Agregované testy pneu
Záběr z testu pneu
  • Obrázek č. 1:
  • Obrázek č. 2:

V záplavě testů pneumatik je stále těžší se orientovat. Analýza původních zdrojů (např. www stránky autoklubů) vyžaduje čas a soustředění, i když s novými, stále dokonalejšími překladači odpadá jazyková bariéra. Tiskové zprávy výrobců jsou zase poměrně tendenční, protože si pochopitelně vybírají to, co je z komunikačního hlediska nejvýhodnější. Některé odborné subjekty – typicky odborné časopisy, analytické společnosti nebo různé obchodní platformy – si naštěstí dávají tu práci, že kompilují výsledky testů za určité časové období napříč všemi zeměmi a testovacími institucemi. Vznikají tam zajímavé, přehledné materiály, které vidí testy „více očima“.

Své analýzy  např. publikuje německý časopis Neue Reifenzeitung (s jeho svolením tyto materiály občas publikujeme), nebo německá společnosti RSU/TyreSystem.  Ta nedávno zveřejnila, jak si jednotlivé  značky pneumatik vedly v aktuálních testech zimních a celoročních pneumatik publikovaných různými automobilovými časopisy a kluby do začátku října. Navazuje tak na podobnou iniciativu z jara, kdy analyzovala výsledky testů letních a celoročních pneumatik. Podívejte se, jak jednotlivé značky a dezény dopadly.