Pneurevue.cz » Profil » SJM

Příspěvky v diskuzích

SJMKdyž jsem dole zmínil automobilky, jejich situace nebyla růžová již posledních pár roků, to tak trochu viděl každý, kdo se trochu zajímal. E mobilita se čím dál více ukazovala jako slepá cesta a ti, co udávali směr vypadali, že jsou slepí i hluší. Jsem velmi zvědav, co bude dál, ale v nastalé celosvětové krizi asi E Citigo za 0,5 milionu a podobní 2x i 3x dražší, prodejním trhákem bez masivních dotací asi nebudou. Uvidíme, jak se vlády vypořádají s miliony nezaměstnanými, přežívajícími živnostníky, krachujícími firmami, sanací velkých a strategických firem, které budou produkovat zboží tak drahé, že bez dotací si je nebude moci téměř nikdo dovolit. V boji s corona jsme úplně zapomněli, že vedeme také boj s kůrovcem, který je vedlejším produktem boje se suchem, které vzhledem k průběhu zimy i počátku jara má našlápnuto k pořádné ofenzívě, tzn. že ceny plodit mohou vystřelit až někam ...... Když slyším, kolik lidí vážně řeší, kam na dovču, dokazuje, že nepochopili nic.
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 8. dubna 2020
 
SJMJá má zase skvělé zprávy -Vláda uvažuje o vzniku „konsolidačky 2.0“ Vláda Andreje Babiše přemítá nad zřízením státního fondu, jenž by pomohl strategickým firmám, které se dostanou kvůli krizi vyvolané světovou koronavirovou pandemií do potíží.„Pomoci bychom mohli buď kapitálem, nebo půjčkami. Variantou je i návrh kolegy Havlíčka na vstup státu do podniků, které se ocitnou v problémech. Nebráním se tomu, musíme to ale pečlivě zanalyzovat. Musíme vyhodnotit strategický přínos pro zemi,“ dodal s tím, že taková podpora státu by se mohla týkat například koupě určitého podílu v aeroliniích. Zmínil, že uvažovat se dá třeba o pomoci česko-čínské letecké skupině Smartwings, pod kterou spadají aerolinie ČSA. Jejich spolumajitel Jiří Šimáně v rozhovoru pro Seznam Zprávy uvedl, že společnosti by pomohlo, kdyby se za ni stát postavil například při vyjednávání úvěrů.----Česká klasika. Jestli dát OSVČ o 5 tisíc víc či míň, o tom vláda týdny a sněmovna dlouho do noci a samozřejmě se najde 100 důvodů, proč nepřidat. Když přijdou na přetřes tzv. strategické podniky, akce proběhne v tichosti. Dokud podniky mají zisky, rozhodují majitelé, akcionáři a tátu jim nemá do toho co mluvit, ale jak se vyskytne problém, rychle si vzpomenou na stát. Tady nemám konkrétně na mysli automobilky, protože těm EU mydlí schody již několik let.
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 8. dubna 2020
 
SJMRozkolísaná vláda-jak košatý je ten český jazyk. Na sc sítích se používá poněkud jiné výrazivo. Mě zaujalo, jak paní ministryně financí "zavnímala, že v těch opatřeních se velká část OSVČ nenašla". No není to nádhera? Velká část OSVČ se vyjadřovala poněkud prozaičtěji, že ta opatření byla úplně na ......(něch si domyslí každý co chce).
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 7. dubna 2020
 
SJMČendo, nepropadej trudomyslnosti. Četl jsem nedávno něco od Kovandy. Prorokoval, že některé obory se posílí, např. určitě zdravotnictví, výroba léků, testovacích sad, ochranných pomůcek, desinfekcí, výroba a zpracování potravin. Na některé bude dopad negativní, jako např. letecký a automobilní průmysl, letecká přeprava, cestovní ruch, hotelnictví a restaurace, pozemní přeprava osob a zboží, hutnictví a dobývání nerostů, zpracování železa, výroba strojů a zařízení. O pneuservisech ani zmínka. P.S. Mluvil jsem v sobotu se známým, byl 15 roků OSVČ. Pravil: Já byl takový kok..t, že jsem nešel na úřad dávno. Dnes mám 2x týdně 8h a celý měsíc za 100%. Když jsem nastoupil (2 roky), dal jsem si předsevzetí, že nebudu s prací kvaltovat, ale hlavně kvalitně. Podřízení se na mě měsíc divně dívali, aby pak přišla delegace mě sdělit, že takové pekelné tempo, tak to teda ne, že jsou také jen lidé. Dneska jedu na 25%, co dříve jako OSVČ, čistá hlava, pravidelný příjem nad rep.průměrem a beru 1/2 léků co dříve.
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 6. dubna 2020
 
SJMPřed hodinou jsem u pokladny v potravinách vyslechl takový rozhovor dvou žen ve věku 30-40 roků. Jak to u vás vypadá, kolik dostalo padáka? Asi 300. A kolik vás tam je. Asi 530 a jak u vás? U nás 200 z asi 400. Co budeš dělat? Nevím, asi se půjdu pást. Ty nejsi kmenová. Ne. A jak jsi tam dlouho? 10 roků. To ale není možné. Je, každý rok nám změnili na oko jako agentůru, pro kterou děláme. Smlouva vždy na jeden rok. Tak to máš blbé, nám po dvou letech, kdo se osvědčil, toho převedli do kmenových, že v Belgii se to tak dělá. A vy patříte komu? Náš majitel je Čech. Hm, tak to tě lituji. Pak se otočily ke mě. Pane, myslíte, že ty automobilky se zase rozjedou? Určitě, ale nikdo neví které, kdy a jak.
O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 3. dubna 2020
 
SJMZa povšimnutí stojí hlavně datum, kdy byl tento názor zveřejněn ---1. února 2019 Lukáš Kovanda Názor Český průmysl padá do mizérie. Podmínky v něm se v lednu druhý měsíc v řadě zhoršily. Poprvé za šest let průmyslové podniky propouští. Důvodem je pokles objemu výroby a nových zakázek. Český průmysl doplácí z velké části na neblahý zahraniční vývoj. Částečně si ale za méně zakázek můžeme sami. Z důvodu až přílišného růstu mezd napříč ekonomikou totiž průmysl ztrácí konkurenceschopnost. --- Nyní si k tomu připočtěte současný stav, který vidíte kolem sebe. Podle článku na iDnes, např.pan Soukup očekává žně až za dva měsíce, ok, také názor a po pravdě, závidím mu jeho optimismus.
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 2. dubna 2020
 
SJMmalý výběr ze zahraničního tisku tisku-----Všichni z 1630 zaměstnanců Nokian Tires se sídlem ve Finsku jsou dočasně propuštěni. Jsou to zaměstnanci společností Nokian Heavy Tires, Nokian Tyres, Vianor Holding Oy a Vianor Oy. Délka dočasného propuštění se liší v závislosti na rozsahu práce, maximálně však 90 dní na osobu v tomto roce. Ve společnosti Vianor Oy bude opatření prodlouženo do února 2021, uvádí společnost. ---Michelin původně plánoval v polovině roku 2020 zavřít svou továrnu na pneumatiky v Dundee ve Skotsku . V důsledku krize Corona, již francouzský výrobce závod odstavil a jak uvádí místní tisk, Michelin nechce závod znovu spustit. Vhodné plány jsou „nerentabilní a nerozumné,“ říká. V továrně na výrobu pneumatik pro automobily, která byla uvedena do provozu v roce 1971, stále pracovalo asi 850 lidí.---Hospodářský dopad celosvětové pandemie Covid 19 je patrný zejména v automobilovém a dodavatelském průmyslu. Nejsou-li žádná auta prodána, nebo pokud je v jednom bodě přerušen mezinárodní dodavatelský řetězec, továrny se zastaví. Péče o zaměstnance v továrnách je dalším důvodem. Automobilové výrobce, kteří vyrábějí v Evropě, nyní také následují četní dodavatelé, kteří zcela, nebo z velké části, odstaví výrobní zařízení a nechají je odpočívat. Poté, co společnost Continental minulý týden oznámila, že postupně upraví výrobu ve svých závodech po celém světě a sníží ji „dočasně na nulu“, Bosch - největší dodavatel automobilového průmyslu na světě - a ZF nyní také mluví o podobných plánech. ---V případě společnosti Reifen Becker GmbH se sídlem v Leverkusenu zahajuje okresní soud v Kolíně nad Rýnem insolvenční řízení týkající se majetku společnosti. Leverkusenský právník Jochen Müller byl jmenován dočasným insolvenčním správcem.---Ne, ano - možná - výměna pneumatik v Bavorsku není důvod opustit byt.
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 1. dubna 2020
 
SJMHroudo, jak stárnu ( a asi nejen já), začínám mít větší a větší radost z toho, když může někomu udělat radost nebo pomoci a radost se násobí, pokud to dotyčnému pomůže. Ve Tvém případě je má radost téměř absolutní i když se osobně neznáme, což na věci nic nemění. Použil jsem ten příklad, abych demonstroval ten diametrální rozdíl v přístupu. Člověk vydrží víc než kůň, to vidíš na sobě, ale potřebuje je také občas vědět, že tam někde, někoho jeho problém zajímá, nebo s ním alespoň soucítí, což ve slovech, o činech raději pomlčím, se u dnešní sebranky nedá říci ani omylem. Nemohu si pomoci, ale to co vidím dnes a denně, ve mě nenavozuje pocit sounáležitosti o naše životy, ale vlastní PR několika jedinců, obklopených bandou řiťolezců.
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 31. března 2020
 
SJMTak žádosti o kurzarbeit budou posuzovat ÚP. Búh s námi. Tak to je další pohroma, co se na nás valí. To jako budou posuzovat ty postarší dámy, nebo naopak slečny, jako z přehlídkových mol? To není pomoc lidem a záchrana firem, to je klacek na Maláčovou a její CSSD, no a že to odse..... firmy a jejich lidé, je zřejmě vedlejší efekt, se kterým se tak nějak předem počítá, jinak si to neumím vysvětlit. Představa, že na "náš" ÚP, který je pověstný svým "pracovním nasazením a mozkovým trustem" kde výraz "selský rozum" je v podstatě sprosté slovo, dorazí do konce týdne tisíce žádostí o pomoc firmám a jejich zaměstnancům, tak ta je úděsná. Při vší úctě, která mě, bohužel, zde opustila, ti lidé tam nemají ani ánung, co obnáší ekonomika a chod firmy. Také se musí nejprve vyplatit březnové výplaty, což bývá někdy v 1/2 měsíce. Konec dubna je pak cobydup. Doufám, že žádost bode, jako vždy jednoduchá, tak na 5-6 stran a minimálně 4 přílohy. Uvidíme, zda přísloví, kdo rychle dává, 2x dává, dojde naplnění, tak, jak např. srdcař Bořek zorganizoval sbírku na pomoc zaplavenému kolegovi.
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 31. března 2020
 
SJMRozhodnutí o kurzarbeitu se na vládě odkládá na zítřek!!!
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 30. března 2020
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz