.cz/c1-66686770-dodavatel-pro-automobilovy-prumysl-skd-bojkovice-hleda-noveho-majitele-firma-prepalila-svuj-rust
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 12. prosince 2019
 
SJMMalá epizoda, cosi vypovídající o zdejším způsobu myšlení. Potkal jsem náhodou jistého člověka, managera na nižší pozici firmy z Brna, která je součástí velké nadnárodní strojírenské firmy. Pravil, jaký má ohromný problém sehnat tady rozumné firmy na kooperace. Jsou buď drahé, nebo odvádí nekvalitní práci. Hlavou mě problesklo asi toto: dobře ti tak, debile.
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 5. prosince 2019
 
SJMBořku zdravím. Nějaký ten pátek, co sleduji na ACEA jak jdou prodeje aut, mě vrtalo hlavou, že zatímco Německo se třetí Q po sobě o fous vyhýbá recesi, drží stále prodeje aut +- jako loni, v říjnu dokonce téměř +13%, zatímco ČR, skvělá země k žití, s nepřetržitým růstem HDP i mezd, kdy jsme již dohnali Itálii i Španělsko, s nejnižší nezaměstnaností, skvělou vládou, skvělým premiérem, který myslí jen na lidi, aby se měli lépe, zaznamenala jen zanedbatelný nárůst prodejů o 1,2% ve srovnání s loňským říjnem, který byl ale díky VLTP naprosto tragický. Tak mě napadá, zda ti Němci náhodou nepřemýšlí stejně jako Ty. Btw, tady v okolí se již někde nedělají pátky, a pak ještě jeden drobný rozdíl. Německá firma, když nemá objednávky, přihlásí se do kurzarbeitu za 70%. zatím co firma v Česku, co pobrala i desítky milionů dotací na posílení konkurenceschopnosti, vědu a výzkum, pošle lidi na neschopenku a nesmí přijít dříve, než jim řeknou. Pokud by přišli dříve, tak dostanou padáka. Ano, jsou tu např i jiné nadnárodní koncerny, kde stále nabízí volná místa, na dvě směny za 16 a na tři až za 19 tis.brutto. No neberte to.
O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 23. listopadu 2019
 
SJMstojí za přečtení - https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/sef-peugeotu-tavares-unie-je-hlucha-mobilita-zdrazi-svoboda/r~ba0416ce078c11ea9ec9ac1f6b220ee8/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 23. listopadu 2019
 
SJMA protože "dobrých" zpráv není nikdy dost, přidám také jednu:http://www.autoforum.cz/predstaveni/dalsi-nemecky-automobilovy-gigant-ohlasil-masivni-propousteni-dopande-i-na-cechy/ Celé toto elektro šílenství může mít ale i pozitivní dopad na pneu segment. Jak prohlásil v pořadu na čt24 gen.ředitel, myslím že equa bank, která si pořídila flotilu éček, že náchylnost pneumatik k defektu je asi 100x vyšší než u běžných automobilů a životnost v důsledku vysoké hmotnosti a velkého krouťáku je násobně nižší, pokud si nekoupíte absolutní top pneu.
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 21. listopadu 2019
 
SJMZábavné počtení, kam se hrabe týdenní hlášení AB. Mě v pátek ráno, kdy mlha byla tak hustá, že by se dala krájet, při zcela mimořádném průjezdu novou příměstskou čtvrtí, kde se cena domků pohybuje asi od 5 do 15 mega, pobavil člověk, který si před garáží přehazoval kola na Land Rover Discovery Sport. Hlavou mě blesklo, že takto se střádá jmění, pak mě ale napadlo, zda to nemohl být např. zručný zahradník, kterého má na povel paní majitelka. Včera jsme se domluvili na 8 se zedníkem na stavbě. Přijel na 9, že se zdržel v místním First Stop. Asi 10 roků staré Berlingo - zednická klasika. "Za kolik", ptám se. "Za 360". "Tak to jen přehodily celá kola, vyvážili je alespoň"? Zedník na mě nechápavě hledí: "Ale já nemám druhé disky, to bylo i z disku na disk".
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 3. listopadu 2019
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz