Arnab Banerjee
výkonný ředitel a nejvyšší výkonný zástupce
CEAT (skupina RPG)
Kam byste zařadil značku CEAT z hlediska jejího místa na trhu?
Vidíme se v segmentu Value, což znamená, že když navrhujeme a vyrábíme naše pneumatiky, srovnáváme se vždy s jedním z nejlepších na trhu. Například v segmentu osobních pneumatik je to v Evropě značka Continental, v USA Goodyear. Ale když se podíváte na ceny, ty jsou výrazně nižší, až o 30 % ve srovnání s touto prémiovou značkou. A právě v tom spočívá hodnota pro spotřebitele – špičkový výkon za rozumnou cenu. Proto hodně testujeme, všechny naše testovací tratě jsou v Evropě, a akreditujeme své pneumatiky pro nezávislé testy, realizované zkušebními ústavy. Nejdeme na trh, pokud nejsme stoprocentně spokojení s kvalitou. Postupně tak posouváme výkonnost našich pneumatik na stále vyšší úroveň.
Je to vaše první návštěva na Slovensku?
Ano, navštívil jsem různé okolní země, ale na Slovensku jsem poprvé. Jsem velmi rád, že tu jsem. Náš partner Baltyre je na Slovensku pojem, a nejen tady na Slovensku, ale i v České republice, v Polsku, Maďarsku a Pobaltí, takže se těším, že se ještě mnohokrát vrátíme.
Co očekáváte od této nové spolupráce?
Především jsme rádi, že jsme se spojili se společností Baltyre, jejíž síť v těch pěti, šesti zemích je velmi zajímavá. Také jsem pochopil, že Michal Martinák ze společnosti Baltyre má velmi vytříbený cit pro marketing, stejně jako pro kvalitu a výkonnost pneumatik. Setkávám se s mnoha distributory, kteří si vyžádají pouze ceník – pokud jim nevyhovuje, nemají zájem, pokud jim vyhovuje, mají zájem. To je jen krátkodobý transakční přístup. Myslím, že tady máme naději na dlouhodobou spolupráci, která bude oboustranně výhodná. Očekáváme od ní také, že získáme hodně zpětné vazby od zákazníků Baltyre, která nám pomůže nejen vylepšit produkt, ale také uvést na tyto trhy nové produkty.
Jaký bude postup při uvádění pneumatik CEAT na tyto trhy?
Tato spolupráce se zpočátku týká segmentu TBR, ale samozřejmě máme zájem ji rozšít i na osobní pneu. Pokud se podíváme na TBR, je to expertní pneumatika. TBR nemůžete prodávat jen tím, že ukážete katalog a ceník. Pneumatika musí fungovat, a to ve fleetu a na silnicích té země, v níž jezdí. Stejná pneumatika se může chovat jinak v západní Evropě a jinak v USA nebo v Indii. Nejdříve bychom si chtěli ověřit výkonnost – věříme si, ale musíme to prokázat. Rádi bychom tedy viděli co nejvíce montáží pneumatik a porovnali jejich výkonnost s těmi nejlepšími ve východní Evropě. A když zákazníci a prodejci dají pneumatikám ve své mysli zelenou a uznají, že na trhu je nová, vysoká hodnota, bude čas na to, abychom dodali i dodatečné rozměry, které mohou být pro tuto oblast velmi specifické. V této chvíli však přicházíme se standardním balíčkem a chceme prokázat svoji důvěryhodnost.