Pneurevue Logo

pneurevue

  • Aktuality
    • Průmysl
    • Obchod
    • Produkty
    • Výběr z časopisu
    • Názor z páté strany
    • Hlasování
  • Videa
  • Fóry
  • Fórum
    • Tištěný
    • Digital
    • Archiv
  • Vyhledávání
  • Facebook
  • Youtube
  • Aktuality
    • Průmysl
    • Obchod
    • Produkty
    • Výběr z časopisu
    • Názor z páté strany
    • Hlasování
  • Videa
  • Fóry
  • Fórum
    • Tištěný
    • Digital
    • Archiv
  • Vyhledávání
  • Facebook
  • Youtube
  1. Úvod
  2. Aktuality
  3. Výběr z časopisu
  4. PNEU REVUE 2 / 16

PNEU REVUE 2 / 16

PNEU REVUE 2 / 16

Na úvod letošního setkání Northproof by Nokian Tyres, což by se dalo volně přeložit jako "severská odolnost" v podání Nokianu, musel její marketingový ředitel a viceprezident Antti-Jussi Tähtinen prokázat docela jinou odolnost, byť v příjemném prostředí hotelu v městečku Saariselka, které je tradiční základnou akcí Nokianu. Vždyť jen dva týdny před akcí se provalila aféra s ovlivňováním testů pneumatik této značky (více podrobností na jiném místě tohoto čísla), takže Tähtinen musel tváří v tvář padesátce evropských novinářů vysvětlovat, jak to všechno bylo.

Tähtinen zvládl tak trochu krizový management nadmíru profesionálně, v závěru dokonce vyhlásil "novou éru v průhlednosti testů", takže celý incident tak trochu obrátil ve svůj prospěch. Firma na svých stránkách nově zveřejňuje "Test Tyre Policy" a etický kodex ve vztahu k novinářům. Po pravdě řečeno jsem si nevšiml, že by událost někoho z přítomných nějak výrazně pohoršovala. Přece jenom odhalení lokálního listu v odlehlém Finsku není "dieselgate" a v uších spotřebitelů na ostatních trzích tak rezonovalo jen velmi slabě. Možná až prohlášení (a první věta prezentace), že "za léta se spolupráce mezi výrobci, testovacími subjekty a médii zkorumpovala" a že "v sázce je příliš mnoho peněz", bylo mnohem větší rozbuškou mediálního humbuku než událost samotná. Takové přiznání, vztažené ovšem na celé odvětví, nahrálo konkurenci na smeč a skutečný stav věci možná až příliš zdramatizovalo. Míru procenta korupce v testech pneumatik nikdo nikdy nezměří, i když nějaké určitě je. Dost možná byl ten Nokian poslední, kdo si takové "provalení" zasloužil", a možná byl ve své obhajobě až příliš horlivý. Značka Nokian je ale dost silná a věrohodná na to, aby si svůj malý problém rychle vyřešila.

Jinou oblastí, kde právě přichází věrohodnost na přetřes, jsou tzv. euroštítky. V dubnu byl zahájen dvouletý kontrolní program v rámci Evropské komise, jehož cílem je ověřit soulad mezi údaji euroštítků a kontrolními expertními testy u osobních letních pneumatik. Evropské fórum bezpečnosti výrobků PROSAFE už potvrdilo, že možný nesoulad může zažehnout soudní spory. Zatím má být prověřeno 150 typů pneumatik a výsledky poslouží pro vznik nadnárodní databáze. Zvýšená bdělost úředníků EU i kauza Nokian tak možná způsobí, že nějaký čas si opravdu nikdo fixlovat netroufne.

Rozhovor čísla: Ing. Václav Šubrt, Wetest

Na první pohled to na mě působí, jako by to vše bylo včera. Spoluzakladatel společnosti Wetest pneu, Ing. Václav Šubrt, vypráví o začátcích na českém trhu s takovou přesností, že chybí už jen údaje o ...
Základní údaje
Kategorie: PNEU REVUE 2 / 16
Zveřejněno: 31. kvě 2016

Číst dál …

Osmdesát let na cestě inovace

Před více než 80 lety Nokian inicioval první zimní pneumatiku, a od té doby patří k průkopníkům tohoto segmentu. Zkušenosti a um finského výrobce se však dočkaly docenění až relativně nedávno, v době,...
Základní údaje
Kategorie: PNEU REVUE 2 / 16
Zveřejněno: 31. kvě 2016

Číst dál …

Budoucnost už není to, co bývala.

V uvedeném textu vyjadřuji pouze svůj osobní názor. V žádném případě se nejedná o stanovisko jakékoliv právnické ani jiné osoby, ve které profesně působím nebo se kterou jakýmkoliv způsobem spolupracu...
Základní údaje
Kategorie: PNEU REVUE 2 / 16
Zveřejněno: 31. kvě 2016

Číst dál …

Úhel pohledu

Obecně lze říci, že lidská mysl je velmi konzervativní a spontánně odmítá změny. V populaci je však malé procento jedinců, kteří mají dispozice posouvat věci dále a dávat jim nový smysl. Kdyby takoví ...
Základní údaje
Kategorie: PNEU REVUE 2 / 16
Zveřejněno: 31. kvě 2016

Číst dál …

Pod vlajkou Premio

Námi oslovení partneři sítě Premio otevřeně hovořili o kladech i záporech franšízy. Její výhody dobře znají, stejně tak jako její slabiny, které umí pojmenovat a o jejichž nápravu usilují.
Základní údaje
Kategorie: PNEU REVUE 2 / 16
Zveřejněno: 31. kvě 2016

Číst dál …

Kde nic není, ani čert nebere

Odborné znalosti a nezbytné praktické dovednosti se samozřejmě promítají do kvality odvedené práce. Když potom výsledky této práce bezprostředně ovlivňují bezpečnost provozu na silnicích, je neoddisku...
Základní údaje
Kategorie: PNEU REVUE 2 / 16
Zveřejněno: 31. kvě 2016

Číst dál …

Mít to ve „voku“

Již od 30. let minulého století se vědělo o nutnosti geometrie kol, a čím složitější byla konstrukce náprav, tím komfortněji a bezpečněji se s vozidly jezdilo, ale tím náročnější bylo její správné nas...
Základní údaje
Kategorie: PNEU REVUE 2 / 16
Zveřejněno: 31. kvě 2016

Číst dál …

Čistá práce

Stejně jako čisté auto po opravě potěší každého majitele čistá kola z pneuservisu. Nejde jen o to, že čistá kola autu sluší, ale lépe se s nimi manipuluje, lépe se ukládají k sezonnímu odpočinku a tak...
Základní údaje
Kategorie: PNEU REVUE 2 / 16
Zveřejněno: 31. kvě 2016

Číst dál …

PneuRevue - Elektronický časopis - digiport
PneuRevue - Elektronický časopis - digiport

Newsletter

Níže se můžete přihlásit k odběru novinek:

Zobrazit archiv
Pneurevue Logo

Rychlé odkazy

Úvod Aktuality Archiv Témata Newsletter Kontakt

Kontakt

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953, +420 241 409 318
Fax: 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz

Další odkazy

Inzerce (cz/sk) / Advertising (en) Obchodní podmínky Zásady zpracování osobních údajů
Copyright © 2025 Pneurevue - Profi server pro obchod s pneu. Všechna práva vyhrazena. Tvorba webu: stepanborak.com.