Pneurevue.cz » Profil » SJM

Příspěvky v diskuzích

SJMasi to znáte, ale obezřetnosti není nikdy dost a opakování je matka moudrosti : http://www.youtube.com/watch?v=hZrEIvUnm-o
O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 27. prosince 2013
 
SJMPánové, vzpomínáte si na památnou MUDr. Šafránka větu z filmu Jak básníkům chutná život http://www.youtube.com/watch?v=U8EoJZjlBLE A to jsme prosím budovali socicialismu.
O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 27. prosince 2013
 
SJMPěkné sváteční dny všem slušným a poctivým lidem. Zdravím zde přítomné z naší "větrné hůrky" a zvláště Tebe Bořku. Vůbec se neobávám použít slovník našeho kaplana: Je požehnáním, ža takoví lidé kolem nás jsou. Doufám a věřím, že i rodina Šandových po prožitých útrapách prožívá nakonec svátky v klidu a pohody. Neodpustím si však ani já jisté zklamání a bezmoc nad stavem mezilidských vztahů, vyprázdněností myšlenek a inflací slov. Zvláště nyní o Vánocích a před Novým rokem jsme doslova jimi zavaleni, ale chybí jim obsah. Malý příklad za všechny od mého kamaráda: Majitel přišel ve čtvrtek poděkovat svým lidem za celoroční práci a závěrem jim oznámil, že přijal testovací zakázku pro asijského zákazníka, který přijede na kontrolu 6.1.14 a ruší tímto veškeré svátky, vyjma 24. a 1.1. Tento kamarád si kladl otázku, zda jim opravdu přišel poděkovat, nebo jen oznámit zrušení svátků? Bohužel se toto rozcházení slov a činů stalo naší každodenní součástí našeho života. A protože stále fouká a ani psi nechtějí vystrčit čumák ze dveří, dovolím si malou obecnou poznámku na nakousnutá támata, která budou zřejmě na špici následujích roků, a to štítky, TPSM a contire. Budeli postupováno podle zásady, že bruselský úředník má vždy pravdu a pokud ji nemá, platí bod první, dočkáme se inovace štítků pro zimní pneumatiky a nakonec pro All Season. Tato jednoduchá metodika, zpracovaná na 216 stranách příslušného nařízení bude lépe postihovat potřeby zákazníků a konečně dojde k naplnění původního záměru - lidi již nebudou rozumět vůbec ničemu, ale za to se budou na toto téma pořádat ve vyhlášených hotelech po celé EU opulentní konference. Ti bystřejší zákázníci však budou nuceni zase použít svůj rozum, eventuálně si nechat poradit. Nákladní protektory contire - to může být oříšek pro zdejší výrobce. Nemám ponětí kam se to může vyvinout. Vím pouze jedno, že přijaté magalomanské cíle nebude tak snadné naplnit, o to agresivnější a záludnější metody mohou být posléze použity. I zde platí, co je dovoleno Bohovi, není dovoleno volovi. No a TPSM ? Podle mého další prolobavané dobro pro lid. Automobilky myslím lehce zaspaly, ale nyní nysadí své páky, aby se hrálo podle jejich not. Je holým faktem, že ty plasťáky na Lagunách stály za úplné ho..... . Malý úsměvný příklad k pláči: http://www.youtube.com/watch?v=bE6vmirX5iw
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 25. prosince 2013
 
SJMDobrý večer. Jak jsem ráno napsal, Shambo to vystihl naprosto přesně. Mě navíc ještě vadí tato věta: "Samozřejmě za předpokladu, že je kvalitní, dobře prověřená a dostane ji ke zpracování do rukou opravdový profesionál". Tímto je sdělováno, že doposud to dělali více či méně nýmandi a řepáci, ale od nynějška, co to vzali do rukou opravdoví profesionálové, se teprve bude dát na protektorech jezdit. Realita doložená tvrdými daty Shambem ovšem říká něco zcela opačného. Zatím, co prodeje produktů profesionálů soustavně několik let klesají, prodeje říkejmě "amatérů" stoupají. V dobách, kdy profesionálové nestíhali vyrábět a amatéři ucpáli díry, snášeli opovrhování a posměch. Onen profesionál by si o protektor neopřel ani šlapací kolo. Nad studeným ještě přimhouřili očko, ale teplého protektoru se doslova štítili. A hle, najednou je všechno jinak. Ze 180 tis bude 150 tis. teplých. To jsou věci. Dovolím si parafrázovat jeden super film. Očerňování teplých protektorů námi zkončilo, zapomeňte. Závěr dva příklady obdobných kampaní: jak je to dlouho, kdy zimní pneu byly vychváleny do nebes, jak skvěle se po určitém ojetí dají používat i po zbytek roku, jak důmyslně jsou konstruovány atd. Tak dlouho se to omýlalo, dokun nezačly klesat prodeje letních. No a bláboly o dotkách máme v živé paměti. Nakonec i toto se obrátilo proti producentům. Jak tvrdí i Pohlraich, hlavně čerstvost. O štítcích je zbytečné cokoliv dále říkat. Evropská komise soustavně pracuje na tom, aby jí lidé něvěřili ani dobrý den.
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 10. prosince 2013
 
SJMShambo--Ty vole ( to není urážka, to je státnická mluva), fakt dobrý příspěvek. Co dobrý, naprosto excelentní až se mě nechce věřit, že makáš někde na servise. Tvá slovní zásoba, slovní obraty, precizní formulování, přesné pojmenování problému a třešničkou na dortu je ta lehkost, uvolněnost a vtipnost příspěvků, kterou Ti může závidět ne přispivatel, ale leckterý novinář. Tvé psaní mě připomíná např. Ivana Krause, prostě se to dobře čte. Dík. P.S. K příspěvku CLC není v zásadě co dodat, pod každý řádek se klidně podepíšu. Mám jen něco malého na mysli i na jazyku, ale pokud jen bude přes den příležitost, pokusím se srovnat myšlenky ( abych se neopakoval) a večer se případně pokusím na toto téma ještě něco málo dodat ( ale bodou to max. střípky).
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 10. prosince 2013
 
SJMDobré poledne přátelé. Když pročítám vaše příspěvky, netuším proč, ale hlavou mě probleskla stará socialstická anekdoda: Víte, kdy vybudujeme kominismus? Až budou mít všichni všeho dost.....)). Byl to vtip, ale zamyslete se,jak hluboce pravdivý. A nyní ta paralera: Kdy se zmátoří pneuobor? Až všichni budou dělat všechno? Vidíme sami, že působí poněkud komicky, když mezi ledničkami a pomeranči leží pneumatiky, neznám autosalon a autoservis, který neprodává a nepřezouvá. Co jim to přináší? V zásadě asi nic moc, ale na druhé straně lepší než nic. Je to zkrátka přirozené uvažování. Je nutné jen počítat, aby náklady nepřevyšovaly výnosy. Výrobci to čtou zase jinak, ze svého pohledu. Objem trhu např. v ČR je jaký je. Je asi faktem,že 5-10% zdražení nesníží spotřebu ani o 20%, ani o 10%. Auto je dnes nutné pro udržení práce a gumy se budou točit dál. Problém se přenese na prodejce, který je jako v kleštích. Ne právě solventní zákazník a konkurence na každém rohu. Tak se mnozí domnívají, že si zase koncoví prodejci ukrojí v cenové válce ze svých již tak býdných marží, nebo dražší zboží budou sanovat nižší cenou práce. Již letos jsem zaznamenal od 30%zákazníků poznámky, že přezouvat auto na 15" za 720,-Kč vč.DPH je příliš drahé. Na otázku, kolik by si tak představovali, vážně odpovídali že tak 100 na kolo, že to určitě viděli kolem cest a že si příště na to dají větší pozor. V minulých letech se takoví našli tak 1,2 za týden, letos nebyl den, aby se 2,3,4 nepodivolai ceně. Budu se opakovat, ale není dlouhodobě udržitelné,aby polovina lidí byla v důchodu a druhá ve státní správě a službách. Pokud ano, jednou se ty mašiny na tištění nekrytých peněz zavaří a pak se z toho všichni pos.... .
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 4. prosince 2013
 
SJMA zase ta šibalka! počet důchodců v ČR 2013 - 2.900.000, nezaměstnaných 556.000. Pracujících cca 3.600.000. Jak vidno je to pracující/nepracujíci 50/50 a kde jsou děti a studenti. A nyní toto: http://www.novinky.cz/finance/320531-hranici-chudoby-je-v-cesku-prijem-pod-9683-korun-mesicne.html při svém omezeném uvažování mě vychází, je-li pr.důchod 10.929,-(400 €),podpora podstatně nižší a hranice chudoby 9.683,- osciluje 1/2 národa kolem hranice chudoby. Bylo by krásné, kdyby alespoň ta druhá polovina byla za vodou, bohužel i z té lepší poloviny se zase polovina pere s příjmy tu lépe tu hůře a pak jim všechno zdražte ! Jinak od 8 do 11 h zde dopravní kolaps, totální ledovka, všechno ve městě stálo.
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 28. listopadu 2013
 
SJMKolegové výhradní a podobní. Předkládám jen malinko posledních čísel k zamyšlení, než potáhnete ceny.
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 28. listopadu 2013
 
SJMzase ta klávesa šibalka-- Chtěl jen poznamenat jen tuším 3 roky starou zkušenost s trhem pneumatik v USA, když byla zavedena dovozní přirážka tuším 35% na čínské gumy v předpokladu zachování pracovních míst v tamních závodech. Výsledkem bylo toto: čínský import zůstal na stejné úrovni, americká produkce taktéž, pouze se zdražili pro zákazníka pneumatiky. V usa tuším neznají DPH, na rozdíl od nás. My vyšší cenu zatížíme automaticky i 21% a tak na DPH zase vybereme více, ale pouze za předpokladu, že lidé ještě nějaké peníze na víc mají. A v tomto punktu bych měl značné pochybnosti. Tak co barumáci, budete dobývat ztracené pozice na trhu, nebo dostanou přednost rychlý prachy ?
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 21. listopadu 2013
 
SJM"hezké " dopoledne přátelé. S podivem sleduji, že ačkoliv venkovní teploty atakují 10, tady to zamrzlo. Včeta jsem celý den služebně se coural kolem Litovle, Šternberku a okolí. Samo sebou při parkování mě hodit očko na čem se jezdí a když vidím šipečku Pneuservis, aby alespoň pomalu neprojel kolem. Zjištění asi koresponduje s normálem. 90% má nazuto zimu, z toho 35-40% je na hraně 4mm. Letní byly totálně zhulené a byly na 18" na 535 a 19" na A6. Evidentně chytří synci, kteří se přihrnou na servis s ranní nadílkou a protože jsou všemi mastmi mazaní, budou je chtít za cenu, kterou si na našli v e-shopu, jenž ale 3 roky spí a bodou je chtít nejpozději zítra. Zálohu samzřejmě odmítnou s poznámkou, co to jsou za komunistické maníry. Následně budou postupně přijíždět ti, co zjistí, že mít MS se3,5mm není na celou zimu to pravé ořechové. Bude ještě jedno vzedmutí, ale žádný festival to již nebude. Kladu si otázku, co udělá se sektorem slabá kačka. Chviličku jsem si myslel, že "domácí" výrobce by mohl něco vytežit, ale již si to nemyslím. Přesvědčila mě včerejší zpráva ze segmentu vozidel. Jako první ohlásila zdražení Škoda a to až o 10000. TCP zatím analyzuje, a Hyundai možná ani nezdraží, jelikož obsazuje trh. No a tak se dostavil efekt přesně opačný, než pánové v ČNB čekali.
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 21. listopadu 2013
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz