Pneurevue.cz » Profil » SJM

Příspěvky v diskuzích

SJMMichale, nemyslím si, že EET nějak zásadně zpřehlední trh v pneu. Já si myslím, že mnoho garážistů jen sejme vývěsní štít, přeruší či zruší živnost, nechá se zaměstnat, tak aby jim to časově vyhovovalo (pokud to již nedělají) a přejde do úplné ilegality. Za to, že mu zůstalo doma vybavení, se prozatím nezavírá a bude tak provozovat "charitu" pro rodinu a staré známé. Za poslední 1/2 rok znám osobně tady 2 takové. Oba dva shodně tvrdí, že byli léta blbci, že platili pojištění, že nyní je to výhodnější, jen prý odmítnou 2-3 zákazníky za sezonu, které neznají. Pokud navíc dojde ke zdražení služeb, profit pro obě strany bude ještě markantnější. Tak to funguje na venkově či malém městě, kde se tak nějak všichni trochu znají. Ve velkých městech to asi funguje trochu jinak a Praha, to je stát ve státě. Tam se scházejí prašuje z celé naší vlasti. Platí ovšem, že pokud někde je jich více, jinde zákonitě je jich méně. A služby, to je výhradně o kupní síle.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 30. října 2016
 
SJMDobré poledně všem. Ten příběh Hroudy mě docela zajímá, jsem v tomto směru naprostý amatér. Vím jen, jak uvádí Bořek, že ručíme jako kupující, když váš prodávající neodvede DPH (vlastní zkušenost) a zaplatíte tak DPH 2x. Je nezapomenutelné vystoupení nějakého vysokého úředníka(jméno si nepamatuji) MF v TV, když se ho redaktor ptal, že stát potrestá toho podvedeného, odpověděl asi takto: Ten, kdo cíleně a plánovaně podvádí na DPH, má to většinou tak vymyšlené, že v podstatě si na něm není co vzít, ale oni jsou zodpovědní za to, že ty peníze nějak do st. pokladny dostanou a toto řešení je nejmíň nákladné a rychlé!!! Vůbec by mě nepřekvapilo, pokud by nakonec potrestaným od FU byl Hrouda. Pozn. Firma může mít mnoho účtů, ale všechny musí nahlásit na svůj FU a ty pak jsou veřejně dostupné na ARESu s info, zda jde o spolehlivého plátce. Na druhou stranu nemám o profesionalitě FU valné mínění. Je to asi 3m, dostal jsem obálku s pruhem, že kontrolou bylo zjištěn nedoplatek na dph cca 370Kč a že mám okamžitě uhradit včetně úroků a pokuty asi 2000Kč. Za dva týdny tel. volali ( aby nebylo nic napsáno), že mám přeplatek už asi 2 roky na DPH cca 1700Kč, a že jim to tam dělá "bordel", abych se dostavil, že to budeme řešit. Co si o takovém úřadě, jehož šéf vykřikuje, že fšecí kradnů, má myslet?
O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 29. října 2016
 
SJMZajímavá čísla ve zprávě k zavření továrny GY v Německu. Na odškodnění 900 zaměstnanců počítá GY 150-175 mil.€ v hotovosti, tj. cca 195000 € na hlavu, tj. 5,2 mil. Kč, tj. při průměrném hrubém platu zde 27.000Kč výdělek za 16 roků. Zřejmě slušný oddíl je ta grupa GY...................
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 27. října 2016
 
SJMV tuto chvíli, ve světle událostí náhlého úmrtí Luďka Vraníka, jak krutý osud může být kdykoliv ke komukoliv z nás, se zdejší problémy jeví jako malicherné a nepodstatné. Dovolil bych si malé upřesnění se znalostí věci jež mám. Myslím si, že Luděk se nehnal za mantrou úspěchu, ale dosti rozvážně budoval a tvořil, a to je trošku něco jiného. Jak jsem napsal na jiném místě, samotná gumařina nebyla středobodem jeho života. Luděk byl především dobrým mužem, otcem a taktéž turbo-motorem veřejného života v Trnavě. Záběr jeho konání byl obrovský a možná až v budoucnosti doceněný...... Michal to popsal myslím dosti přesně. Jen pro pořádek i GLS zavedla stropy na ks. Nevím jestli plošně, ale mnohde. Že to spadlo na ČP je logické a je i pochopitelné, že ČP to nedává. Ač lidé v ČP jsou právem naštvání, jejich pr. podmínky jsou v porovnání s klukama u jiných přepravců ještě zlaté. Doba asi nazrála, že hledat řidiče, ochotného pracovat 12-16 hod. denně, někde i 7 dní v týdnu, bude velmi těžké, ne-li nemožné. V tržní ekonomice by tento rozpor měl být řešen výhradně cenou a cena práce (služby) by měla nastavit nový rovnovážný stav. Zda to bude 150, nebo 350 Kč za balík čas ukáže. Trumfy tady ale drží přepravci, nikoliv e-shopy. Přepravce možná přijde o část přepravy, e-shop ovšem přichází o samou podstatu svého podnikání.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 23. října 2016
 
SJMS hlubokým zármutkem jsem přijal zprávu a ještě nyní se jí zdráhám uvěřit. Luděk nebyl jen úspěšný "protektorář", který dokázal vybudovat ukázkovou fabriku "na zelené louce", byl též výborný sládek, kuchař, hostinský i filantrop, ale především dobrý,slušný a skromný člověk. Přesně takového, jako je na fotografii, si ho budu vždy vybavovat. Ve své strohé kanceláři, ještě na staré adrese v Nových Dvorech. Patřil mezi ne mnoho úspěšných lidí které znám, jež si své postavení vybudoval pouze a výhradně svou pílí a prací. V oboru začínal v 90. letech od naprosté nuly, kdy neměl jako mnozí na co navázat, neměl žádné vazby na ty "správné lidi", a přesto, nebo právě proto, dokázal to, co mnozí s výrazně lepší startovací pozicí zdaleka nedokázali a nebylo jich zrovna málo. Dnes jsou jejich firmy většinou v propadlišti dějin, což jen umocňuje, jaký obrovský kus práce Luděk za svůj krátký život vykonal a stále zůstal takovým, jakým jsem ho znal od počátků jeho podnikání. Budeš mě chybět Luďku.
Odešel Luděk Vraník
neděle, 23. října 2016
 
SJMTato zpráva pro mě zní neuvěřitelně, ale jak pravíš, pokrok nezastavíš. Linglong je pravidelné téma setkání s bývalými kolegy, dnes již přáteli. Psal se tuším rok 2005, kdy jsme vzali přes přítele z Rigy kontejner této značky. Tam jsem poprvé viděl, kolik pneumatik se dá doslova nalisovat do metru kubického. Že to potom nejde nafouknout na ráfek, to je věc druhá. Také jsem se přesvědčil, že i v Číně znají p. Miroslava Donutila s jeho pořadem "Ptejte se na co chcete a já na co chci vám odpovím", jen to trochu modifikovali: "Objednejte co chcete a my vám pošleme co chceme. To byla moje vlastní první a zároveň poslední zkušenost na tomto poli. Jak nyní čtu, časy se asi hodně změnily.
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 18. října 2016
 
SJMmalý příklad: https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/nova-zjisteni-z-panama-papers-kellner-mel-v-danovych-rajich-sit-firem-3210
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 17. října 2016
 
SJMZdravím Tě Bořku. Jsi zdravě naštvaný a máš pravdu, leč pneubordel je jen a pouze odrazem celkové situace ve státě. Ryba většinou smrdí od hlavy. V pátek jsem tu měl člověka-majitele IT firmičky na úpravu wifi. Na otázku jak se daří, pravil, že internet jim veškerý obchod zabil a živí je jen opravy a servis sítí, tak museli všichni přehodnotit cenu práce a služeb. Výsledek je podle něj ten, že mu odpadlo ručení za zařízení, které si každý koupí kde uzná za vhodné, provede jen instalaci atd.. Výsledek je ten, že zákazníka to v součtu stojí častokrát více, než když by dodal vše. Něco to připomíná, že? Je tam ale jeden rozdíl. Jestli zprovozňuje síť, pc či co 2 nebo 5 hod., kdo z vás je schopen to posoudit? A votom to je. Často padá otázka, proč tady člověk dostává za stejnou práci, pro stejnou firmu x krát nižší mzdu než na západě? Dostáváme odpověď, že nedosahujeme jejich produktivity práce. Ale to je lež. Pravda je taková, že vlastníci zdejších firem, většinou západní, vyvádějí značné objemy mimo ČR. Uvádí se kolem 250 mld. Kč ročně. To jsou ale pouze zcela běžné transfery např. dividend atd.. Pak je tu další odliv formou nákupu předražených a jiných služeb od matek. Toto číslo je nezjistitelné, ale odhaduje se mezi 100-250 mld.. No a na závěr tu máme naše české velkopodnikatele a velkoprůmyslníky, kteří si rádi půjčí pro svou maličkou firmu registrovanou na Kypru u české banky za 3%, ručí zdejší fabrikou a obratem ty peníze půjčí oné velké fabrice za 10%. A penízky zcela legálně se zase odkutálí jinam a zde zůstává jen ta práce, nikoliv nadhodnota. Tu si užívá např. německý, francouzský či jiný pracující, důchodce a ani o tom neví. Holt perpetum mobile nefunguje ani v ekonomice.
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 17. října 2016
 
SJMTrefné a humorné, bohužel při troše fantazie i ne nereálné. Zatím je spíše k pousmání, ale jak známe Frantíky, pokud jde o pí...., jsou vytrvalí a důslední. Drobnosti tipu hořících aut, jímž se baví noc co noc děti přistěhovalců, nechávají policii v poklidu, za to na nízkopříjmové šoféry se uspořádá kolový hon. Zde ale přestává pomalu legrace. Pokud se to bude vyžadovat a trestat, nezbude než to nějak vyřešit, každopádně to bude mít dopad na zákazníky přepravce a následně i na dodavatele služeb pro přepravce. Kde asi tak bude chtít ušetřit? Na šoférech to půjde ztuha, už nyní jich je všude nedostatek. Na nákupu trucků? Možná nějaká kačka půjde ukecat, ale zásadní to nebude. Na naftě? Tam malé rybky sedí za katrem a velké se v tichosti dohodnou a ceny hezky srovnají. No a pak zbývají již jen opravy a gumy. Jak vidíme, cesta do pekel bývá dlážděna dobrými úmysly. P.S. Né, že bych šoférům nepřál slušnou mzdu, ale to tak. A což teprve, až na to vlétnou naši sousedi, proslulí svou důsledností, bohužel, zaměřenou rovněž hlavně na slušné a pracovité lidi.
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 12. října 2016
 
SJMDnes mě rozesmála odborná informace pod pneumatikou na www nej....bez komentáře: Premiorri ViaMaggiore-Novinka v nabídce je určena pro řidiče osobních vozů střední a vyšší střední třídy. Pneumatika je určena pro podmínky středoevropské zimy, má velmi dobrou trakci na sněhu, sněhové břečce, ledu a vysokou odolnost vůči aquaplaningu. Množství lamel pak zabezpečuje vysokou přilnavost a stálý záběr za všech zhoršených zimních podmínek. Pneumatiky se vyrábí na stejných strojích jako známé prémiové značky. A nyní realita:http://pneu-test.cz/zimni-165-70-r14/premiorri-viamaggiore Snad jen nepatrná vsuvka by se slušela do textu "Pneumatiky se vyrábí na stejných strojích jako známé prémiové značky ROSAVA" Ta čeština je přeci jen krásný jazyk, se kterým je si možno pohrávat do omrzení.
O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 8. října 2016
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz