Pneurevue Logo

pneurevue

  • Aktuality
    • Průmysl
    • Obchod
    • Produkty
    • Výběr z časopisu
    • Názor z páté strany
    • Hlasování
  • Videa
  • Fóry
  • Fórum
    • Tištěný
    • Digital
    • Archiv
  • Vyhledávání
  • Facebook
  • Youtube
  • Aktuality
    • Průmysl
    • Obchod
    • Produkty
    • Výběr z časopisu
    • Názor z páté strany
    • Hlasování
  • Videa
  • Fóry
  • Fórum
    • Tištěný
    • Digital
    • Archiv
  • Vyhledávání
  • Facebook
  • Youtube
  1. Úvod
  2. Aktuality
  3. Výběr z časopisu
  4. PNEU REVUE 1 / 17

PNEU REVUE 1 / 17

PNEU REVUE 1 / 17

Před lety jsem dělal rozhovor v centrále jednoho nadnárodního výrobce pneumatik a tamní manažer (působí tam dodnes a nyní šéfuje severoamerickému trhu) mluvil o své společnosti jako o "cenovém lídrovi". Trochu mě zviklalo, co tím vlastně myslí, než jsem si uvědomil, že jeho firma je pyšná na to, že umí prodávat za nejvyšší ceny a je v tomto směru etalonem trhu. Takže jestliže oni prodávají nějaký výrobek za 100, tak konkurenti jsou schopni srovnatelný produkt nabízet za 99 a méně. Není důležité, jestli to platí dodnes, protože onen zážitek se váže k roku 2004 a rozhovor vyšel tuším v podzimním čísle. Často se mi však vybaví v souvislosti s tím, že cenové "lídrovství" je na českém trhu většinou chápáno zcela obráceně: lídrem, a tudíž největším kabrňákem není ten, kdo umí prodat nejdráž, ale naopak ten, kdo prodává co nejlevněji. Všichni víme, co tento přístup, který se zdaleka netýká jen "Jarynů a Bohušů" (viz článek Budoucnost už není to, co bývala, Pneu revue č. 2/2016), ale i výrobců samých, napáchal na poli obchodních marží. Ve zmíněném článku pak zazněla věta, že co se na rozdíl od marží nezměnilo, je cena za práci. A tvrzení je podpořeno výběrem citátu z diskuzí na pneuservisních fórech zpřed deseti let.

I když se s tímto závěrem stoprocentně ztotožňuji, chvíli jsem váhal, než jsem kývnul na podporu kampaně Nebojte se zdražit na stránkách www.prosperujicipneuservis.cz. Má se vůbec časopis v takových věcech angažovat? Nemá být náhodou jen sběratelem a tlumočníkem všech možných názorů a myšlenkových proudů, které se na trhu střetávají? Nepřekračuje tím citlivou hranici mezi nezávislým pozorovatelem/komentátorem a "politikem"? Ale stalo se a věřím, že nám to nebude nikdo vyčítat. Protože myslím, že ta myšlenka je pravdivá, racionální a její šíření může trhu pomoci. Na druhé straně jsme však otevřeni i jiným názorům na toto téma a rádi je budeme publikovat.

Rádi bychom vytvořili více pozitivních příležitostí k setkávání lidí z oboru, a spíše než formou oficiálních konferencí cestou přátelských a neformálních setkání. Příležitostí k tomu může být naše Anketa o nejoblíbenějšího obchodního zástupce, kterou jsme v tomto čísle vyhlásili a kterou chceme říci, že přes všudypřítomnou "virtualizaci" obchodního prostředí bude vždy největší hodnotou každého obchodního vztahu člověk.

Buďte s námi i v roce 2017 a věříme, že bude pro nás všechny úspěšný.

Martin Mensa

vydavatel

P.S. Toto číslo se dostává jako dárek i do rukou některých pneuservisů, které ještě nejsou předplatiteli Pneu revue. Předem děkujeme všem, které náš časopis osloví a stanou se našimi čtenáři.

O začátcích, Číně a dalším vývoji - Když vám v žilách celý život koluje šmír

Rozhovor tohoto čísla se tentokrát nebude točit pouze kolem pneumatik, ale hlavně kolem servisní techniky, protože naší zvědavosti se z očí do očí postavil Ing. Josef Lhoták, prezident Svazu prodejců ...
Základní údaje
Kategorie: PNEU REVUE 1 / 17
Zveřejněno: 3. březen 2017

Číst dál …

Hankook vynáší další evropský trumf - Technotrac Ivalo umožní testovat až pět měsíců v roce

Společnost Hankook Tire otevřela koncem února nové klíčové centrum pro testování osobních i nákladních pneumatik určených pro evropský zimní trh. Nese název Technotrac a nachází se poblíž finského měs...
Základní údaje
Kategorie: PNEU REVUE 1 / 17
Zveřejněno: 3. březen 2017

Číst dál …

Giti: rok ve znamení změn - Ambiciózní výrobce uvádí novou značku i produkty

Hned několik témat mělo setkání novinářů s evropským managementem společnosti Giti Tire ve finském Ivalu. Ať už to byl rebranding v sektoru nákladních pneumatik, nové produkty ve značce GT Radial či n...
Základní údaje
Kategorie: PNEU REVUE 1 / 17
Zveřejněno: 3. březen 2017

Číst dál …

Chraňte si svůj pneuservis - Inspirace k zamyšlení

Asi si pokládáte otázku, před čím si chránit svůj pneuservis. Kde a jaká jsou ta nebezpečí? A je vůbec nutné si chránit pneuservis, když žijeme v době svobodného podnikání? Hodně majitelů pneuservisů ...
Základní údaje
Kategorie: PNEU REVUE 1 / 17
Zveřejněno: 3. březen 2017

Číst dál …

Franšíza ve znaku - Co vypověděla více jak roční cesta

Na konci roku 2015 jsme společně s vámi začali cestu rozhovorů s partnery významných sítí franšíz u nás. Franšízanti s námi mnohdy otevřeně hovořili o kladech i záporech členství v síti. Závěrečný tex...
Základní údaje
Kategorie: PNEU REVUE 1 / 17
Zveřejněno: 3. březen 2017

Číst dál …

Proti gustu žádnej dišputát - Dáte si hladinku, šnyt, mlíko nebo čochtana?

Pivařská terminologie nejen ukazuje na možnosti volby, kterou každý máme. Kdykoliv a kdekoliv. Třeba v pneuservisu. A také trochu připomíná místo, které jsme při reportáži navštívili. Město piva, Plze...
Základní údaje
Kategorie: PNEU REVUE 1 / 17
Zveřejněno: 3. březen 2017

Číst dál …

Přirozený vývoj - Smysluplnost mobilního pneuservisu

Mobilní pneuservis není až tak úplně nová myšlenka, ale nové je jeho pojetí a dynamický rozvoj v poslední době. Letošní seriál povídání na téma mobilního pneuservisu jsme zahájili v BestDrive České Bu...
Základní údaje
Kategorie: PNEU REVUE 1 / 17
Zveřejněno: 3. březen 2017

Číst dál …

Někdo to rád na čas - Rezervace termínu v pneuservisu

Elektronika vstupuje do podnikatelského života stále s větší vehemencí. Je to dáno jak rozvojem elektronických aplikací a jejich finanční dostupností, tak také příchodem mladších generací do tržního p...
Základní údaje
Kategorie: PNEU REVUE 1 / 17
Zveřejněno: 3. březen 2017

Číst dál …

Pro zachování objektivity - Cokoliv kritizovat je velmi snadné

V polovině ledna se na serveru auto.idnes.cz objevil článek s titulkem - Vzniká nová česká značka pneumatik. Zakládá ji největší e-shop s gumami – a následně se rozproudila živá diskuze na toto téma, ...
Základní údaje
Kategorie: PNEU REVUE 1 / 17
Zveřejněno: 3. březen 2017

Číst dál …

Začátek budoucnosti

Finský Nokian Tyres přichází nyní s novou službou SnapSkan, která bude hlídat stav opotřebení pneumatik.
Základní údaje
Kategorie: PNEU REVUE 1 / 17
Zveřejněno: 3. březen 2017
  • Nokian Tyres

Číst dál …

PneuRevue - Elektronický časopis - digiport
PneuRevue - Elektronický časopis - digiport

Newsletter

Níže se můžete přihlásit k odběru novinek:

Zobrazit archiv
Pneurevue Logo

Rychlé odkazy

Úvod Aktuality Archiv Témata Newsletter Kontakt

Kontakt

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953, +420 241 409 318
Fax: 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz

Další odkazy

Inzerce (cz/sk) / Advertising (en) Obchodní podmínky Zásady zpracování osobních údajů
Copyright © 2025 Pneurevue - Profi server pro obchod s pneu. Všechna práva vyhrazena. Tvorba webu: stepanborak.com.