Pneurevue Logo

pneurevue

  • Aktuality
    • Průmysl
    • Obchod
    • Produkty
    • Výběr z časopisu
    • Názor z páté strany
    • Hlasování
  • Videa
  • Fóry
  • Fórum
    • Tištěný
    • Digital
    • Archiv
  • Vyhledávání
  • Facebook
  • Youtube
  • Aktuality
    • Průmysl
    • Obchod
    • Produkty
    • Výběr z časopisu
    • Názor z páté strany
    • Hlasování
  • Videa
  • Fóry
  • Fórum
    • Tištěný
    • Digital
    • Archiv
  • Vyhledávání
  • Facebook
  • Youtube
  1. Úvod
  2. Aktuality
  3. Výběr z časopisu
  4. PNEU REVUE 1 / 14

PNEU REVUE 1 / 14

PNEU REVUE 1 / 14

Jak fungují po roce od zavedení evropské legislativy štítky na pneumatikách? Tuto otázku jsme si položili v jednom z témat tohoto čísla. Po přečtení všech příspěvků mám dojem, že situaci nejlépe vystihuje slovo lhostejnost. Přinejmenším tam, kde by měly štítky vzbuzovat nejvíce emocí, tedy mezi prodejci pneumatik a jejich zákazníky. Ti se dnes měli rozplývat radostí nad tím, že mají konečně vodítko pro výběr bezpečných a úsporných pneumatik. Z výpovědí dealerů však vyplývá, že toto očekávání se nenaplnilo. Jejich zákazníci vesměs štítky ignorují. Co výrobci pneumatik? Ti jsou pochopitelně o poznání aktivnější a nevynechají příležitost, aby vyjádřili štítkům loajalitu a podporu. Ovšem pokud platí to, co je veřejným tajemství, totiž že štítky vznikly z popudu hrstky největších hráčů jako nástroj boje proti levným dovozům z Asie, pak musí mít otcové této myšlenky daleko ke spokojenosti. Stačí porovnat tempa růstu jedněch a druhých, aby člověk pochopil, že štítky dokážou uhasit apetit čínských exportérů asi jako sklenice vody lesní požár.

Největší prospěch tedy zatím přináší štítková legislativa těm, kdo se na ní - myšleno v dobrém slova smyslu - nějak přiživili, tj. její tvůrci a navazující armáda různých dodavatelů od právníků, přes IT firmy, zkušebny až třeba po výrobce samolepicích fólií. Je celkem potěšitelné, že stejně jako nevládne kolem štítků nadměrné nadšení, nezaznamenali jsme ani mnoho vyloženě negativních, odsuzujících hlasů. Zdá se, že ani náklady spojené s implementací štítků nebyly jablkem sváru a pneuservisy je celkem bez problémů ustály. Proč si tedy myslím, že lhostejnost je ta nejhorší alternativa? Vypovídá to o tom, že záměr dát zákazníkovi základní vodítko při výběru pneumatik a naučit ho vnímat pneumatiku ve světle dvou základních veličin, totiž bezpečnosti a ekonomiky, se nepodařilo naplnit. Alespoň prozatím.

Přes všechny nedostatky a problémy si však myslím, že štítky nejsou vyloženě špatný krok, a že když již byly jednou zavedeny, měly by se z nich všichni zainteresovaní snažit vytěžit maximum. Že i dealeři by měli překonat nedůvěru, skepsi a šířící se nihilismus ("nic nemá cenu") a začít se štítky aktivně pracovat. Výrobci pneumatik by k tomu měli dávat návod. Znamená to se zákazníky mluvit, vysvětlovat, učit (nikoli poučovat). Ačkoli sám nejsem typický zákazník, nedávno jsem se přistihl, že mě při návštěvě jednoho pneuservisu dokázalo "čtení" štítků docela dobře zabavit. A o to jde - ukázat, že pneumatika není pouze guma, saze a cenovka. Výsledek by se měl dostavit.

Trendy motocyklových pneumatik

V Pneu revue samozřejmě sledujeme překotný vývoj také v oboru motocyklových pneumatik. Tentokrát jsme dokonce přidali krátký průzkum posledních zkušeností mezi předními českými závodníky. Zima se chýl...
Základní údaje
Kategorie: PNEU REVUE 1 / 14
Zveřejněno: 26. únor 2014

Číst dál …

Nokian oslaví výročí novými produkty

Osm desetiletí poté, co Nokian představil vůbec první zimní pneumatiku, finská společnost oznámila rozšíření zimního sortimentu o pět nových produktů. Tři nové pneumatiky rozšířily nabídku řady Hakkap...
Základní údaje
Kategorie: PNEU REVUE 1 / 14
Zveřejněno: 26. únor 2014
  • Nokian Tyres
  • Zimní pneumatiky

Číst dál …

Morálko, kde ťa ludé berú?

Cenové nabídky některých obchodníků dokážou pneumatikářskou obec pořádně zvednout ze židle. Výraz „kazit ceny“ je tu od dob, kdy se do našich zemí vrátilo soukromé podnikání, a je v permanenci i dnes...
Základní údaje
Kategorie: PNEU REVUE 1 / 14
Zveřejněno: 26. únor 2014
  • Ceny

Číst dál …

TPMS jako příležitost

V poslední době v souvislosti se zaváděním nařízení evropského parlamentu ES č. 661/2009 (nařízení o bezpečnosti provozu motorových vozidel) zaznamenávám stále větší zájem majitelů pneuservisů o infor...
Základní údaje
Kategorie: PNEU REVUE 1 / 14
Zveřejněno: 26. únor 2014
  • TPMS

Číst dál …

Udržet podíl na trhu není skromný cíl

Když Radek Grill (35), zakladatel a majitel největšího internetového obchodu na pneumatiky nejlevnějšípneu.cz řekne, že ti, kdo s jeho firmou neobchodují, jsou hloupí, nemusí to nudně znít samolibě či...
Základní údaje
Kategorie: PNEU REVUE 1 / 14
Zveřejněno: 26. únor 2014
  • Internet

Číst dál …

Yokohama představila novinky na severu

Japonská Yokohama měla hned několik důvodů, proč pozvat na sedmdesát novinářů z celé Evropy a posléze i své přední dealery na daleký sever, do okolí odlehlého švédského města Lulea, vzdáleného asi 2 ...
Základní údaje
Kategorie: PNEU REVUE 1 / 14
Zveřejněno: 26. únor 2014
  • Yokohama

Číst dál …

PneuRevue - Elektronický časopis - digiport
PneuRevue - Elektronický časopis - digiport

Newsletter

Níže se můžete přihlásit k odběru novinek:

Zobrazit archiv
Pneurevue Logo

Rychlé odkazy

Úvod Aktuality Archiv Témata Newsletter Kontakt

Kontakt

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953, +420 241 409 318
Fax: 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz

Další odkazy

Inzerce (cz/sk) / Advertising (en) Obchodní podmínky Zásady zpracování osobních údajů
Copyright © 2025 Pneurevue - Profi server pro obchod s pneu. Všechna práva vyhrazena. Tvorba webu: stepanborak.com.